351W venttiilikoneisto ym. ihmettelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SauliS, 20.5.2013.

  1. SauliS

    SauliS 1st gear

    Kohtuu tuore fordisti kyselee neuvoja. 351Windsorista alkoi kuulua naputusta yläkerrasta, tempasin imarin pois niin 1.syl pakovenan työntötanko z-mallisena :eek: Mun mielestä ei ole kierrätetty aivan hölmönä tms. Muutoin silmämääräisesti hommat näyttäis olevan ihan ok, nostaja (hyd. laahuri) näytti hyvältä (pystyykö näitä testaamaan jotenkin?), keinuvivuissa ei näy kulumaa tms. Venttiilijouset ei liene alkuperäiset, on ainakin tosi riskin näköiset, vihreät väriltään ja sisällä joku oranssi "dampperi"??? Milläs näitten paineita mittailis? Mistähän tönärin taipuminen johtuu, voiko se väsähtää ajan kanssa tms?

    Toinen dilemma liittyy moottorin tunnistamiseen, oon koittanut googletellakin mutta ei vielä ole tarkkaan selvinnyt missä päin lohkoa/kansia valunumerot sijaitsee? Pannu sijaitsee -71 Mussen keulilla, rek JRU-52 jos jollain löytyis tarpempaa tietoa sen sielunelämästä
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

  3. SauliS

    SauliS 1st gear

    Keinuvivut on valua (muistaakseni, auto tallissa ja itse työreissussa) niissä oli jotakin merkintöjä stanssattu eli lienee FoMoCo? Kansissa oli pinnapultit keinuvivuille (studit?). Pitänee hankkia joku peili millä zoomailee valunumeroita.. Ajattelin purkaa vielä samaan syssyyn nokan ja jakopään esille ja tutkailla löytyykö sieltä jotain hassua.. Ihmeen nätisti se kuitenkin kävi loppuun saakka, tuskin muuta vikaa löytyy? Liekö miten yleistä tuo nyrjähtäminen?
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Vipat on vanhemmissa valua. Ei oo itellää nyrjähtäny tönäri mut kaverilla 390 kylläkin. Tosin siitä nyrjähti vipuakseli samalla. noissa on ihan org. studit keinuille. Ei kait muuta ku suoraa keppiä tilalle ja kovaa ajoa. Miulta löytyskin 16kpl. suoria vaikka parilla kympillä.
     
  5. SauliS

    SauliS 1st gear

    Täytyy mittailla ne tikut. Taidan vaihdella nostajat, ehkä nokan ja jakopäänkin samalla mutta näkee nyt kun purkaa.
     
  6. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Tässä vaiheessa ajokautta en mäkään ehkä alkais pitemmälle konetta leväyttämään. Saman mittaset laadukkaat tönärit ja ajoon.
     
  7. SauliS

    SauliS 1st gear

    Olishan se niinkin niin.. tekis vaan kovasti mieli tietää mitä se on syönyt.. Olisko kellään vinkkiä niiden venajousien mittaamiseen/työkalua lainaan Turun seudulta?
     
  8. SauliS

    SauliS 1st gear

    Kansien numerot näyttäis olevan C80E, se erillinen merkki lienee C tai G. Lohkosta ei löytynyt mitään vaikka kuinka peilin ja cleanerin avulla tutkaili. Kansissa 351 tekstit ja nostajalaakson pohjalla 351 WF. En löytänyt 351 kansia ko. numerolla, C90E löytyis, liekö nuo sitten kuitenkin sellaiset..
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mikään ihme et ois 302:sen kannet lyöty siihen ku ne menee ihan heittämällä noihin w-sarjan koneisiin..
     
  10. revariver

    revariver Gearhead

    Taitaa olla 302 kansissa liian pienet kannenpultin reiät 351w koneeseen.
     
  11. fairlane

    fairlane Gearhead

    porakoneella siitä selviää
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    C80E kyllä mielestäni täsmää 302 kansiin, itellä löytyy sama sarja omista kansista.
    C60E taas taitaa olla 289 osia(?), ainaskin omassa imusarjan numerot täsmäs 289 jonka takia luulin pitkään aikaa että konekkin olisi 289 kunnes se tuli purettua.
     
  13. SauliS

    SauliS 1st gear

    Siis niissä kansissa oli "351" tekstit.
     
  14. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Jos ne sit kuiteskii ois C90E..
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Nuo varaosanumeron alkuosathan ilmoittavat vuosimallin. C6OE: C=60-luku, 6=6 eli 1966 ja C8OE=1968. Siis varmaankin 289 ja 302.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    I stand corrected.
     

Kerro tästä muillekin!