350 crate tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C73, 11.6.2012.

  1. C73

    C73 1st gear

    lohko 10066036
    kannet 462824

    mikähän 350 crate on kyseessä?
     
  2. pannupää62

    pannupää62 1st gear

    crate...

    Mulla on just toi lohko jonka remontoin talven aikana eri kannet kylläkin, mut nelipulttinen alakerta, 2-osasella takastefalla, 249 HP @ 5,000 RPM
    304 Ft/Lbs @ 3,500 RPM, tiedä sitte onko noista tehoista takuuta mut kuitenski, vuosimallia ei tarkkaa itelläkän tiedossa mut tosta linkissä jotain tietoja vielä...http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... id/274568/
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Re: crate...

    On hyvinkin. Ja nuo samat tehot olis muskelivuosien vanhoilla standardeilla mitattuna olleet vaikka noin 300 Hp ja 370 Ft/lbs. Ihan hyvä.
     
  4. C73

    C73 1st gear

    Re: crate...

    Mitkäs kannet sulla sitten on? Sinun kansilla tuo 249 hp, mutta mulla vissiin huonommat kannet?
     
  5. auburn

    auburn Gearhead

  6. pannupää62

    pannupää62 1st gear

    crate

    mulla oli 3998993 numeroiset kannet, venat 1.94/1.50 76cc ja nyt rempan jälkeen edelbrock E-street kannet...
     
  7. mxu

    mxu 3rd gear

    Mulla on tommonen goodwrenchin cratekone tossa -73 impalassa performerilla, 600 edelillä ja halpis HEI:llä, hyvin on nyt neljä kesää tuota käytännössä käyttöauton virkaa hoitavaa pletukkkaa kuljettanut ja jaksaa jopa yllättävän hyvin viedä tuota painavaa ruhoa.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Re: crate...

    Itse asiassa milläs Mutku perustelet sen, millä normeilla näissä crate-koneissa on teho mitattu? Eli onko nuo SAE netto-hevosia (jotka taasen on lähellä DIN-hevosia)? Normiassa eikös ole ainakin apulaitteet kiinni, laturi, vesipumppu... mitä muuta? Erohan on aika iso, jotain 1,25-1,28 kerrointa, tuota luokkaa mitä ehdotitkin kyllä.
     
  9. HT

    HT Gearhead

    Itse ajattelin myös 600 vacuumin nostaa siihen päälle, RPM imarin ja peltisarjat tuplaputkilla. Eiköhän sillä siitä tehot muutaman hepan nouse.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä luulen et ainakaan valusarjoilla noita mittauksia ei ole tehty, tokkopahan muutenkaan "suoraan paketista", eiks niist puutkin jotian pientä? Muutaman tollasen tehnyt ja ihan luru mottejahan ne on, matalat puristukset ja kääpiönokka. ruttuu ylös ja nokkaa ni voi päästä muuallekin kun Suomenlinnan reittiliikenteeseen. niin kauan kun kestää, noi paridissektioo mitä on tullu suoritettuu, ni yllättävän nopeesti menee kehnoks tollaset. Wanhan Hywän Ajan tuotantotoleranssit lienee yks tekijä. Ne on halpoja, ja "you usually get what you pay for".
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    onko noissa -87-95 k-code tbi:n korvausmoottoreissa mekaanisen bensapumpun reiät?
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Re: crate...

    Moi,

    Ihan sillä yritän perustella, että aina (toistaseks ainakin) mitä oon nähny jenkkilän dynotuksista kuvia, niin niissä ei ole mitään tehoa syöviä apulaitteita ollu kiinni. Että sitä yritän tässä häröillä, että mainosmielessä ilmotetut (?) isot tehot on mun mielestä "optimoiduissa dyno-olosuhteissa" saavutettu (siis tyyliin SAE gross). Ja että kun tommosen koneen sitte laittaa "todellisiin konehuoneolosuhteisiin" (siis tyyliin apulaitteet ja pakoputket kiinni, kuuma kuin saunass... siis dynohuone tai korjauskertoimet vastaa kuumuutta kuin konepelti ois kiinni jne. eli DIN normin mukaiset olot tai SAE netto tms.jne.)ni kummasti ne äsken ilmotetut isot teholukemat on muuttunu pieniin lukemiin.

