350 stroukkaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pecu, 8.9.2003.

  1. pecu

    pecu 1st gear

    Mitäs mieltä SBC 350:n stroukkauksesta???
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No suht helppo tapa saada lisää vääntöä kehiin. 400:satasen runkolaakerikauloiltaan pienemmäksi sorvattuja akseleita saa kohtuu hintaan ei tarvitse porailla.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Nin tai jos sen sekä stroukkais, että porais ni siitähän tulis....400! Eli se mitä tilavuuden kasvatus moottorille tekee on, että sen läpi kulkee kierrosta kohden enempi ilmaa ja bensaa. Koska toi kaman läpimeno on kuitenkin enempi kiinni muista asioista kun moottorin tilavuudesta (etenkin jos vain kasvatetaan iskua) jos ei muut osat muutu, niin se tarkoittaa, että tehoa ei tule juurikaan (jos yhtään) lisää, mutta se tulee ulos matalammilla kierrroksilla. Eli tulee vääntöä lisää. kierroksilla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-09-09 08:51 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja kallis
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sama raha voipi olla paremmassa käytössä esim. kunnon kansissa. Eri asia tietysti on jos löytyy jo 400:sen alakerta ja 350 lohko. Jos mitään muuta ei muuteta moottorista kuin iskunpituutta, niin vääntökäyrä siirtyy alemmille kierroksille niinkuin tossa jo edellä mainittiin. Ja samantyyppistä mäntää käytettäessa puristussuhde nousee.
     
  6. 55&64

    55&64 1st gear

    Älkää nyt ainakaan ruvetko 350 lohkoa poraa-
    maan 400 männille, tulee vesi sisään.
    Niinkun varmaan kaikki tietää(?) 400 lohkossa
    ei ole vesitilaa sylinterien välissä, kun taas muissa letukan pikkulohkoissa on.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten se 400sen vesitilat liittyy 350sen poraamiseen.
     
  8. 68corvette

    68corvette Gearhead

    0.06" porauksella ja 400 akselilla tulee 388.
    pelkkä akseli ei ole pahan hintainen ~1500mk mutta siihen sitten 383 männät ~2500mk, tasapainoitus ~800mk, 400 dampperi ~400mk, arpin pultit, tiivistesarja, jne jne..

    eli ei voi puhua halvasta tehosta varsinkaan kun tehon lisäystä ei pelkällä kuutiotilavuuden kasvulla tule yhtään enempää jos muuten kokoonpano on ollut aikaisemmin järkevästi tehty.
    Ehkä jossain mosassa jossa on ollut 320 asteinen nokka ja teho on tullut vasta venttiilien sekoamisen tms jälkeen niin että iskulla saadaan vääntö käyttö alueelle.

    teho ei kasva siksi että koneen hengitys ei parane millään tavalla.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hehheh.. No kokeile sitten sorvata 350:tä 400:n mittoihin. Varaa samalla itselesi uusi lohko.

    400 on ihan erilainen lohko kuin muut csb:t.
    Siinä on siamilaisvalu sylintereissä. Ulkoa lohkon tunnistaa 3:sta pakkaspropusta tavan lohkon kahden sijasta. Myös kansissa on erona "höyryrejiät", jotka johtuvat siiamilaisista sylintereistä, jotka käyvät kuumempana. No noi reijät voi porata muihinkin kansiin, joten kannet käytännössä käyvät ristiin..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    edelbrock kannet 6071
    rullanokka crane HR284+rullanostimet+rullavivut
    MSD sytkävehkeet
    Peltisarjat
    Takomännät
    400 akseli
    400 vetolevy
    suurteho öljypumppu
    poraus 30 ylikoko
    Eagle veivit
    tiivisteet
    pultit
    koneistukset
    holley 750 dp
    edelbrock victor imari
    loiskelevyt
    + paljon muuta mitä nyt ei muistu mieleen

