360 mitkä kannet ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 3.10.2007.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eli tässä olis numeroita kansista.
    3769974
    0826
    AAWJ

    lisäsi luki isolla 360.
    mikkä nää o?
     
  2. vitoni

    vitoni 1st gear

    3769974 360 1975-76 1.88 1.60 :D
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No johan kävi nopsaan! Kiitos

    Venakoko toki olikin tiedossa..

    Onkos noista muuta tietoa, millaiset muut ominaisuudet?
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Noissa on palotilat 65-73 cc . mutta mistä tiedän mikä se sitten tarkemmin on..
     
  5. keimo

    keimo 3rd gear

    mittaamalla
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noi on ihan tavalliset pikkulohkon 340/360 kannet pikkuvenoilla. Varhaisissa 340 kansissa oli isommat, 2.02" imuventtiilit, jotka toki noihinkin voi laittaa. Ne ei mun mielestä oo muuten toinen toistaan parempia tai huonompia, palotilat ja kanavat on kutakuinkin samat, on sitten 1971 tai 1985 mallinen kansi. Ianoot "erilaiset" on 80-luvun lopun 308 valunumeroon päättyvät ns. high swirl kannet, mutta sellasiin tuskin tarvii pelätä törmäävänsä.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Hyvin sanottu :rotfl:
    Ja saattaa olla isommatkin palotilat kuin 73cc...
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok.. No, eiköhän noillakin pärjäile toistaiseksi kuitenkin..
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla oli joskus toi tiukempi noista summitin nokista, ja kesy oli sekin. Noi on aika esihistoriallisia lobeja, mut kyllähän moottori noillakin käy.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos noi Summittien ja muitten anttiloiden nokat useesti tehty vaan kopsaamalla letukan nokasta? Eli profiilit ei oo aina ihan parhaiten sopevia moparin kansiin/koneisiin :odroll:
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ok.... Eli ei oikein ole siis se nokka mitä haen..
     
  13. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Nokka vaikuttaa koneen luonteeseen hyvin paljon mutta on isossa moottorirempassa hyvin pieni osa kustannuksista ja hintahaitari niiden välillä pieni etten minä ainakaan pidä nokan hintaa minkäänlaisena kriteerinä.
     
  14. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    niin... ei se niin suuri kriteeri ollut tuo hinta. vaan totesin ikäänkuin että "onpa halpa, onkohan huono."

    no, olis voinu olla selvempi ehkä.
    Ajattelin noin muuten ko. nokkaa mutta taitaa olla sitten ymmärtääkseni vanhanaikainen.. haluanhan valita oikean nokan ja siksi kyselen, ettei tarvii kesän ajettuja nokkia repiä koneesta kun ei ollutkaan mitä halusin.
    Vitsi vaan kun en osaa tulkitanoita ramppeja ja muita hienouksia.
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    niin... ei se niin suuri kriteeri ollut tuo hinta. vaan totesin ikäänkuin että "onpa halpa, onkohan huono."

    no, olis voinu olla selvempi ehkä.
    Ajattelin noin muuten ko. nokkaa mutta taitaa olla sitten ymmärtääkseni vanhanaikainen.. haluanhan valita oikean nokan ja siksi kyselen, ettei tarvii kesän ajettuja nokkia repiä koneesta kun ei ollutkaan mitä halusin.
    Vitsi vaan kun en osaa tulkitanoita ramppeja ja muita hienouksia.
     
  16. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Nokan valinta riippuu muusta kombosta ja minkälaisesta tykkää. Tossa viestiketjussa olevasta on omakohtaisia kokemuksia. A-body, pikkulohko, puristusta kympin päälle, vakiota vähän kireempi turbiini ja 3.91. Hyvin potkii, mukava kadulla ja stripillä.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=
     
  17. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo, siis tuo pakettihan on erilainen mitä tavoittelen..
    Painavaan autoon ,vakio turbiinilla ja perällä suunnittelin konetta ns. nyt on ollu mielessä puristusten nosto ja 268 nokan asennus, näitä vaihtoehtoja kuitenkin on monia ja niitä pitää puntaroida.
     
  18. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Ja minähän tiedän ulkoa kaikkien palstalaisten autot, myllyt, perävälitykset ja muut nookan valintaan vaikuttavat asiat, silti osuin harhaan :rotfl: . Itsehän tommoset päätökset on lopppupeleissä tehtävä, minä vältän mutua, kerron vain omista kokemuksista.

    Kun sinulla kerran on tavoite tiedossa niin silloinhan suurin osa ongelmaa on jo ratkaistu. Nokkavalmistajien sivuilla on paljon tietoa saatavilla ja niillä olevilla wizardeilla saat nokkasuosituksen muutamaan kysymykseen vastaamalla. Ei nokan valinta mitään rakettitiedettä ole ainakaan peruskatumoottorissa.
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eipä näitä muista varmaan ei, enkä luullutkaan.. tässä on jo pari nokkaa nyt haarukassa..
     
  20. Jamero

    Jamero 1st gear

Kerro tästä muillekin!