350tbi kipinä uupuu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J.J., 10.6.2021.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Koitetaan vielä kysellä josko olisi joku puusilmä juttu jäänyt huomaamatta.

    Eli probleemaa alkoi tulla tuossa vuosi sitten kun kesän korvilla piti - 89 vm g20 vanin kanssa päästä tien päälle.
    Alla oli talven seisonta, pari kertaa mitä nyt talvella käytelty.
    Niin ei lähtenytkään käyntiin, puuttui kipinä ja bensa.

    Aikansa siinä keräilin motivaatiota ja lopulta syksyn alla tartuin toimeen. Sain kotteron käyntiin jakajan vaihdolla.
    Vähän huonosti tosin kävi, lähinnä päästöt paljasti että käynti ontuu. Sain kuitenkin puserrettua autoon leiman mutta kotvanen sen jälkeen alkoi pätkiminen ja lopulta hävitti kipinän kokonaan.
    Siinä sitten ihmeteltiin että mikäs nyt mutta ei vaan keksi mikä on vialla.
    Ei anna vikakoodia ja winadl näyttää että kaikki ookoo. Bensaa suihkuttaa kun jakajaa pyörittää.

    Voiko ecu olla pimeä vaikka antaa bensaa ja winadl ei herjaa mitään?

    Mitään muuta ideaa heittää mistä kiikastaa?

    Olisko kellään myydä imusarja, kaasari ja jakaja jos heivaa tuon tbin? :D
     
  2. Eikös sieltä pitäisi joku kipinä tulla ilman ecuakin? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin se ecu ohjaa vain ennakoita.
     
    J.J. tykkää tästä.
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nonni tämä sulkee ecun pois. Hyvä tietää. Kiitoksia!
     
  4. Tässä vielä kuvana. Mopar-miehet ajelee sillä 8-pinnisella HEI:llä ilman sitä tietokoneohjausta:

    [​IMG]
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    No tuo moparin systeemi on tuttu kun tuossa plymoutissa semmonen on. Kerran pimeni "oranssiboxi", muuten kyllä pelannut.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Nämä ovat loppupelissä varsin yksinkertaista tekniikkaa. Kaasarilla tollasen Vanin kulutus kasvaa kauheisiin lukemiin.

    Veikkaan aika isolla prosentilla että jakajan Pick Up Coil on sökö.

    Toinen vaihtoehto että imusarjan lämpötila-anturi saattaa sekoilla.
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Pickup coilin vaihdoin heti alkuun. Just tässä itseasiassa kokeilemassa toisella, ei auta.
    Kipinä uupuu.

    Voihan tämä tbi olla vaikka kuinka yksinkertainen systeemi mutta jos ei vaan toimi niin mitäpä sillä on tekoa.
    Kolmella eri jakajalla kokeillut ja kolmella eri Pickup coililla. Yksi jakaja tosiaan oli selvästi mykkä. Tuo mikä nyt on paikoillaan niin antaa ainakin pyörintätiedon kun suuttimet räpsää.

    Toki siltä tässä nyt koitan vielä kysellä kun en itse tämän kanssa niin sinut ole.

    Kiitoksia vaan vastauksista!
     
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kaikkien liitosten ja puolan tarkastus.
     
  9. Jos toi sytkämoduuli hajoaa, niin sekin pimentää. Tosin tuskin noissa kaikissa jakajissa se on silti rikki.
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Puolalle tulee virtaa ja se on uusi.
     
  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Anteeksi sekoilin äsken ja sotkin sytkämoduulin ja pickup coilin. Tosiaan alunperin se pickup oli rikki, oletan että nykyisessä jakajassa toimii kerran antaa pyörintätiedon ja suuttimet toimii. Moduulin taas vaihdoin toiseen juuri äsken ja ei mitään eloa.
     
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tahtoo vähän olla kuraa jotkut uudet osat. Kerran yhden Astron uusi startti tuli asennettua
    paikoilleen vaan huomatakseen että sehän on rikki.
     
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Sepä se. Pitää varmaan hakea taas uusi sytkämoduuli varoiksi. Ihan tuollaisia ripulin oloisia nuo uudet ihan suoriltaan.

    Ja tosiaan winadl:n kanssa ei ainakaan näkynyt että olisi mitään vikaa.
     
  14. Z(etor)71

    Z(etor)71 2nd gear

    Kokeile irroittaa ECM:n sulake muutamaksi minuutiksi ja startata sitten. Pitäisi löytyä sulake boksista nimellä...?
     
    J.J. tykkää tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Varmaan se itse jakaja, HEI moduli, Pick Up Coil on ehjiä, kerran suuttimet antaa bensaa...jos ECM ei saisi pyörintätietoa jakajalta, niin ei se avaisi niitä suuttimiakaan.

    Kuulostaa siltä että kipinä puuttuu.

    Kipinän pitäisi tulla vaikka jakaja olisi väärässä asennossakin.

    Onhan kaikki liittimet varmasti kiinni kun olet irrotellut jakajia ym osia ?

    Pyörijä ja kannen keskihiili varmasti kunnossa kannessa, hiili liikkuu ja yltää pyörijään asti ?

    Oletko kokeillut tulppaa suoraan puolalta jakajan kanteen tulevan johdon päähän ?

    Olisiko mahdollista kokeilla toista ESC-modulia ??

    [​IMG]

    ESC-moduli on nakutuksen estoboxi ja ohjailee sytkää...jos se on mykkä, niin ei tule kipinääkään.
    Tämä on sitten eri eri koneissa eli mielellään jos menee vaihtoon, niin pitää täsmätä koneeseen..

    VAN:ssa se "musta lätty" on ECM boxin kanssa samassa muovitelineessä kiinni joko kuskin penkin alla tai StarCraft usein sivuseinässä.
    Pick Up:ssa se löytyy konehuoneesta MAP sensorin vierestä.
     

Kerro tästä muillekin!