4-Banger tietoutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFTERBURNER, 11.11.2007.

  1. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    On niitä painavampiakin: yksi äijä nostaa motin Legenda- Letukan peräkonttiin ja pois. Kansikaan ei nouse ihan pystyyn. Varmaan 70-80 kg?
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Aika paljon oot käpistelly konetta, kun on näppituntuma noin hallussa! Nakkasin eilen illalla sen mun olohuoneessa olevan -29 alakerran emännän henkilövaakalle ja vaaka näytti 72kg. Koneesta puuttuu siis kansi ja öljypohja ja se venttiilikoneiston peitelevy. 8)
     
  3. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Oisko mahdollista et heittäisit vielä kannenkin puntariin?
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Valitettavasti mulla ei oo ollenkaan kantta tommoseen, mut toivottavasti täällä jollain muulla ois, nin saatas yksinkertasella ynnälaskulla kokonaistulos. Itteenikin vähän kiinnostais.
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Minulla ois kokonainen paketti laatikkoineen polkimineen irrallaan vaan ei oo puntaria! Forvolet vois tulla punnertaa sen ilmaan ja kertoo sen jälkeen paljon painaa! sillähän se selviäis! :lol:
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mä punnittin ihan henkilövaakalla. eiks se kestä ainakin 150kg? :eek:
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  8. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    LähetäLähetetty: 05.01.2008 00:08
    Minulla ois kokonainen paketti laatikkoineen polkimineen irrallaan vaan ei oo puntaria! Forvolet vois tulla punnertaa sen ilmaan ja kertoo sen jälkeen paljon painaa! sillähän se selviäis!
    /

    Toki, jos tuut avuksi kevittämään eli istumaan kaavelin päälle vaikka olutta särpien :) .

    Eikös tuo Chevyn linkkaama 475 paunaa ole liki pitäen 206 kg? Siinä täytyy olla mukana vanhat lyijy bensat rankassa kaasutinpatteristossa, raskasmetalli männät ja se paljon puhuttu painava kaasujalka...
     
  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tuo suluissa oleva 225 paunaa ois lähempänä (102,15kg)
     
  10. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Sattui vaaka mukaan tallille, joten punnitsin romuhyllyn aarteita.

    Aakkosen kaksi kantta painoivat 11,8 ja 13,6 kg, B-mallin ('32-34) kannet taas 12,6 ja 12,8 kg.
    Painot ovat suuntaa antavia, kansia on montaa versiota. Osa omista kansista on ollut venekäytössä joten rautaa saattaa niissä olla vähemmän kuin tehtaalta lähti.

    Sitten loppuivat vaa'an patterit, joten lunttasin vauhtipyörien painot muualta:
    Aakkonen n. 28,4kg (62,5 lbs) (kampura ilman vastapainoja),
    B-malli n. 17,7kg (39lbs) (kampurassa vastapainot)

    A:n ja B:n kampura+vauhtipyörä -paketit painavat siis suunnilleen yhtä paljon.
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Nonnii! eli 72+12,5=84,5kg. Nyt kun saatas vielä imu-ja pakosatsien painot ja se öljypohja...
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Vauhtipyörä??? +25kg veikkaan
     
  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Kävin vintillä kaivamassa antiikkia ja punnitsin henk.vaakalla
    nokka + rataspyörä n. 3,5kg
    4 tyhjää mäntää 3 kg
    öljypohja 5,5kg
    loiskelevy 1 kg
    kaasari 2 kg
    laturi 7 kg
    startti 9 kg
    vesipumppu +
    ropelihässäkkä 3 kg
    hitsattu kansi n. 12kg
    8 venttiiliä 1 kg
    rautalevy lohkon
    kylkeen n. 2,2kg
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tähän kun lisätään nuo:

    Saadaan: 72kg+12,5kg+5,5kg+1kg+2kg+7kg+9kg+3kg+2,2kg=114,2kg :eek:

    ...ja vielä puuttuu imu- ja pakosatsien painot.
     
  15. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Imusarja painaa 1,9 kg.
     
  16. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Kylläpäs äijät on nähnyt vaivaa kysymyseeni :eek: Iso kiitos kaikille. Tästä on suuri apu perusteellisiin lupahakemuksiin :D
     
  17. puzzihouzu

    puzzihouzu 1st gear

    öljy

    Nyt ajokaudenalussa onkin viisasta ruveta ettiin mahdollista vikaa tuosta motista, Auto toimii hyvin muuten mutta jos yrittää nostaa nopeuden 75-80 yli niin alkaa motti heittää syylärin korkista skeidaa konepellille ja ikkunaan. Jos ajaa alle 75 ei ongelmaa ole ollenkaan, vaikutta tietenkin kannentiiviste vialta mutta kun on vain vähän kokemusta aakkosen motista, kymysys kuuluu onko vikaa vai ei?

    Siis jos aattelee 20-30 luvun teitä ei noin paljo oo varmaan koneessa kierroksia ollut.

    Onko teillä kokemuksia nykyöljyistä näissä ja mitä itse käytätte?

    kysyvä ei tieltä eksy!
     
  18. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear



    mulla tuo ongelma 4 lättäpäässä paikkantu kannetiivisteen vaihdolla....

    kun voimaa tarvitaan vasta tuossa nopeudessa niin se ei tullut esille kierrättämällä ilman kuormaa, mutta maantiellä ajaessa 80 kmh ja kun painoi kaasua niin vesi lensi korkin välistä lasille.

    tuppu
     
  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Re: hö

    On poijjilla jämäkät alustat, kun tommosia nopeuksia päästelevät! :eek: Toki kaimalla on tuolla pohjanmaalla sen verran suorat baanat, ettei tartte kanttailla. 8)
     
  20. AFord

    AFord Gearhead

    Kannattaa ekas kuitenkin tarkastaa että syylari ei ole tukossa. Tuon 4 koneen vesipumppu on kannessa ja se työntää sitä vettä sinne syylarin yläpäähän ja jos se on vähänkään tukossa niin vesi tulee korkista pihalle kun se ei ehdi valua syylarin läpi takas moottoriin.

    Juha
     

Kerro tästä muillekin!