360 rakentelu/viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtsu67, 6.11.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    .480 oli aikalailla maksiminosto 901-16 jousilla, sen jälkeen taitaa vaatia koneistusta. PP280H mahtu vielä pyörimään tollein.

    Mulla tehty tilaa tuplajousille ja .535 nostolle omiin rautakansiin.
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    retainer/ohjuriväli kantsii myös tsekkaa.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Tolls nokalla oli kaikki aika rajoilla, myös retaineri-ohjuri ja mäntä-venttiili välit mutta se lähinnä varmaan kun omia laskettu 2mm.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Muistatko paljon oli asteita ja mäntä-vena välystä?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Muistinpas noston väärin https://www.summitracing.com/int/parts/cca-cl20-670-4/overview/
    Tai siis se .480 muistaakseni oli se mitattu maksimi, nokan speksit tossa sit.

    2mm ku oli kansista otettu ni oli pakoventtiilit hipsiny mäntiä jokasessa, mitä en kyl huomannu ennenku motti oli atomeina myöhemmin. Eli std korkusilla kansilla taitaa olla ihan riittävä välys vielä.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Okke, mitkä männät oli?
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Olisko mitään mahdollisuutta haaveilla 390ci stroukkerissa performer rpm:n tilalle torker 2sta tai victoria? Vai meneekö metsään?

    Muut speksit tulee oleen:

    Staattinen johonkin 10-11 välille
    Nokaksi jotain 240ast luokkaa ja .500"+
    Kannet on kaivetut 587:t isoilla venttiileillä

    Auto on perus dusteri, 4.10 välläri, manuaalitoiminen 727
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Pitäis.Ihan toimiva imis ja ku tilavuuttakin tulee ni pitäis vetoalue olla järkevä. Mä käytin vastaavaa komboa ihan vakioiskusessa 318:ssa 1850 holleylla. Ei se alaväännössäkään hävenny (2500:sta alotettiin) miedompia ja toisia imusarjoja, ja voimaa oli enempi selkeesti.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Täysin vakio 360 alakerta oli, eli vakiomännät.
    Nyt kairasin tähän 318 ite venakolot mäntiin et sai ton XE284H pyörimään tonne.
    Ps. Aivan järetön nokka tähän 3.23 välityksellä ja vakio turbiinilla :poff:
    Mut tää onki vähä tämmönen "kasattu kaikesta mitä oli" et sai ajoon vaa.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Aivan, eli ei ollut venttiilikoloja männissä?
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Juuh ei
     

Kerro tästä muillekin!