440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Varmasti on mikäli päittäistä reippaasti ja nokka vääräs kohassa.Ei kyl pitäis pikkulohkossa olla koska siin on nokkapyörän ja lohkon välissä retaining plate.
     
  2. SauliS

    SauliS 1st gear

    Täällähän on hyvin virinnyt keskustelua, kiitos. Käytin nokan irti ja tsekkasin kanavat rautalangan ja paineilman kanssa, ok. Laitoin vielä "mekaanisen" öp mittarin varoiksi. Nyt nousi öljyt miltei heti sinne hantin puolelle, olin valmiiksi pyöritellyt koneen mahdollisimman tarkasti oikeaan asentoon. Öljynpaine nousee kylmällä 5w-40 5 bar, onko sopivasti vai liikaa?

    Eli uskon puutteesta johtui tämä ongelma, mutta tulipahan tarkastettua :) Parempi katsoa kuin katua, mielummin pelaan ns varman päälle tälläisissä jutuissa

    Niin sitä piti vielä kysyä, eli onko niillä keinuvipuakseleilla väliä miten päin ne on? Sen just ja just tajuan että itse keinua on vas ja oik kätiset
     
  3. sangi74

    sangi74 3rd gear

    Keinuvipu akselissa reiät mielellään alaspäin
     
  4. SauliS

    SauliS 1st gear

    Juu no se on selvä. Meinasin vaan että ne on keskenään identtiset
     
  5. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Keinuakselit on molemmin puolin samanlaiset, mutta sen saa asennettua väärin. Voitelureikien pitää tietenkin olla alaspäin,mutta myös pakosarjaa kohti. Voitelureiät ei siis ole samansuuntaiset kuin kiinnityspulttien reiät.
     
  6. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Voiko umpiruosteisen lohkon vetää vaan hoonilla läpi ja odottaa, ettei se tuota max hp, mtta toimii edes joten kuten?
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    [​IMG]
    TF 270 hatut antaa sen verran happea ettei enää vesipumppu viskoflektin kanssa pysynyt touhussa mukana. Onneksi sentään hajosi tallissa eikä radalla.
    Nyt sitten tuleekin sähköflekti ja uusi jäähdytin.
    Kenen valmistajan pumpussa pysyisi osat paikoillaan reippaammassa poljennassa?
     
  8. GBS

    GBS 2nd gear

    https://www.merlinmotorsport.co.uk/s/cooling/electric-water-pump
     
  9. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Jos laturi yms kestää, niin laittasin sähkösen vesipumpun, mikä hoitaa myös jälkijäähdytystä.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Voi ja toimii.
     
  11. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Nonni, tuli hommattuun tommonen b-body 440 motilla. Kuukausi tuli ajettuun ja pakkohan se jo oli purkaa.

    Vähän tulevan kokoonpanon mähkimistä..
    Motti on torkker 2 imarilla ja 906 kansilla. Alakerrassa takokampi rk-20 ja kk-10 ja männät jäi tottakai sen 5mm dekin alle eli puristuksia kaikki 7:D. Pytyt näyttäis olevan ihan ok (ehkä), hoonaus nyt ainaki.

    Ainakin nyt olis tarkotus noi männät vaihtaa 2.067 korkusiin ja varmaan kannetkin vaihtuu. Kampuran vois pitää, mut sekin tarvii ainakin kiillottaa.
    Nokkakana oli purple 284/284 hydy laahuri. Tekeekö tolla mitään?

    Kansiksi meinasin noita e-streettejä. Varmaan toi 85cc palotila olis parempi ruttujen suhteen ja ei sitä tiä jos karkaa käsistä ja tulee strokeri:cool:.

    Uskaltaako sitä tilata tolle nykyiselle 4.350 poraukselle vaan uudet männät ja heittää ne sisään vai tarvisko aina porata mäntien mukaan? Parempihan se aina olis porata,mut onko turhaa?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos pytyt ei ole pahemmin kulunu eikä muitakaan vaurioita ole, niin ei kannata turhaan porata.
    Hoonaus vaan ja mukit sisään.
     
