383 stroukkikoneen hankkiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja T5, 25.3.2014.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Mistä kannattaisi näitä koneita lähteä etsiskelemään?

    Ebaystä katselin noita moottoreita ja siellä näyttäisi tarjontaa olevan.
    Osa myy moottoreita dynotettuna ja osa taas ei. Näiden ei-dynotettujen koneiden hevosvoimalupaukset ovat melkein poikkeuksetta sen 50-100hv isommat kuin näiden dynotettujen. Tästä siis varmaan voisi vähän epäillä, että myyvät mielikuvitushevosia?

    Myöskin googlen haulla löytyi useampi putiikki, joka noita myy, joten olisiko kellään omakohtaisia kokemuksia jonkun putkan koneista?
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Esim. täällä kirjoitteleva AnttiK(ivinummi) osaa noi hommelit. Simunan vauhtikauppa.Usa:sta voi olla tuuripeliä ebay-löytöjen kanssa.
    Paljoks pitäisi olla tehoa?
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    No jos tehossa päästäisiin tuonne 400hv:n päälle, niin se riittäisi hyvin. Tuleehan tuon auton mukana jo 350 kone, joten voishan sen siitäkin teettää.
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Noi jenkkien valmiit tekeleet kannattaa kyllä ennen käyttöön ottoa tarkistaa että mitä ne on syöny.Säästyy ikäviltä yllätyksiltä.
     
  5. kede -57

    kede -57 3rd gear

    Jeps laittelen omakohtaisen kokemuksen tilaamastani 383cid stroukkimoottorista Jenkkilästä.
    Tilasin itselleni noin neljä vuotta sitten Jeg´s:in kautta Patriot Performancen valmistaman moottorin. 450hv lupaus oli esitteessä ja hyvää kamaa tuntui olevan pultattu kiinni, mutta ihan todellista ei ole varmaankaan nuo lukemat, sillä oli mukana dynolaput, muttei konetta kyllä ollut edes käynnistetty. Saattaa hipoa juuri siinä 400?? kantturan huitteilla tehot, mutta kyllä nuo takaläskit sulaa tuolla ihan kivasti.
    Mutta jokatapauksessa olen ollut enemmän kuin tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen ja varsinkin siihen, että aikaa säästyi aika tavalla valmiin padan kanssa. Ja varmaankin on viisainta pidättäytyä noista ebay ostoksista, sillä näiden isojen vauhtiputkien (Summit, Jeg´s jne.)kautta on takuut ym hommat kunnossa, mikäli aihetta tulee reklamoida.
    Hintaa oli Suomeen tuotuna reilusti alle 5t € kaikkine kuluineen, mutta Usa:n päässä oli apuja, joka hoiti rahdin kimppakontissa, joten siinä säästi jokusen satkun. Moottori oli melko täydellinen, oikeastaan kaasari ja pakosarjat uupui, joten vaihtoswappi oli kohtuu helppo ja nopea hoitaa.
    Eli itse uskallan suositella noiden putiikkien valmisteita/palveluita, muusta en oikein osaa/uskalla antaa vinkkiä kun ei ole faktaa enempi.
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    Laitoin yyyvee.
     

Kerro tästä muillekin!