360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuli taas reilu 500km huristeltua, kävin asiakkaalle yhen 6.2d hakee Hämeenlinnasta. Siirtymävaihe kyllä ärsyttävän laihalla... Jos ensviikolla tuli HP sarjan Holley missä ruuvattavat air bleedit ni vois olla helpompi säätää vähä...

    Huomenna jos näkyis s mobiilissa tankkaukset ni vois vähä kulutusta ihmetellä sit.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    23l/100km oli kulutus suurimmaks osaks matka ajoo, rajotusten mukaan aikalailla, motarilla sen 120 ja puolet matkasta täydellinen 6.2d takakontissa.

    2000 rpm 80kmh, 2500 100, 3000 120.
    Takana överikokoset 265 70 15 toistaseks vielä ja välitys 3.23.

    Vähän on kutina et ajelen perusennakoilla vielä satasen vauhissakin mut selvinnee huomenna kun saa kaverin kahtelee kierroksia, voi vähä veltompaa jousta vaihella sit ja jos kahtelis ton alipainekellonkin ehjän tohon mikö ei jumita.

    Ennakot 20/36 ast nyt, huomenna katottava vaan millä kierroksilla se 36 ast oikeesti olikaan, kauheen korkeelta kuulosti kun ite kaasutteli siinä lampun kaa.

    Kyl mä uskon ku perusasiat saa kuntoon ni pääsee varmaa siihen 20 hujakoille matka-ajossa.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mitkä öljyt sulla on käytössä? Mulla nostajat vaimeni täysin, kun vaihdoin öljyiksi 5w50:set bbc mottiin. Tuskin auttaa, mut aina soppii eppäillä.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Itseasiassa vasta vaihoin sinne just 5W50 siinä toivossa että vähän hiljentäis näitä ja onhan nuo lähtötilanteeseen verrattuna huomattavasti hiljasemmat jo, mutta ei silti tunnu saavan täysin hiljaseks muuta kun kovaks shimmaamalla nostajat.
    Noh kuhan on aikaa ni mallailis noita 273 keinuja tonne ni sais puljata sit preloadin kanssa ihan vapaasti jos vaikka auttais näitten säksättäjien kaa.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ihan asiallisesti olet sen saanut jo pelaan, ja ennakoita hieromalla saat sen varmaan vielä taloudellisemmaksi.

    Sikäli vähän ihmeellistä että hydyrullanostajat pitävät meteliä, mutta sellasia ne kai sit nykyään on, kun moni sitä valittelee?

    Just toissa päivänä ajelin pikku lenkin tuolla mun Chevy II twin turbolla, jossa mekaaninen rullanokka, ja autohan on muutoin tosi hiljainen, johtuen noista turboista ja isoista äänenvaimentajista, en silti pitäis sitä mekaanisen nokan tuomaa ääntä häiritsevänä?
    Ehkä jos siellä olis hydyrulla niin sitten koneiston ääni jo häiritsisi?
    Noin siis pohdintana nostajista, kova vai hydy....
     
  6. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Hydyrulla nokkaa ei käytä muut kuin omasta seksuaallisuudestaan epätietoiset.Mekaaniset on miehille.:)
     
    rallikuski, kuula ja xarper tykkäävät tästä.
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Jaahas.
     
  8. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Toihan oli tietysti ns. huumoria,Eihän tommosta voi ottaa tosissaan kuin joku onneton pelle.
     
    Karpov ja xarper tykkäävät tästä.
  9. fenix

    fenix 3rd gear

    Meinasinkin heittää itse-ironisesti "kaappiasukki hyd.roller miehet" :D
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Paikaltaan kärsii käytännössä pistää kerrasta lapun lattiaan eikä mitään ongelmia mutta cruisaillessa jos painat yhtään enempää kaasua kerralla ni stumppaa, alan vähän kallistua sytkäonkelmaan tässä tjsp, pitää vaihtaa tuo alipainekello jakajassa ehjään ja kahtoo auttasko kun sais ennakoita siihen lisää, nyt perusennakko sen 20 ast, lähtee nousemaan vasta jossain 1700 rpm ja max ennakot 36 ast muistaakseni jossain 2500 rpm jälkeen.
    Jos käänti perusennakot 25 ast ni tuntu toimivan paremmin vaan vieläkin? Voiko olla? Vaikka aika pienillä asteilla tuo nokkakin (XR268HR jos jollain menny ohi)?

