1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sicker

    sicker 3rd gear



    Asiallista settiä! noilla tehoilla Dusteri lentää jos siivet laittaa :) Joo riittää vaikka vähän vähempikin aluksi, kansia ja nokkaa voi mukavasti päivittää myöhemminkin ja pääasia nyt aluksi on että osaisin ostaa sellaiset männät joita ei tarvitsisi alkaa sitten myöhemmin vaihtamaan. Racers Placea on suositeltu muualtakin myös, varmasti hyvä paikka.

    Eli nyt olen entistä enemmän pihalla, RPM kansia mahdollisesti aikonut hommatakkin tohon ja käsittäny että tasapäämäntä toimis niiden kanssa mutta onko patti parempi? kuinka iso patti? mitataanko puristuskorkeus patin päälle vai johonkin muualle? tuleeko patti yli dekistä? tieto lisää tuskaa kunnes tietää kaiken ja kaikki on selvää :D onko olemassa raamattua josta vois kaiken vois opiskella moottorin suunnittelun aloittamiseksi?
     
  2. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Pattipäätä ei kannata jos meinaa rpm/sorsakannet (käytännössä identtiset) ja ajaa bensalla. Flattoppi jos jää vajaa millin tasosta, pienillä venakoloilla ja noilla kansilla .04 paksulla tiivisteellä menee just vähä yli kympin puristus. Se vastaanottaa hyvin jo tollasta n. 250 050asteista nokkaa, 1-taso imusarjaa sun muuta.

    Tommonen 440 rpm kansilla, 10 ruttu, painavat sikspäk männät, LY veivit ja vakioakseli, oldksool .509 nokka +1-taso M1 meni muistaakseni 12.4 vartilla vakiossa b-kopassa mitenkään ihmeellisesti yrittämättä.

    Tohon kun muuttaa noi männät ja nokan nykyaikasemmiks, niin kyl sillä paketilal Dusteri liikkuu jo mukavasti.
     
  3. fordgranada

    fordgranada 2nd gear

    Olisipa challengerissani 440 six-packillä (=
     
    sicker ja arskazone tykkäävät tästä.
  4. sicker

    sicker 3rd gear



    Ok, homma alkaa avautuu alustavasti, mä taidan päästä näillä eväillä eteenpäin, Kiitoksia!
     
  5. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    [​IMG]

    Laitetaan kuule tosta sulle! =)
     
    Herje tykkää tästä.
  6. arskazone

    arskazone 2nd gear

    Mites on,onko noi mm.sorsan kiinalaiset stroker kitit kestäneet niinko normi kesäajossa?
    Laatu riittävä? Entä kenen alukansille propsit?
     
  7. Swinger71

    Swinger71 3rd gear

    Parilla kaverilla on 440sourcen stroukki sarjat käytössä ja ihan hyvin on kestäny. Tosin piti painottaa vaikka piti olla valmiiks painotettu. Kansien osalta iteltä menee pisteet Indyille!
     
  8. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    On kestäny. Tarkistaa ne tarvii ja painottaa. Mut muuten kyl. Ajettu on katuajoa ja rallia, aika kovaakin.

    Sorsat ja edelin kaikki BBM kannet on aika peruslaatua nykyään. Käytännössä bolt on, kannattaa kuitenkin perusasiat tsekata ennenkö nyt momenttiin vääntää.

    Noi trick flown bbm cnc240 hatut on ollu aikalailla hintansa vertaisia ja mukava vaihtoehto kansivalikoimaan. Itsellä ei niitä oo ollu yksiäkään, mut kokemuksia kuullu ja todennu paljon. Melko kelpo hatut tonne +600hv teholuokkaan.

    Indyt on sit Indyt. Paljon hyvää joka kumoaa monen huonon asian. Pienellä vaivannäöllä jo ez sarjalaisista saa melko rankat hatut.
     
  9. Herje

    Herje 3rd gear

    Onko herrasväelle valmistunu uusia moottoreita? :odwink:
     
  10. Swinger71

    Swinger71 3rd gear

    Laakerivaurion seurauksena piti tuo 493:nen purkaa nii nyt tuli tilattua uudet männät että saa ruttua nostettua eli tarkotus ois ens kesänä ajaa etanolilla.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    [​IMG]

    Tommosen värkkäsin kaverille justiin. Tuntuis perkaavan aika kohtuullisesti.

    Yks oma 493 täytyisi viiä koneistamoon että sais homman alulle. Poraus, alsapukkien sovitus ja dekkien ajo.
     
    Muokattu: 3.8.2017
    Anza, Herje ja ilu100 tykkäävät tästä.
  12. Sundat

    Sundat 1st gear

  13. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Onkse nokka 262/268 vai 268/276?

    Dynaamisen rutun kans voi olla aika rajoilla kyllä. Mulla on Challen ajomotissa compin 268h joka on noita Lunateja aavistuksen miedompi. Staattista on 9.5 ja sai aika tarkkaan säätää kyllä ennakkokäyrän ettei kilistä missään vaiheessa. Vakio turbaanilla ja 2.76 perällä tosin muuten toimii tosi hienosti.

    Sinänsä noissa männissä ei varmasti mitään vikaa oo.
     
    Muokattu: 12.8.2017
  14. Sundat

    Sundat 1st gear

    268/276 on se nokka. Nuo männät on vaan kohtuu edukkaat renkaineen, samaa luokkaa kuin ns. speed pro:n six pack männät, joita ensin ajattelin. Tietysti jos budjetti antaisi periksi uudet veivit 990 tapilla, niin mäntävalikoima kasvaisi huimasti. Tuolle ed. mainitulle nokalle riittänee nuo kansien mukana tulevat venttiilijouset?
     
  15. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Riittää.
     

Kerro tästä muillekin!