1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

360 stroukkaus vai jotain muuta?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. MJF

    MJF Gearhead

    Mulla tuli kerran yhteen härveliin Carrillon kiertokanget. Käsittääkseni on ihan kohtuuhyvä merkki, mutta silti koneistamolla halusivat hoonata välyksiä tarkemmin kohdalleen. Mitään uuttakaan ei uskalla laittaa tarkistamatta paikalleen.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. simeoni

    simeoni Gearhead

    Mikäs tän kohtalo on?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Auto seisomas ja rakennellaan sit talvi varmaa, yks nostajapari irti kans toisistaan jostain syystä... viestiä meni kyllä kiinan pojille jo, ovat yhteydessä tehtaaseen ja lupasivat korvata, saa nähä onko muuta kun lupauksia sit vaan?

    Siirrytään sit mekaaniseen rullaan kunnon rojuilla rojuilla ja mietitään mitä tehää siitä, kampura oon koneistamolla jo kyllä mut en tonne ennää laahurinokkaa kyllä laita kun päässy rullanokan makuun ni otetaan se mekaaninen rulla suoraan sit.

    Ahtaminen mielessä jo kanssa jos ostais jotku oikeet kannet tohon ehkä kans, tosta joutas sit tosihyvät rautakannet eteenpäin kans.. ei ehkä kärsi 11.9 ouristuksilla paljoo ahtaa enää e85 kanssakaan?

    Kuhan ton belvederen saa kuosiin ja myyntiin ni saa hyvän alkupääoman siitä tähän sit, joku torqstorm tms houkuttais...
     
  4. Skigu

    Skigu 1st gear

    Minkä moinen motti tästä tuli, jos vertaat vanhaan? Edelliseen versioon nähden tähän tais tulla lisää kuutioita, ruttua, kansia viilattiin ja laahurikeppi vaihtu rullaan. Nokka tais olla ennen joku 285 ja nyt 268, tämä muutos ilmeisesti miellytti?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan huikee ero oli ajettaavuudessa kadulla vrt tohon 340 ja pp280h komboon mikä oli, puristukset oli jotain 11.5 siinä, kansia hierottiin lisää sen jälkeen sit vielä, oli niitä jo sillonki hierottu kyllä.

    Muutos oli erittäin huomattava ja positiivinen kun niin harva perävälityskin, toi 340 noilla 265 70 15 renkailla tuntu ettei menny mihinkään enää mut tästä ei kyllä puhti ja menohalut loppunu mihinkään, harmi ku ei vaan noilla 295 50 15 kerenny ajelee.

    Yritin tossa jo olla järjen kaa pari pöivää mut sit rupes vituttaa pelkkä ajatuskin siitä että enskesänö vasta ajelis seuraavan kerran joten aattelin jos tilailis ihan xe268h laahurin tohon ku saa kampuran koneistamolta ja kokkeilis mimmonen ero on "samalla" nokalla laahuri vs rulla, sais ajella talven rauhas, haalis osiosia hyllyyn ja käyttäs keväällä vaan vknlopun päivityksii sit ja rokrok.
     
  6. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Eikö Hughesin miedoin kelpaisi?

    Se ottaa paremmin hyödyn irti noista Moparin suurihalkaisijaisista nostajista.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    En oo varma vitsailitko nyt?
    [​IMG]
     
  8. Pietsi

    Pietsi 3rd gear

    :eek: Saman verran 0.05 asteita kun edellisessä oli mainos asteita.
     
  9. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Sori, väärä linkki. Tuo nokka on minun koneessa. Sekin on kyllä loistava nokka!!

    Tämä on se miedoin ;)
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Saako näitä suomestakin jostain? Ei varmaan pöllö vaihtoehto ois.
    Mitä lie kulut suoraan tuolta?
     
  11. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Kysymällä selviää kulut. Hyvin ne toimittaa Suomeen. Rantakari/ProStreet toimittaa ne sinulle jos kyllä myös. Häneltä minullekin kaikki tarvittava tuli.

