3gen Camaro koneen vaihto V6 -> V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jone, 13.4.2020.

  1. Jone

    Jone 1st gear

    Tarkoitus olisi vaihtaa camaro-89 2.8 V6:sen tilalle 350 V8. Mistä löytyisi katsastusta varten vastaavuustodistukset V6 ja V8 malleista?
    Auto ei ole vähäpäästöinen ja konttorilta jo kysytty että vaihto on mahdollinen kunhan tietää jarrujen koot yms.
    Minkälaisia manuaalilaatikoita kannattaisi pohtia kasikoneen perään?
    (jos sulta löytys swappiin tarvittavia osia: mm. koneen kannakkeita, jarruja, peränlukkoa jne niin voipi tarjota, mielellään pk-seudulta)
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Etujouset, kallistuksen vakaaja ainakin eroaa.
    Uudet etujouset ja etupalkki tukivarsineen löytyis multa.

    Koneenkumit saa halvalla varaosakaupasta. Rockissa alle 10€/ ketale.

    Jarrujen parantelutarve riippuu minkä koneen meinasit laittaa.
    305 ei vaadi muutoksia V6 jarruihin. Erot toki todistettava konttorilla esim. Varaosanumeroilla.

    Jos reilumpi kone on mielessä niin multa löytyis myös Gen 4 LS-koneisen etulevyt ja puristimet ylimääräisenä..
    Nuo saa pienellä sovittelulla laitettua V6 gen 3 rimpuloiden tilalle..

    :cool::D
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!