360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sadan euron kysymys? Miks ostaa kiinalaisia tai muuten epäilyttäviä nostajia, etenki rulla? Ero kunnollisiin on luokkaa satasia, ja niitten levähtäessä ( todennäköisempää nuilla kiinanihmeillä) rempan hinta ei yleensä ala satasilla.. Tai jos pysyyki kasassa, kaikenmaailman murhetta äänen/ vuotamisen kanssa.

    Ei vaan ymmärrä miks kasataan tietosesti paskalla, kun moottoriremppaan muutenki menee ihan tarpeeks rahaa.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Puristukset 11.9, dynaaminen muistaakseni 9.6 tjsp.

    Koska "oikeet" rullanostajat on +500e siihen mitä noi makso, en olis edes harkinnu rullanokkaa jos ei olis halpoja nostajia ollu tarjolla.
    Eikä ne Compinkaan nostajat tunnu tänäpäivänä olevan mitään "taattua laatua".
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nonii..
     
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Itsellä ei ole kokemuksia kalliimmista (paremmista?) mutta ameriikan foorumien mukaan niissä laadukkaammissa (jotka tulevat myös kiinasta?) on ollut ihan riittävästi ongelmia. Tuo 500 kyllä houkuttaa kokeilemaan ja onhan noilla tullut se 30tkm ajettua. Rullien pinnoissa näkyy hieman jälkiä mutta ei vielä sellaista mikä aiheuttaisi huolta. Jos pääsen noilla vielä sen 20tkm ovat kyllä maksaneet itsensä.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    Onko sulla minkälaisia omakohtaisia negatiivisia kokemuksia Compin nostajista? Olen niitä käyttänyt kovina että hydraulisina,ja ovat pysyneet leikissä mukana.
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Yhtä paljon omakohtasta kokemusta ku falcontista; zero, nada...
     
    Tck ja max tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei omakohtasta mutta kaverin 455nen olssi ainakin syö/söi niitä kun näkkäriä ennenkun löyty ilmeisesti ne ei-maanantaina-valmistetut. Ja mitä on tota isolohko-olssi topicciakin seurannu ni tuntuu olevan muillakin compin nostajien kanssa ongelmia.

    Mutta ilmeisesti niiltäkin löytyy olikos se magnum-sarjan nostajat jotka pitäs pysyä messissä reilummallakin nokalla mutta hintakin triplaantuu(?) o_O

    Ja eikös täälläkin joku tienny kertoa että compilla oli ollu joku huono erä/alihankkija jonka vuoksi niitä huonoja nostajia tuli? :eek:
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Pari uutta nostajaa joutunu putsaa ja purkaa et saanu hiljaseks, eli melkein kiinakuraa siis? Samassa laatikossakin molemmat oli vielä.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Joo, kaikilla on ollu huonoja eriä. Harland Sharpillaki oli taannoin ongelmia kun saivat satsin huonoja neulalaakereita.

    Mut jos nyt aatellaan et täs säästettiin 500€ siks et saatiin rullanokka, nyt niistä vedetään preloadeja likimain nolliin et vähän hiljenis, silti säksättävä ääni kuulema vaihtuu nostajasta toiseen, ja suunnitellaan jo niittien aukiporaamista ja shimmata se kiinteeks, ja kasailla pultein.. En tiiä mopareista mahtuuko nostajat ulos kannet paikoillaa, mut kuitenki täs katellaa ainaki imarin ylösrepimistä, ni väkisin hiipii mieleen et nyt on säästetty väärässä paikassa..

    Rullat maksaa paljon, siks ku ne nostajat maksaa paljon, nokat ei niinkään paljoa enempi.

    Ps.. Säästö alkaa S:llä..
     
    Herje tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta jos minä en näitä olis kokeillut ni kuka olis täällä kertomassa sit miten vaikee ne oli saada sopimaan SBM ja miten ne rapisee yms?

    Eipä tossa kokeilussa mitään menetä, makso 63e tjsp noi nostajat.

    Nostajat kyllä mahtuu pois kannet paikallaa.

    Ajellaan ja mietitään sit mitä tehhään, lash cappeja ja pitempiä tönäreitä onneks löytyy nyt hiljentämään noita tähän hätään.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Viimeinen omakohtainen kokemus Compin hydraulisista laahuri nostajista oli dynossa Comp XE 262 nokan kanssa.
    Pirunmoinen rapina kuului,kun kone syttyi tulille.Vaati muutaman kerran kerran preloadin säätöä jotta rupesivat olemaan hiljaa.
    Tämä johtuen nokasta.
     
  12. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Se
    Se on ihan normaalia että nuo laahavat xe ja voodoo nokat vähän rapisee
     
  13. 3964

    3964 3rd gear

    Niin ne rapisee mitä itsellä ollut josta johtuen jos koneistossa on säätö toteutettavissa ns.pikku vaivalla itselle tulee mekaaninen nokka koska siihen se ääni kuuluu ei hyde nokkaan.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    No nyt sitä silmänruokaa budjettiratkasujen vihaajille!
    Oisko joku 600km takana?

    [​IMG]
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No, jos ne nostajat säksättää, niin tuohan on vain ajan kysymys..
    Ei peltikeinu kestä sitä hakkaamista.
     
  16. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Ei ne niin sanotut "kunnon" rullanostajatkaan takuu onneen ole, mulla on nämä https://www.summitracing.com/int/parts/crn-13532-16/overview/make/chevrolet. Ensimmäinen sarja meni heti vaihtoon linkki tangot ihan viturallaan, rullat ei natsannut yhtään nokan profiiliin ja patruunat jäi pohjaan. Toinen sarja nyt käytössä, joka on semihiljainen, matalalla tyhjäkäynnillä, jopa äänetön. Ajossa motin lämmettyä myös äänetön. Mutta ei tule enään koskaan hydyrulla comboa..
     
    dbltrbl ja xarper tykkäävät tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Toi oli vielä yks niistä mitkä ainaskin alussa piti mehut sisällä, ja just tolta puolelta minkö shimmasin tiukaks vielä.
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Noita saat vaihdella sitten aika usein.
    Vähänkin jos alkaa jousipaineitta olla.
    Itellä kans vaihtuu 340 yläkerta rullakeinuihin.
    Tuli jo yks tikku läpi itelläkkii.
    Rajotin on ollu 7200 rpm
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Ei mulla vedä ku johonkin 5500-6000 max. Aukipaine jousissa muistaakseni 350lb tjsp. Taitaa se rullanokka tehä tässä isomman ongelman kun jouset tai kierrokset.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Olematta mikään nokka-akseli tai mikään muukaan venttiilikoneisto ekspertti,niin tuntus että kantsis pitää hommat mahdollisimman yksinkertaisina,eli mahdollisimman vähän liikkuvia osia.
    Mulla on mekaaninen laahuri 454 BBC motissa ja ollut tyytyväinen.Venttiilikoneisto on kevyt ja yksinkertainen.
    On päässyt karkaamaan 7000rpm.jälkeen vapaalle kaasu pohjassa,ja luoja tietää kuinka paljon runtua sit olikaan.Ei ollut millänsäkään.Jos olis ollut hydynokka,niin venat olisivat varmasti seonneet ja pussailleet mäntien kanssa.
    Antasin ääneni mekaaniselle laahurille,jos pitäis jotain vakavampaa mottia rakennella.
    Juu,tätä ei välttämättä kysytty,kunhan kommentoin.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!