    Max ennakot aattelin jos jaksais touhuta sit et sais olla jo siinä 2000 rpm hujakoilla ja jos vähän aikasemmin nousis noi ennakot jo, en sit käytännössä tiedä onko apua tai iloa moisesta, kunhan tässä puhelen yksin ja yritän herättää keskustelua asiasta josko joku viisaampi tietäs paremmin, kovasti kyllä yrittäny perehtyä mikä missä miten mikäkin vaikuttaa siihen paljon ennakkoa halutaan missäkin tilanteessa.
     
    Muokattu: 29.9.2018
  11. Valsumies

    Valsumies 3rd gear

    Ajattelin heittää omia kokemuksiani omista SB 318 ja SB 408:stä. Voisiko mennä laihalle jos stumppaa. Kannattaisiko katsoa laajakaistamittarilla ellei ole jo käytössä. Alipainejakajia ei itsellä ole ollut käytössä enää aikoihin ja itsellä parhaaksi todetut ennakot taitaneet olla 318:lla 17 ja 36, stroukatussa 408:ssa 16 ja 34. Stroukkeria penkittäessä kokeiltiin kovempiakin ennakoita mutta teho vain laski. Ennakot varmaan saisi nousta heti siinä 1000 rpm jälkeen. Kaverit ajaneet pikkulohkolla kilpaakin radalla niin muistelen ettei heilläkään ollut noin kovia ennakoita, ellen väärin muista niin oli lähellä 17 ja 36 asteet.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Laajakaista oli mut se jäi faijan impalaan kiinni kun väkis sen halus ostaa pois enkä oo saanu aikaseks vielä uutta itelle ostella, mutta vahvastihan se laihalle menosta viittais mutta se että miksi näin tapahtuu vain ajossa eikä paikaltaan ni vähän mysteeri mulle.

    Ja jooh, kyl munkin mutulla noi vähän kovilta kuulostaa tolla nokalla ja puristukset kummiskin 11.9 myös.
    Jos huomenna sais aikaseks sen alipainekellon vaihtaa ja kokeilla, jotenkin semmonen kutina että se ongelma häviää sillä kun on pienellä kaasulla enemmän ennakoita mutta tääkin taas ihan omaa mutuilua vaan.
    Ja jos nyppäsis löysemmän jousen pois että sais sen ennakon nousemaan aikasemmin kun se 1700 rpm ni vois kai vähän vaikuttaa asiaan kanssa, siellä kaks jotain suht velttoo jousta on nyttenkin mutta hahloo täytetty hitsaamalla sieltä alkupäästä eikä lopusta ni jousissa pikkasen pänninkiä valmiiks mikä tietty vaikuttaa siihen et myöhään alkaa nousee ne ennakot.
     
  13. Valsumies

    Valsumies 3rd gear

    Tarkemmin kun en tiedä miten sulla stumppaa niin en osaa varmuudella sanoa. Mutta eikös kone tarvitse sitä polttoainetta ajossa/vedättäessä paljon enemmän. Tyhjänä pyöritettäessä se kone saattaa tuntua ihan hyvältä, ottaa kiekat hyvin ja selviää vaikka huonommastakin polttoaineseoksesta sen"huonon" seosalueen yli, mutta ajossa toimiikin sitten huonosti. Mulla strokerissa nokkana Lunatin tiukin laahaava hydrauli ja puristus moottorissa 10,5 ja 318:ssa 11,5 ja olisiko ollut Moparin 284 hydrauli laahuri. Kannattaisko se alipainekello heittää kokonaan pois toiminnasta. Niin eikös sitä jakajaa nimenomaan rajoiteta, niin että ne hitsit tuli sinne loppupäähän joka rajoitti mulla ainakin muutaman millin, näin muistelen tehneeni joskus ja jousina Mopar Perfin löysät jouset. Nyt mulla on strokerissa MSD:n jakaja ja rajoitukset taitaa olla maksimissaan mutta jouset toiseksi löysimmät.
     
