440 ja 73 valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Dimer, 3.2.2008.

  1. Dimer

    Dimer Gearhead

    Eli saako isolohkon katsastettua ihan pelkällä muutoskatsastuksella tuohon.
    Auto on alunperin ollut 318.
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei kai se ihan läpihuuto-juttu ole, tosin se helpottaa vähän jos se on orkkis kasiauto, pääseepi vähemillä muutoksilla.
    Tästä aiheesta toista kymmentä topikkia oodeen puolella ja täälläkin muutama, tosin enpä nyt kaivanut niitä esiin... :oops:
     
  3. Dimer

    Dimer Gearhead

    Juu on varmasti käsitelty aihetta aikaisemminkin mutten onnistunut löytämään niitä. Lähinnä kiinnostaa saako sen laillisesti onnistumaan.

    Kun ei ole auto mennyt kaupaksi niin "täytyy" tehdä jotain omaksi huviksi.
    Toisena vaihtoehtona on suunnitelmissa ollut rakentaa 408 pikkulohko.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    408 pikkuunen lohko olis varmaan halvempi :-?

    Apurungot joutus yhdistää, perän vaihtaa 8kolmevarttiseen jos ei oo jo, etujarrut, konekorvat/etupalkki isolohkomalliin, hakee vastaavustodistukset, ja mahdolliset dynolaput jos inssi pyytää...
    Jos pikkuusen lohkon stroukkaa 408 niin sitähän ei kukaan tiädä, lohkos on edelleen esim.360 numerot tjs...

    Ja ennenkuin aloitat niin käy kysymässä katsastuskonttorilla, kaikki mitä kysyt laita paperille ja vastaukset myös jonka jälkeen akelle viel kysely papereiden kanssa...

    Kyllä se siitä lähtee, hommiin vaan!
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joskus tuntenut jonkun, jolla tollanen oli. Noi vertailumoottorit ym käytännön asiat kannattaa selvittää ihan viralliselta taholta, toivon varassa on tyhmää kulkea. Mä luulisin, että toi onnistuu, koska mallisarjassa on ollut 360 mottia tyrkyllä ja 440 menee sillä rajoihin. Lootan ja sitä myötä todennäköisesti kardaanin joudut vaihtamaan myös, ja tekemään koneen korvakkeet. Jos autosi on orkkis 318 auto ja suomisellainen, pitäis siinä olla sekä jarrut, että jousitus riittävät sellaisinaan. Keulapainon kanssa voi tulla polemiikkia; akku takakonttiin, alsaimusarjaa ja vesipumppua, ja pitäis olla hyvinkin pikkulohkon lukemissa. Kalliimpi on varmasti tehdä isolohkokonversio kuin vaikkapa stroukattu pikkulohko, mut on sellanen vastapainoks sitte aika hauskakin.


    http://www.youtube.com/watch?v=328VIZY7VVQ
     
  6. Muki

    Muki Gearhead

    Jokuhan on tossa myyntipalstalla jotain 74 darttia missä 440 paperit valmiiksi, kaupitellut. Tais olla 4d sedan kuten asiaan kuuluukin.
     
  7. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    -75 4dr

    eikä oo ede paha hintanen kuntoonsa nähden

    nopeesti uppoo rahaa jos meinaa rakentaa ja muutos kastastaa (riippuu tietysti lähtökohdasta)
     
  8. Dimer

    Dimer Gearhead

    Kiitos näistä tiedoista. Lähtökohtata on orkkis 318 suomiauto www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1715001
    Budjetti on noin 4000-5000€. Pikkulohko stroukkia tässä ole miettinyt alunperin mutta isolohko on aina isolohko. No täytyy käydä kyselemässä virallisilta tahoilta mitä vaativat tuollaiseen muutokseen ja miettiä sitten lisää.
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Ihan komee valtteri ! Kun asut noinkin lähellä namulaa niin voihan tota vaaleansinistä tulla vilkaisemaan, jos haluaa noin niin kuin nähdä yhden sovituksen aiheesta, että saa kuvaa miten se sinne on (toisten) toimesta aikanaan mahdutettu.
     
  10. Dimer

    Dimer Gearhead

    Juu kyllä sitä mielellään vois tulla joku päivä vilkaisemaan. Onko se peräti sama mikä oli Vipottajan linkittämässä videossa?
     
  11. Muki

    Muki Gearhead

    No samahan tuo ! (jos kohta hiukan maltillisemmalla moottorilla)
     
  12. Erppa

    Erppa Gearhead

    Ei siinä dartissa ainakaan ongelmia ole kun -69 440 auto toimii vertailu autona...Joten empä laskis moisille papereille arvoa

    Tossa on mun loppu kesästä ostama leikki kalu rojekti http://kuvablogi.com/blog/3450/26/
     
  13. Dimer

    Dimer Gearhead

    Nyt on nostettu pikkulohko ja laatikko pois keulalta ja nyt odotellaan osia.
     
  14. nikke

    nikke Gearhead

    kiinnostais kans tietää, miten saa luvat 440 motorille, ku Aroyhtymä antaa
    vertailukohdaksi 318cid (318*1,25=397,5).Eli ton mukaan edes 400 moottoria
    ei Aroyhtymän mukaan pysty leimata laillisesti :eek:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aroyhtymää ei tarvita koko prosessissa, asioita voi todistaa sen ohikin mallisarja ym jutuilla. Mäkin joskus tota asiaa utelin oikeen AKE:lta, ja ne oli sitä mieltä, ettei saanut kun 318 vertailumottina käyttää, joten mä ratakasin ongelman laittamalla "361" isolohkon. Eli muutin numerot motin kyljestä. Sitte kun myin auton, kävi Jussi muutoskatsastamassa sen 440:si, mukanaan mopar perfin chassis kirjat joilla todisti mallisarjaan kuulumisen ja eri mallivaihtoehdot, sekä lehtiartikkeli ko autosta (69 dart GT 440). Josko se jotain auttais, voi katella noita AIZ-75:n tietoja, ei mainintaa muutoskatsastuksesta ja koneen tilavuuden kohdalla 7.21 litraa.
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja samoin EVO-46 ja on katsastettu ilman aroyhtymän ym todistuksia .(barracuda -69 ja alkujaan kuutoskoneella)
     

Kerro tästä muillekin!