4-pilarinostimen ankkurointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ErikFinn, 16.4.2023.

  1. ErikFinn

    ErikFinn 1st gear

    Moi, on alkanut himottaa vaihtaa 2-pilarista 4-pilariin tallinvaihdon yhteydessä. Jos puhutaan noin neljän tonnin nostokapasiteetin 4-pilareista, niin onko kovinkin yleistä että ankkurointia EI vaadita? Helpottaisi lattialämmityksen vahinkorikkoontumisen välttämistä näin äkkiseltään mietittynä. Tai ainakin itseasennus olisi helpompaa..
    Tietystikin perustuksille on omat vaatimukset, mutta mitens tuo ankkurointi?
    Esimerkiksi tämän nostimen manuaalin sivulla kahdeksan: "This Lift does not require bolting to the floor"
    https://www.google.com/url?sa=t&sou...IQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw12TJumgmcfYTGvk5lR7v6T

    Tiedon puutteessa kysymys kuuluu: kuinka yleistä näissä nelareissa on että ankkurointia EI vaadita?
     
  2. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Itselläni oli aika vastaava tilanne. Liimasin lattiaan kehikon 150x10 lattaraudasta ja heppailin migillä tolpat siihen paikalleen. Kaksi vuotta menty näillä.
     
    ErikFinn tykkää tästä.
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    hallillla 4 pilari,joutui tekemään itse nostotolpalle lisä levityksen juureen ja lisä roppuja lattiaan,kallisti itsensä irti painavalla autolla.nyt reilusti siinä roppuja niin on kestänyt.enpä jättäisi itse roppaamatta omassa käytössä
     
    ErikFinn tykkää tästä.
  4. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Tietysti, oma kevyellä/omassa käytössä 60 lukulainen full size vielä pysynyt kun ei ole paljon tarvinnut remuta.
     
    ErikFinn tykkää tästä.
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tulee mieleen että mitä leveämmät ja jäykemmät pilarien jalkalaput ovat, sitä tukevampi nostin on, koska silloin kallistumisen edellytys on, että auto nousee ylöspäin -> ei tapahdu itsestään. Vastaavasti puikkomaiset jalat pääsevät kaatumaan alta. Toisaalta pilarien olisi varmaan hyvä olla kiinni siinä mielessä, että ne pysyvät paikallaan ja pystysuorassa. Jos eivät ole, saattaa kehittyä suuria vaakasuuntaisia voimia nostaessa
     
    ErikFinn tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!