4.3 katin poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BenDilde, 1.5.2017.

  1. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Elikkäs auto on '90 vuotinen ja rekkarissa lukee että vähäpäästöinen 1992 vuosimallista eteenpäin. Joten vanha ja tod näk tukkeinen katti saa lähteä. Katissa itsessään ei tainnut olla mitään antureita, eli pois vaan ja putki vaan tilalle?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rekkarissa lukee vähäpäästöinen 92 eteenpäin? Mutta ei siis vähäpäästöinen?
     
  3. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Joo, sitä mäkin ihmettelin, mutta ei ole vähäpäästöinen ja toi teksti oli joku "yleistä tietoa" pläjäys missä tosiaan lukee että vähäpäästöinen 1992 ja uudemmissa malleissa.
     
  4. MK1

    MK1 Gearhead

    Onko pa vai ha?mulla -92 pa ja katti ja ilmapumppu raksittu ajat sitte
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    OBD1:ssa on happianturi ennen kattia, joten sen katin voi poistaa tuossa tapauksessa. Tuollainen amerikanmoottori menee kunnossa ollesaan päästöistä läpi ilman kattia.

    Mulla on nyt '86 dodge ram van ja oli ennen '89 dodge ram van, kumpikaan ei tosin vähäpäästöisiä. Kummankin otteessa luki/lukee caps lock alhaalla: Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Kummassakaan dodgessa ei ole mun aikana ollut kattia.
     
  6. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Olikohan ennen vuotta -92 maahatuoduissa pakettiautoissa ei tarvi kattia. Vuosiluku voi heittää...
     
  7. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    On siis '90 pakettiauto. Eli ei muuta kun kiskomaan kissa irti ja putki tilalle :D
     
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Siitä vaan mut tuskin menee päästöistä läpi, parissa joutunut ton tekee, mutta KAT se oli vaan hommattava. Esim. South West Tradesta saa yleismallin Magnaflow katteja alle satasella.
     

Kerro tästä muillekin!