    Skigu tykkää tästä.
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Jos kampura vaatii työtä ja männät vaihtuu niin olisko se sitten stroukin paikka tässä kohtaa? Kansia voi vaihtaa sitten myöhemmin jos ei nyt sovi budjettiin.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite väsäämäs yhtä "perinne 440:stä". Siin tulee .030" lohko, takoakseli, nolladekki männät, E-street kannet, tiukka hydylaahuri nokka ja tunnelrami. Vähän ehkä muutakin, mut tehoo haetaan sellasta 550 heppaa ja näyttävyys on olennaista. Valmistuttuaan toi vois looran kera olla kaupankin.

    Nii, ja tohon et kyl sil 284/.484" nokalla pärjää tänäkin päivänä, etenkin vakiokansien kanssa joissa noston myötä ei juurikaan virtaukset parane. Mut vaatii kyllä ruttua, on kapeella LSA:lla.
     
    Muokattu: 13.8.2019 klo 07:48
  15. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Kannet siis tulee aika varmasti vaihtumaan e-streetteihin. Teho haavena vois olla se liki 500. Kannet käsittääkseni tolla tavotteella tarvii kairailla? Onko nois e-streeteis saman muotoinen palotila 75cc ja 85cc. Sitä meinasin, et onko parempi ottaa 75 ja muokata siitä pyöristelemällä venojen reunat?

    Mitä nolladekki mäntiä sä Shining Whit oot käyttäny?
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    vakioveivien kanssa Wiseco. kapeet renkaat ja kevyempi ku trw/speed pro. KB:llä voi kans olla jotain
     
  17. viridia

    viridia 3rd gear

    Tässä NPS tekemä virtausmittaus suoraan paketista E streetit:

    [​IMG]
     
    Skigu ja Herje tykkäävät tästä.
  18. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tuli lohko pesastuun ja vesitilat näytti olevan suht siistit. Kyllähän sinne ny tasanen ruoste jäi jokapaikkaan, mut ei taida juuri olla hyötyy hapossa uittaa? Noista lohkon seinämistä on tääläkin ollu juttuu.. Onko niitä ny mittailtu vai millain on menty sen suhteen?
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onhan selipeä tmssillee kiva et lohko om ku uusi, Mut en sit tiedä onks siit muuta riemuu. Saa niit seinämiä mitattuu mut kyl ne yleensä on riittävän paksut pervomanssikäyttöön. Siin vaihees ku alkaa askaruttaa tarvii harkita rallilohkoo. Betonoimalla vesitiloja voi lyhentää vapaan seinämän jänneväliä, mut silloin kyl tekisin myös ruosteenposton vesitiloista. Ja tarvii miettii myös jäähdytystä. Siks toisekseen, jos nyt osoittautuis et lohko on jostain ohuehko (paljonko se on?), ni mitä sitte tekee? Toinen lohkoko?

    Tein tos pikkubudjetin saaste 440:n joku aika takaperin, tos on 452 kansien virtaus vakiovenoilla sihen tulleella 0.5" nostosella nokalla.
    0,5 251,8 183,3
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Mä oon noita lohkon seinämiä paljon mittaillut ja kyllä niissä on suuria eroja. Jotkut on niin huonoja ettei niistä voi tehdä vakiokonetta tehokkaampaa, ja on tullut pari semmostakin vastaan mistä ei oo voinut tehdä yhtään mitään. Tiedän myös pari tapausta kun on porattu lohko ja tehty uusi kone, niin lohko on pettänyt jo tyhjäkäynnillä ennen kun on annettu yhtään kuormaa. Ei oo mun mielestä mitään järkeä mennä sokkona ton asian suhteen jos rakentaa kallista ja isotehoista konetta. Ja kyllä, jos lohko osoittautuu huonoksi ja suunniteltuun käyttöön sopimattomaksi niin lohko vaihtoon, näin oon minäkin joutunut tekemään useamman projektin kohdalla.
     

Kerro tästä muillekin!