4.3 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja partakukko, 11.5.2019.

  1. partakukko

    partakukko 3rd gear

    vani 2004 4.3 vortec

    oireet alkoi pitkillä starteilla ja muutaman kerran hyytyi ajossa, nyt ei jaksa pyörittää eli startti vaan rätisee. sitten kun saa jollainkonstilla käymään niin toimii normaalisti lukuunottamatta tuota ajossa tapahtuvaa virtojen häviämistä minkä tehnyt nyt 3 kertaa.

    uusi akku joulukuussa ja nyt kokeiltu 4 eri akkua ja kaapeleilla toisesta autosta antaa virtaa.

    ostin uuden startinkin mutta eipä ollut silläkään vaikutusta.

    ei vikakoodeja ainakaan normi "motonet" mittarilla eikä kojetaulussa pala ylimääräsiä valoja.

    koitin käyttää hakua mutta en löytänyt samanlaisia oireita viesteistä ja jaksa lukea kaikkia 900 sivuakaan mutta jos jollain on ollut samanlaisia kipuja niin apu tarpeen kun ainut auto tällähetkellä mikä tieliikennekelpoinen.

    seuraavaksi ajattelin hommata sen virtalukon alla olevan sisuaskin kokosen mötin, en nyt just muista mikä moduuli oli nimeltään mutta yhteen trailblazeriin semmosen vaihdoin ja se oireili sillai että mittaristo sekosi ihan täysin kun käänsi virrat päälle ja avaimesta ei tapahtunut mitään.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Virtalukonpohja tai akun kaapeloinnissa on heikkoo.
    Tuo yleensä just viittaa siihen, et jossain on huono kontakti. Jos plussa akulta startille on varmasti kunnossa, niin katse kohti akku-kone-kori-runko maakaapeleita.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. partakukko

    partakukko 3rd gear

    tämä mysteeri ratkesi kun avasi virtalukon alta sen muovirasian ja putsasi kärjet. olis uusi startti jos joku tarvii :)
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Startissa kannattaa mainita onko alkuperäinen, kiinalainen ja hinta.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos tarkotat "virtalukonpohjaa", eli sitä missä virtalukon kytkinkärjet on, niin pelkällä putsauksella ei pääse pitkään. Kontaktinastat kuluu isovirtasissa kärjissä enemmän (kuten startti) ja siellä loppuu liikevarat. Kulumaa pitää kompensoida vähän taivuttamalla vastinkärkee lähemmäs.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. partakukko

    partakukko 3rd gear

    en aatellutkaan ajella maailman tappiin tolla putsauksella mutta sain auton sentään mökiltä kotiin. pitää tilata uusi osa kun joutaa kun ei maksakkaan kuin alle 50e.
     

Kerro tästä muillekin!