    Muokattu: 29.9.2018
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se alipainekello oo kiinni ollenkaan kun se on ihan jumissa, pitäis ehjä vaihtaa siihen ja tarkotus kyllä saadakkin se toimimaan, siitä tuskin mitään haittaakaan on.
    Kummiskin tälläkin hetkellä 2000 rpm 80kmh ni ennakot varmaan sen 25ast ehkä? Sais olla paljon enemmänkin kun niin pienellä kaasulla mennään kummiskin.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä näkisin että alipainesäädintä kannattaa käyttää, paljon ajeltavassa noin miedossa motissa enempi kuin paikallaan.
    Todennäköisesti senkin antamaa ennakkoa joutuu rajaamaan tai muuten justeeraamaan, säädettävä alipainekello vois olla paikallaan?
    Vaikka koneessa on paljon puristusta, pieni nokka ja polttoaineena E85, niin uskoisin että ennakkoa sais olla matka-ajossa lisää, kokeilemalla selviää. Ehkä se keskipakosäätäjän täyttäminen toisi paremmin sieltä max ennakon päästä tässä tapauksessa....?
     
    xarper tykkää tästä.
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh aivan varmasti saa olla enemmän ennakoita ja ei siitä alipainesäätimestä ole haittaa just kunhan ei liikaa anna, kohta ois tarkotus mennä kahtomaan jos vaihtais toisen sinne mikä toimiskin, on noita muutama hyllyssä eri arvoilla ni voi vähän arpoo, ostaa sit säädettävän joku päivä.
    Tiputtais ennakot kanssa siihen 18/34 ihan testimielessä.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt on alipainekello kiinni ja 18/34 ennakot, tuntus paljon jouheemmin liikkuvan pintakaasulla kyllä nyt, piti laittaa läppien yläpuolelle kiinni kun tyhjäkäynti ennakko oli jotain 32 ast tjsp jos oli suoraan imusarjassa. Suuttimiakin pienensin 98 -> 94 ilman tuntuvaa muutosta, kokeilin isompaa jos ois korjannu tota osakaasu stumppausta mutta ei mitään vaikutusta.
    Toisiot otin kokonaan pois pelistä toistaseks kanssa eli ei johtunut siitä ainaskaan että toisiot siellä olis jo aukeemassa.

    Kokeiltava nuo suuttimet saaha vähän alueelle ja sit takas se 10.5 PV sinne ja kahtoo auttaisko yhtään nyt.

    Sinänsä tää vähän aiheuttaa harmaita hiuksia kun faijan Impalassa kun se saatiin muuten säätöihin ni ei ollu mitään ongelmaa jos liikkeellä lapun lattiaan, ainoastaan jos paikaltaan polkas ja mulla nyt täysin päinvastoin tää ongelma ni jotenkin vähän tuntuis et ei ois kiihytyspumpusta kiinni mut..
     
  18. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Eli kestää paikaltaan laittaa kaasun pohjaan mut ei osakaasulta? Jos 1 taso imusarja ja muutenkin oikeita viritys osia niin kokeile sinisiä pumpun nokkia 2 asennossa ja säädä ensiöläppiä pienemmälle. Ei kokemusta e85 hommista mutta saa varmaan bensakaasaria muuttaa aika paljon. Selviääkö mistään millaiset emulsio ifr sun muut on esim e85 q sarjalaisissa?
     
    xarper tykkää tästä.
  19. xarper

    xarper Gearhead

    2 taso imusarja missä adapteri+ilokaasu laippa välissä ennen kaasaria.
    50cc kiihytyspumppukin löytyy, 40 suutin tällä hetkellä, pitäis vielä ontto ruuvi laittaa, ihan hienon yskäsyn antaa kun paikaltaan lyö lapun lattiaan, korjaantuu varmaan tolla ontolla ruuvilla lopullisesti sit.
    2 asentoo olikin tarkotus kokeilla tolle kiihytyspumpulle jos siitä jotain iloa olis.
    Power valve on 8.5 tällä hetkellä.

    Bensakaasarin säätö E85 on vakiomoottorissa pelkkä suuttimien vaihto mut vähänkin kutiteltu ni ei sitten yhtään helppoo enää, saa porailla ja kikkailla rautalangoilla ihan huolella.
    Eli IFR porattu isommaks jotta ei tartte rautalankaa pitää idle air bleedeissä.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  20. Valsumies

    Valsumies 3rd gear

Kerro tästä muillekin!