383 muutoksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 2.4.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    tapahtuikohan vuosien 63-65 välisenä aikana paljon muutoksia rakenteen / tehojen suhteen?
    Kaikki tieto tervetullut.
     
  2. mg

    mg Gearhead

    ja nyt puhutaan mobarin 383 :sta ... kait.

    prlk, kun ei jaksa kun muistella.. ni eiks tota mosaa tehty kahdella eri porauksella tai iskulla, ja millo noita ois tehty ni sitä en muista. mutta kuunnellaan muita. :smile:
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei mitään merkittäviä eroja tolla aikavälillä. Se RB 383 on varhaisempaa tuotantoa ja niissä on turbiinin kiinnitys sekä kampura erilaisia joten vaativat oman laatikkonsa/turbiininsa. Muutos kampurassa tuli muistaakseni '62. Samana vuonna oli tarjolla 383:sta kahdella nelikurkkuisella varustettu versio joka on kuitenkin harvinainen, yleensä ottaen noissa ennen '68 valmistetuissa on vähän huonommat noi virtauspuolet kun uudemmissa joten ovat tehottomampia kuin uudemmat, on ilmoitetut tehot sitten mitä hyvänsä.
     

Kerro tästä muillekin!