-39 Dodge Brothers ja V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Catiska, 10.11.2016.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    A-hopan ja V8 naittojuttuja täältä löytyi runsaasti mutta mitenkä Dodgen kanssa?

    Lähtökohtana on suora kutonen, 218cid/87 gross heppaa...

    Elikkä, tuohon on ilmeisesti aika vaikea pelkällä muutoskatsastuksella saada kasikonetta, vaatinee ilmeisesti poikkeusluvan? Onko kenelläkään tietoa vaadittavista muutoksista? Etujousitushan noissa on jo hevoskärryistä kehittynyt kohtuullisen pitkän matkan niin sille ei liene ole tarvetta tehdä mitään. Ainakin näin heinähatun järjellä ajatellen.
     
  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Mulla on kans 39 dodge lähes purettuna ja kasi ajatukset palaa mieles. Tullu lähes koko overdrive selattua läpi ja vähempu vaan on mopari rodeista mitää vakavampaa vääntöä. Justii purkasin tota etupäätä nii kyllä alatukivarret kestääs vaikka gummingsin dieselin mutta se ylätukivarsi on vähä kesy. puslatki on helkatin kalliita eikä edes meinaa löytyä. Oon ite tuumannu, et sen rahan vois sijoittaa johonki vähä käytännöllisempään etupää ratkaisuun. Mieles on käyny laitaa jokin camaron puolirunko keula hitsaamalla dodgen jatkoksi. Olis jarrut ja ohjauslaitteet kerralla kunnos. ei tarvis sovitella satulakiinnikkeitä ja sorvailla pyörän napoja. mutta mullekin voi heittää niitä vinkkejä. Täs ollaan kysyjänkans samas venees
    :rolleyes:
     
  3. karhu01

    karhu01 2nd gear

    [​IMG]
    Tuas on kuva siitä ylätukivarresta. yks on käyny mieles, et kävisköhän uudemman moparin tukivarsi. siinä olis se varsi sellainen haarukkamallinen ja olis plootusta prässätty. Siinä menis toi olka- aksila sinne väliin. olis vähä tykympi ratkaisu
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuohon tekee helposti jämymmän putkimallisen ylätukivarren, hieman eritavalla toteutettuna kuin alkuperäinen. Samalla voi muuttaa puslat yleisempään kokoon. Tosin pusliakin saa Suomessa teetettyä ihan kivutta jos itse vain toimittaa valmiit metalliosat.

    Alatukivarsi tuossa kuorman kantaa, ylätukivarsi pitää vain renkaan pystyssä. Tietty jos jarruja alkaa parantelemaan niin silloin rasituksetkin kasvaa.
     
  5. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Aivan. koittaas kattoa löytyykö valmiina sopivia puslia ja laittaas ne väliintyneiden tilalle. Onko sulla samanlainen etupää ratkaisu omas projektis?

    Onkos nämä trafi säännöt muuttunu nii ettei voi enää sisar autoon verrata?
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minulla ei ole projektia, vasta haaveilen sen ostamisesta ;)

    Mutta taustatyötä pitää ensin tehdä ettei suunnitelmat karahda sääntöjen karikoihin jo alkumetreillä. Tietty kaikkea voi jotenkin kiertää mutta ettei ottaisi liian suurta työmaata jos helpommallakin selviää jonkun toisen aihion kanssa.
     
  7. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo aivan. mä menin ja ostin vaan, oli nii petkeleen kova rodikuume. Tehdään puutarhakoriste jos ei saa liikenteeseen;) tai täytyy sit laittaa vaa kutonen jos alkaa menee vaikiaksi.
     
  8. Miulla oli aikanaan 37 Plymouth / Chrysler (?) ja siinä oli vielä putkimallinen jäykkä akseli.

    Vaihdoin siihen mustang 2 tyyppisen akseliston jolloin jarrut päivittyi levyiksi ja ohjaus hammastankoon jne


    39 New Yorkerkin oli vähänaikaa sitte ja siihen oli jo jenkeis laitettu camaron etu clippi ja isolohko chevy (se koulubussin / matkailuauton 360) .... sain senkin kilpiin mutta uus omisaja jolle auton möi vaihtoi pikkulohkon kun vei kuulemma liikaa bensaa ! (Voi v...)

    Hieno korimalli ja mukavat sisätilat.
     

Kerro tästä muillekin!