-37 tudor saranat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja coronetti, 24.11.2006.

  1. coronetti

    coronetti 1st gear

    eli mitä saranoita rakentelijat ovat käyttäneet ovissa? joku iisi systeemi millä saranat saisi ulkoa piiloon,tahi sitten saako uusia orkinaaleja?

    ja samakysymys takaluukkuun?

    ja mitä ovien salpahommelia suosittelisitte?
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    No jos kukaan ei viitti kommentoida ...

    Helpoimmalla pääset varmaan tekemällä org tyyppiset, oven ulkopuoliset mikkihiiri-korva mallit, kätevästi ka-perus tarvike kynsi saranasta, vai ???

    Mutta jos halajat net piiloon kaikkien silmistä, menee pikkaaseen vaikeamman puolelle, ensinnäkin sen oven sarana linja on saatava suoraksi ja oven liikerata sen verran laajaksi, jotta ei ota kiinni oveen vaan ikään kuin tuo sen ulos, samalla kuin aukaa sitä, tarkoittaa sitä käytännössä, jotta jos se ei tule samalla ulospäin kun aukiaa, ottaa kitattuna ja oikaastuna maalipinnalla kiinni, mielummin siis alunpitäen min, sentin rako, tai siis ulos tuova liike, aukaasun lisäksi eikö ???

    Oven sarana linja on helppo järjestää siten jotta, tai no tämä on vaan yksi esimerkki, joku kuka oikeasti rakentaa hienoja voi sitten oikaasta, eli lattaraudasta linjarit ja tellinki, johon yleismallin ka-saranat kiinni.

    Omaan vessaan tein kolmelle saranalla ja jotta pysyvät samalla linjalla. Sarana tellinki sitten pultti-kiinnityksellä koriin kiinni, ja mahdollisimman lähelle korin ulkopintaa, piiloon kuitenkin ja saranan liikeradalle tilaa.

    Oven puolelle sarana pitää taittaa tai saada mielumin lähelle oven sisäpintaa, siis juuri verhoilun alle, tämä kynnys tai ero tuo sen eron verran ovea samalla ulos jotta ei raavi kiinni, eroa voi lisätä taittamalla saranan kiinnitys osaa, joka oveen tulee, vaikka pienelle kaarelle, ja sen taitto-pisteen siis saranalla pitää olla sopivan lähellä ulkopintaa, lopun perin ei niin vaikeata, valmiitakin saa .... :lol:

    Näistä on ollut tällä aiemminkin juttua, eikä silloinkaan kukaan tajunnut !!!

    Takaluukun saranoina omassa himmelissä, käytin vulvan takapaksin saranoita, samalla idealla ja modifoiden ensimmäisen tukitangon liikettä, eli pidentämällä sitä, jotta nostaa luukun irki korista, lisättynä kaasujousilla, keventään liikettä ja aukee helpommin.

    Ovien salvoista ja lukoista, niiden piilottamisesta on täällä riidelty ennenkin ja silloinkaan ei selvää saatu aikaan.

    Mutta yksi tapa on tehdä toisin kuin muut, kyllähän niitä karhun kynsiä saa mutta, omaan vessaan tein väärin päin toimivan lukko mekanismin, eli opel yleismalliset pienet ja sirot, lukko mekanismit tolppaan, b-pilarrin, upotettuina, ja lukko-tappi oveen, pelaa mutta on perinteiseen nähden väärin päin, mekaaninen avaus vaijerilla / tangoilla takapaksin kannen alla, ne kun pitää saada mekaanisesti auki, normaali käyttö on sähköinen, napilla ovesta ja avain - perä - kaukosäätimellä, joka vetää apureleen kautta solenoidia, jos ajossa leviää sähköt ei autoon tarvi jäädä sisälle, normaali mekaaninen kaffa on b-pilarissa, auton sisäpuolella, ulkopuolella ei ole merkkiäkään lukoista, kaffoista yms, avainperä kaukosta nappia painaen ja pop-off apu jouset avaa ovea pari senttiä, täyttää kaikki vaatimukset ...
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Parissa 30-luvun voortissa oon nähny käytettävän "sikapulkan" oven saranoita.Eli siis Saab 96.
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Volvo Duetissa on kanssa muokkauskelpoiset saranat
     
  5. coronetti

    coronetti 1st gear

    jep, alkuperäs tyyliset saa kelvata, jos ees niillä saa noita palapeliovia istumaan ja aukeemaan :( liian työlästä ruveta piilotteleen.

    viikonloppun ois tarkotus koittaa saada jotkut saranat pelittämään, mutta vieläkun tulisi mieleen mistä tollaset duetin tai saapin saranat löytyy..

    tuota oven salpahommelia en oikee ymmärtäny vaikka perusteellisesti selitettykin :eek: siis tappi oveen ja lukko pilariin orkinaalin paikkeille, yhdet a mantan pitäisi löytyä kotoa josko niitä sitten..

    ootteko koskaan hitsannut astinlautoja ja etuloksui yhteen sillee ettei loksuja voi irrottaa? vaan sen ylemmän pellin vaan sais pois. kyhäilin astinlautoi ja sellanen ratkasu olis helppo duunata tossa tilanteessa. jääkö tarpeex tilaa pienemmille rempoille,omasta mielestä kyllä? mut onks muut tehny sillee? kuvissa kyl lähes kaikis näkyy saumat.

    vielä tärkein kysymys saako tollaseen etusäleikköä uutta? ja vat kostar, pääsis paukuttaan keulan kohilleen jos sais maskin..
     

Kerro tästä muillekin!