440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ne pitäis olla kyl paremmat sen suhteen.
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Noissa lohkoissa on monesti tehtaalla tehty pyttyjen yläreunaan niin isot viisteet että 1009 tiivisteen reunat jää jostain kohdista tyhjän päälle. Siinä tiivisteen reunan sisällä on rautalanka, ja jos se ei puristu kannen ja lohkon väliin niin siitä se helposti pettää. Monen lohkon kanssa oon käyttänyt cometicin tiivisteitä tämän takia.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ton oman poksuneen diamondin custom kipon tilalle uutta mukia ettineenä laiton viikko sitten s-mileä, no yllättävän yllätys sähköllä yhteyden otto hiljaisuus, joten päätimpä soittaa diamondin mäntä palveluun. Vittu, miten voi olla niin paska laatuinen puhelin yhteys mahtavaan Trumppilaan ? Vuosi 2020 ja Marsissa möngertää kaiken näköistä rotteloa? itellä engun numero oli siinä 4-6 välillä koulussa, tosi näppärää sönköttää aakkosia ja numeroita luurissa. no, jos nyt mukamas oikein ymmärsin niin kymmentä vuotta vanhaa yhtä tako kippoa vanhalla job numberilla ei pysty valmistaan. ei löydy sopivaa työkalua vaan pitäis ostaa uutta kaikki 8kpl samoilla specseillä...myyjä lupas laittaa vahvarin maililla...sitä odotellessa...ainoo mikä tais kuulua kunnolla sinnepäin puhelun aikana oli visa kortin numero?
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Amerikkaah.....
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itselle on kans tulossa Diamondin männät. Tilasin ne sen diilerin kautta mistä lohkon ja muut liikkuvat. Kun ilmoitin koneen speksejä tuli tieto että Diamondilla on 3-4 viikon toimitusaika. No aattelin että montakohan kuukautta menee... No viime viikolla tuli viesti että ovat matkalla. Aikaa meni vajaa neljä viikkoa ja hinta oli noin 150$ alle Diamondin listahinnan.
     
    Gary Grand, sleepercooler ja Herje tykkäävät tästä.
  6. kingsway

    kingsway Gearhead

    Onko ohuiden kannen tiivisteiden saatavuudessa tällä hetkellä jotain erityisiä haasteita?
    Toukokuussa Summitilta tilatut Mr. Gasketin tiivisteet ovat edelleen toimittamatta ja Summit ilmottelee harvakseltaan uutta toimitusaikaa. Myös muut haeskelemani firmat ilmottaa eioota.
     
  7. fenix

    fenix 2nd gear

    Mr.gasketistä en tiedä, mutta Felpron tehdas ollut kuulemma kesän kiinni ja ehkä sama Mrg:llä?
     
    Muokattu: 15.8.2020
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    summitilla lähes kaikki international toimitukset punaisena...nyt ku tilaa niin jouluksi saa kovan paketin?
     
  9. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Onko levyjä viä mahkuja saada lainaan? Koitin viestiä laittaa, mut menny vissiin ohi.
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    Laitoin viestiä takas?
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kevyt puraisu Harland Sharpin keinuista, numeroiden S70015K (summit 760$) ja S70015KE (summit 912$) ero tuli jälleen selväksi vaikeamman kautta. Äkkiseltään ei selkeetä selitystä lisä E kirjaimelle missään kerrottu.
    Aikani tongittua nettiä selvisi, että Trick Flown ja E-brokin kanssa suositellaan KE:loppusia, tämä siis siinä vaiheessa kun K:t oli jo tallin pöydällä.
    KE:ssä keinu on .040" lyhyempi.

    No, eihän se keinun rulla oikein kohdalleen venan päähän osu, lash capeilla nyt kuitenkin näyttäis kohtuullisen hyvän jäljen saavan. Ilmeisesti toi rullapää antaa hieman armoa eikä väännä venttiiliä ohjuria vasten liikaa?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.11.2020
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mitä katkosvälystä suositellaan sixpack männänrenkaisiin? Parista pytystä mittasin ja oli aika reilut. 0.65mm . Mittaustulos pysyi samana sylinterin ala ja yläpäästä. Männän välys helmasta mitattuna ei ollu kuitenkaan välysmitalla katottuna, ku 0.05-0.10
     
    Hupeli tykkää tästä.
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Onkos sillä väliä onko rulla vai kiinteä jos painaa sivuun?
    Kannattais varmaan laittaa keskelle jottei kuluis liikaa ohjurin ylä ja ala päästä.
    Vaikkakin harraste pirssejä ajetaan niin vähän. Onko väliä?
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ylempi puristusrengas .0045x poraus, alempi .005 x poraus. Eli .30 ylikoossa 0.5mm ja 0.55mm. Normi vaparissa katukäytössä

    Toi 0.65mm ei oo mitenkään liian suuri et pitäis huolestua. Esim E424k ja E424x rengasseteissä ne on just tota luokkaa muutenkin paketista paikalleen laitettuna, eli yläkanttiin. Mielummin tässäkin vähän liikaa kuin liian vähän. Ilokaasumoteissa käytetään vieläkin isompaa välystä, ja kyl ne vaparinakin toimii ilman kaasuja.
     
    Gary Grand ja C-Body Polara tykkäävät tästä.
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mistähän valuakselille hyvä dampperi? Vulkanointi pettänyt ja pyörähtänyt varmaan sen 100 astetta. Muutenki kummasti kitisee välillä.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

  17. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo sorsalta kahtelin itekki. Mitenkähän kestäviä lie nuo, ku nuin halpoja ovat? Suomesta ei taida löytyä mitään?
     
  18. jariha

    jariha Gearhead

    us-parts myy sorsan osia...
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ite ainakin käyttäny noit sorsan fluid dammpereita, sekä OE style vakiodampperii (ei näyttäny olevan tuolla ainakaan enää valikoimassa) ja ihan asiansa ne on ajaneet.

    Sorsaosaa kannattaa tosiaan kysyä partsin kautta
     
  20. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tuo fluidi kiinnostanut, mutta ei taida valuaksilan kanssa sopia.. No soittelen partsille.
     

Kerro tästä muillekin!