360 cid viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja krankka, 9.4.2008.

  1. krankka

    krankka 1st gear

    Tulee tossa kuun lopussa 360cid mosa aspeniin ja tarkotus ois piristää konetta hieman. Kone ollut aiemmin kiinni 4x4 pikkarissa tarkempaa tietoo siitä ei viel oo.

    Eli miten kone kannattas virittää et siitä sais toimivan paketin kadulle?
    Tarkotus ois saada reilummin tehoa pannuun.

    Suositelkaapa hyviä paketteja mitä siihen kannattais laittaa eli mikä kaasari, imusarja, nokka, peltisatsit jne...
    kansia ei ole nyt aluksi ainaskaa tarkotus vaihtaa.

    eli tehkää paketti ehotuksii ja mistä osat kannattas hommata.
    Paketin mukana tulee Moparin purple 284 nokka, onko se millanen katukäyttöön?
     
  2. charger'67

    charger'67 1st gear

    360,cid viritys

    Moi
    Itselläni on 360;n,hyvä perus vääntö moottori.
    jotkut L72 kannet,jne,no se siintä.

    Tässä taanoin oli juttu V8-lehdessä,niménomaan 360.virityksestä.
    Tais olla viime vuonna,mutta ei kauvenpana.
    Hyvä juttu,kandee hommaa lehti.

    Hyvää kevättä;
    '67
     
  3. krankka

    krankka 1st gear

    Juu pitääpä lukee lehti! löytyy noita joku vuoskerta iteltäki mut en muistanutkaa tota juttuu :D
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Missä numerossa moparin pikkulohkoo on käsitelty, en muista tämmöstä kyllä ollenkaan.

    Letukan koneesta on kyllä ollu juttua.
     
  5. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kyllä se oli pikkuletukka. Mitä viriteltiin bolt on osilla siinä veekasin jutussa.
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  7. krankka

    krankka 1st gear

    Juu ei löytynyt juttua muusta ku letukasta.
    Mitä mieltä ootta tosta moparin purpple 284 nokasta?
     
  8. krankka

    krankka 1st gear

    Mitä mieltä ootta oisko toimiva paketti?
    Alkasko nakuttaan tuolla nokalla ja noilla männillä kun puristukset nousee niin koviksi?

    Nyt sain numerotkin koneesta:

    Lohkossa: 4006830-360-4
    Kansissa: 3671587-7

    Toimiskohan miten toi paketti tuossa mun koneessa?
     
  9. krankka

    krankka 1st gear

    Nii ja miten toi paketti toimis jos laittas sen purple-nokan?
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Pelaa kyllä noilla osilla ihan hyvin. Purple nokallakin varmaan jotenkin pelaa, vaikka kyllä kaipais jo vähän ruttua enemmän. Kansia kun vähän höyläis niin hyvä tulis.
     
  11. krankka

    krankka 1st gear

    Siis vielä kansistakin pois???? :eek: :eek:
    Meinaatko tosiaan et ei ala nakuttaa ku puristukset kuiteski nousis 10:1.
    Tai no ei vissii ihan nii korkeiksi noilla mun kansilla...
     
  12. krankka

    krankka 1st gear

    Nii ja kumpiko ois noille hiluille parempi?
    600 vac edelbrock vai 750 vac holley?
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi paketti olis varmaan arvoiltan ihan jees ton tyyppiseen laitteeseen. En häyläilis kansia, ne vissiin jotain 72cc luokkaa vakiona. Kkasariks noista 750 vacuumi holley. Siihen punanen kiihdytyspumpun nokka, 35 k-pumpun suutin ja keltanen alipainejousi, ja pitäis tapahtuu.
     
  14. mopster

    mopster Gearhead

    Ei tuu ruttua kun n. 9.3:1, oletuksena 72cc palotilat. Se on sopiva sille myynnissä olevalle 262 nokalle, mutta se 284 nokka kaipais 10:1 - 10.5:1 ruttua.
     
    stratusdriver tykkää tästä.
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    284 nokka kaipais mielellään jo muutakin, vähän välläriä ja korkeempistallista turbiinia. Se on oikeestaan ensimmäinen MP:n suht "viree" nokka, ja ero vaikkapa pykälää pienempään 280/.474 nokkaan ihan selkee.
     
  16. krankka

    krankka 1st gear

    Juu kiitti teille tiedoista!
    Pitää alkaa tinkaan pakettihintaa :lol:
     
  17. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    Päivää! Päätin nostaa vanhan topicin koska aihe liittyy nimenomaan siihen. Tarkoitus olisi säästää kesä ja hankkia valmiiksi mahollisesti halvempia osia siten, että talvella vois alkaa tuota 76 vuoden 360 mottia kasailemaan.

    Ajatuksena siis tehdä mäntäsatsia vaihtaa, samalla stroukata kokoon 408. Nokka vaihtoon, kaasari vaihtoon ja kantta mahollisesti höylätä.

    Tää on eka projetki missä stroukkaisin, joten se aihe on aika hukassa. Voiko samalla kannella jatkaa, vai tarviiko vaihtaa. Pystyykö siis siitä höyläämään sopivan siivun pois samalla ehkä sitä laskien. Missä hinnoissa itse poraukset pyörii, missään ei näkynyt edes suuntaa antavaa viitettä?

    Nokka. Kuinka jyrkkää suosittelette tällaseen käyttöön? Asteet on myös hukassa.

    Sen lisäksi laitan tietty peltipakosarjaa, yms pikkuhilpettä. Mm välitykset ehkä menisi vaihtoon, saisi tehon tunnetta paremmin.

    Laatikon, perän ja turbiinin kesto. Paljonko ne kestää suurinpiirtein, ja mitö niille tulisi tehdö vahvistukseksi. Mitään ispja tehoja näillä muutoksilla kun tuskin saa. Tehoarvio on jossain 350 hevosvoimassa, moottoritehona siis. Meneekö tämä arvio pahasti metsään?

    Tosiaan olisi hyvä kun saisin alkaa osia keräiltyä valmiiksi, varsinkin rompetoreilta yms löytyy vaikkapa pakosarjaa ja nokka-akselia suht helposti.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Varmaan kannattais kertoa mitä ne muut osat autossa ovat ja millaista ajoa se tulee näkemään. Mut kylhän tuollaisesta stroukkerista pitäis saada toi 350 heppaa ulos niin että se eäilyis vielä ajokelpoisena ja tulis toimeen harvemmallakin välityksellä ja matalalla turbiinilla.
     
  19. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Tuli innostus ja nyppäsin koneen palasiksi pöydälle. Toimiva paketti, mutta sielu puuttuu motista. Sisältä löytyi:
    360 / vm 74
    Kannet 3769974 ja 693942 nokka "https://www.summitracing.com/int/parts/crn-693942/overview/make/dodge"


    Eli n.500 olisi tehotavoite. Mikäs nokka olisi ok? katu/strip. Kelpaako kannet? kansia oli jo hieman portattu. pakoventtiiliä en mitannut kumpi on paikallaan.

    Turbiini lähtee modattavaksi ja perävälitystä ajattelin muuttaa kanssa.
     
  20. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Nokka on melko maltillinen 500hp:tä ajatellen, kun 73 ``smog block`` 440 tuottaa 215hp
    ja sen nokassa on sentään about .0430`` nostolla 238 astetta (CR 8.2:1). Ruttua saa siis olla aika lailla, jos tuon meinaat laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!