    No, pitkä tarina. En ole tuossa(kaan) mikään guru, meinaan vaan, että mun mielestä crate koneet ilmotetaan "höpöhöpötehoilla" (siis tyyliin SAE gross) kun ne isot lukemat vaan myy enempi. No, en siis voi tuota päätelmääni mitenkään todistaa, mutta luulo on kova. :-? :-?
     
  13. HT

    HT Gearhead

    Re: crate...

    Muistatko paljonko männät jäi alle dekin? Mimmoset männät oli? Paljonko sait puristuksia 64 cc kansilla?
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Re: crate...

    Aivan ja samaa mieltä jotenkin itsekin, kun mietin, mitä osia omassa moottorissani on kiinni ja mitä olin kuvitellut aiemmin rakentelemieni Chevy 350-moottoreiden sisältäneen. Nuo pienet puristussuhteet hiukan harmittavat.

    En tule rakentamaan konetta, mutta mitä veikkaatte tietävät, jos ne olisivat menneet nostamaan puristussuhteen jonnekin 10,5:1 -tasolle nyt esim. omassa "330hv" olevan 9,1:1 sijaan? +20 hv...? Kulutuskin olisi varmasti litran sadalle pienempi. Vaan toisaalta rahallisesti ei silti varmaan pääse ihan samaan, kun ostaa osat vaikka minkälaisina setteinä itse rakentamalla - ainakaan tuntipalkkaa ei taida jäädä latiakaan. Sitten jos menisi tilaamaan uuden moottorin "räätälöitynä", hinta olisi taas jotain muuta.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Näistä on monta kertaa puhuttu,mutta jos tollasen Crate 350 alakerran kanssa pitäis askarrella,niin kääntäisin katseen Summitin omiin rautakansiin.

    Niillä on omat budjetti rautakannet joissa palotila 62cc ja kanava 165cc.
    Hintakin on sopiva 600 taalaa pari.Ohuella peltitiivarilla pääsee näin 9,5:1 puristukseen.Jos auto on vähänkin painava ja perä pitkä,niin toi pieni kanava on passeli.
    Comp Cams XE 262 on kovasti käytetty näissä installaatioissa.Tommonen motti olis mielenkiintoinen kiikuttaa dynoon ja nähdä paljonko on suomalainen hevonen vs. amerikkalainen vastaava.
     
  16. HT

    HT Gearhead

    Itse en löydä summitin sivuilta kuin 72 cc palotiloitta olevat rautakannet.
     
  17. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Simunan Dynossa on ajeltu näitä uusia GM 350 Mexico grateja eri versioita.

    Jos laittaa edelbrock performer imusarjan ja 600 kaasarin tehoa tulee ilman apulaitteita MSD trikkerin kanssa 260-270 hv.

    Kun lisää tähän vähän rajumman nokan/vent.jouset tulee about 320-330 hv.

    Sitten oli yksi mihin oli kansiin tehty hyvä kansigurun jm porttaus / imusarjan kohdistus, tuotti myös yli 300 tuolla (260hv) vakio nokalla.

    t,Antti
    www.kivinummiracing.fi
     
  18. HT

    HT Gearhead

    Minkälaisella nokalla olet ajanut +300 hp tehoja?
    Oletko käyttänyt 215-220 asteisia nokkia tuossa combossa?
     
  19. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    thumber nokka
     
  20. HT

    HT Gearhead

    Vanha topic, mutta ylös vaan. Nokkaahan tämä näyttää eniten kaipaavan, kun kaasari + imari + peltisarja = 260 hp ja tähän uusi nokka = 320 hp. Ja ei vissiin thumpr-nokat aivan huonoja ole kun noin hyvä tehonlisä.
     

Kerro tästä muillekin!