    412 hevosta koneesta, takapyöriltä 347/6164 rpm
    vääntö 581 nyyttonii/3956 rpm
    että sillee
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tota, mitähän toi tarkottaa?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    =383 stroker
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    +tietenkin 350 lohko
    jeps, kysyttiin 350 stroukkaamisesta, ihmeteltiin tehoja, vääntöä yms
    toi oli mun vastaus siihen stroukkaamiseen+tehoihin+vääntöihin
    terveisin edelleen nimetön
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin että älä mopeman viitsi puhua ettei tule tehoja.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aivan, sehän oli aikoinaan ainoa tapa saada 4.125" poraus Chevyn pikkulohkon mittoihin, piti yhdistää sylinterien väliset seinämät yhteen. 350 lohkoa ei saa erkilläkään kairattua 4.125" poraukseen. Etsikää vanhempi (tämän vuoden?) Camaro Performers- lehti, siinä ASE (American Speed Enterprise muistaakseni) kasasi 401CID koneen 350 Bowtie- lohkoa käyttäen, iskua taisi olla 3.875" (!!!) ja porausta .060 yli.

    Tai sitten 530HP 383 stroukkeri löytyy vaikka osoitteesta :
    http://www.chevyhiperformance.com/techa ... 304_zoops/
     
  16. 68corvette

    68corvette Gearhead

    kyllähän noita nykyään saa 427 ja 454 pikkulohko pakettejakin.. ihan miten perse kestää.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En mä puhunut, ettei tule tehoja, vaan, ettei tule lisää tehoa juurikaan suhteessa pienempi tilavuuksiseen vaan lähinnä enempi vääntöä, eli sama teho matalammilla kierroksilla. Ja kun varmemmaksi vakuudeksi laitan tohon aikoinaan tekemäni 327:n

    Edelbrock kannet #60739
    Laahaava hydraulinokka Edelbrock 234/244, .488"/.510", Comp CAms magnum vipat
    Crane Hi 6 + mallory tuplakärkijakaja
    Peltisarjat
    Takomännät
    327 akseli
    suurteho öljypumppu
    poraus 30 ylikoko
    prepatut vakoveivit, 5.7"
    tiivisteet
    pultit
    koneistukset
    holley 650 dp
    holley strip dominator imari

    + ei mitään muuta oleellista.

    408 hevosta koneesta Santalan dynossa mitattuna 6600 kierroksella, vääntö muistaakseni jotain vääntö jossain 500 newtonin tienoilla ja vääntökäyrä aika laakee kun vedettiin 3500:sta ylöspäin; päälle 300 ft_lbs liki koko alueen.

    Vakiokorista '56 210 chevya laite kiikutti aikaan 12.36/179 km/t TH 400 lootalla.
    että sillee


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-09-09 14:18 ]</font>
     
  18. 55&64

    55&64 1st gear

    Hyvin kommentoitu...
    Pieni hämmennys vieläkin: toi 3:n pakkaspro-
    pun sääntö ei ole varma. Itseltä ainakin
    löytyy yksi 400 lohko missä proppuja 2/puoli.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oisko nooin, ettei 350:tä pysty poraamaan 400 mittoihin menemättä puhki? Eihän se nyt kuitenkaan ole kun 0.125" ylikokoa, eli 0.75 milliä ohuempi sylinterinseinämä kun suurimmassa "sallitussa" ylikoossa? Vähän luulen, että jos löytyy hyvä paksuseinämäinen 4" lohko, niin siitä saa paremman 4.125" porauksisen kun kehnosta 4" lohkosta .060" ylikoossa.

    Ei ton 400:n jäähdytys muuten sinänsä ole huonompi tai heikompi kun muidenkaan pikkulohkojen, mutta noi "ylimääräset" vesireiät tarvitaan sen takia, ettei sinne jäis höyrylukkoja. Osaks tosta syystä kun kansia on vaihdeltu koneisiin tekemättä noita reikiä, ja osaks ihan siitä syystä, että 400 on kova kuluttamaan poraustaan (pitkä isku/lyhyt veivi)noita 400:n ehjiä kampuroita alko olee jenkeissä läjäpäin, muttei niinkään lohkoja. Siitä toi "383" stroukkeri juttu on sanut alkunsa. Senkin raukat yrittäneet varastaa moparilta, ihan kuten 350:kin.
     
  20. Cad60

    Cad60 1st gear

    Eikös se ollut niin että 4 pulttisessa 400:ssa on 3 pakkasroppua ja 2 pulttisessa kaksi.
     

Kerro tästä muillekin!