    Noissa hughesin nokissa on hyödynnetty tuo Moparin suurempi nostaja. Se sallii nopeammat rampit kuin vaikkapa chevyn nostajat. Siksipä laahurilla mennään likimain vastaaviin ramppeihin kuin rullanokilla, mutta edullisesti.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Herje

    Herje Gearhead

    Mulle tulee 340 Hughesin mekaaninen laahuri.
    Nyt viikonloppuna lähtee kannet ja imari Rantakarille tarkastukseen.
    On sitten asteen viisaampi ja voi kysellä nokka suosituksia suoraan Hughesilta.

    Yllättävän hyvin jakso 340 mennä vanhallakin lörö nokalla.

    Saa nähdä tuleeko lissää puhtia moottoriin.
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Älkäähän pojat kovin yllyttäkö tuota xarperia rajummilla nokilla, kun sillä vihdoinkin on välillä edes hieman järkeä mukana! :D
    Kaveri ajelee kesät talvet yötä päivää, niin ei kannata mitään max performance ränttätänttää siitä koneesta tehdä. Kannattaa myös ottaa huomioon että niissä nykyisissä kansissa/venajousissa ei ole kovin isoille nostoille varaa.

    Laitat vaan sen Compin 268:n jota meinasitkin, tai korkeintaan 275 HL:n jos nostoa haluaa vähän enemmän.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Kiitos järjen ääni, arvasin että liityt vielä mukaan :rotfl:
    Toi 275 HL vois olla varmaa ihan asiallinen, haalitaan sit talven aikana osia päivitykseen enskesää ajatellen.
     
  15. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Ajattelin ihan samaa että jos nykyinen hydyroller nokka miellytti, niin kyllä sen kanssa voi hyvin laittaa mekaaniset rullanostimet.
    Mutta ehkä kannattais laittaa vähän laadukkaammat...
     
    xarper tykkää tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Miellytti kyllä erittäin paljon mutta ihan mielenkiinnosta kiinnostais kyllä tommonen suht vastaavan olonen laahuri tähän hätään (ja budjetti nyt toistaseks) että miten paljon siinä oikeesti on eroo, se nyt on "ihan sama" melkein millä tän talven ajelee jos tekee keväällä sit radikaalimmat muutokset, vaikka se mekaaninen rulla tjsp.

    Ei toi 275HL kovin kaukana oo noista XR268HR arvoistakaan vaikka kai se XE268H ois se "vastaava" ehkä kun samoilla asteilla.
    Sittenpähän sen oikeesti kokis miksi ottaa se rullanokka sen laahurin sijaan ja onko se sen extra 700€ tjsp arvonen.
     
  18. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kiinan kiertokangista.Mulla on tossa rysyssä todennäköisesti Suomen ensimmäinen Moparin isolohkon stroukki setti.Kampura ja veivit tulivat 440 sorsan kautta.Kampuran isku muistaakseni 4,15 ja kun sylinterin halkaisija on race lohkossa 4,5 tuli kokonaisuus tilavuudeksi 528.Veivit ja kampura vietiin koneistaja gurulle Eskolle tarkistettavaksi.Kampura ,pieni kiilloitus muuten ok.Veivit ylä ja alapäästä liian tiukat.Pientä säätöä.Hyvin on toiminut alakerta vuosien ajan ja poljinta on saanut moottori eri Evo versioissa.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ainakin hyvin alkupään 440 source stroukkikittejä, kylhän niin on ollu muita kalliita jo aiemmin. Mut hyvin on tosiaan kamat kestäneet, aluks tais tosiaan olla vapari pikku kaasusetillä, sitte remmiahtimen kanssa parissakin eri autossa ja nyt E85 twin turbo. Kombo kulki rallivallussa 9.51/231 vauhtia ja sittemmin New Yorkerissa 3.23 ruuvilla 11 pintaan sen kummemmin säätämättä. Voimaa siinäon, ja pysyy nipussa. Ehkä enempi mua hämmästyttää paketin perässä oleva likimain vakio 727, se on tsekattu useempaan kertaan eikä siel oo ollu mitään vikaa. Onkohan siin jotain vikaa?
     
    xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!