440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Joo.. Itselle itsestäänselvyys, niin ei osaa listata kaikkea.
    Loota on lukkoturbiinilla, lähtöisin -95 Grand Cherosta.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Näkemys Sorsan kansista.
     
    TN tykkää tästä.
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mitäköhän tommosessa wanhassa cranen mekaanisessa laahurissa pitäis olla välys? Profiili on F-288/4133

    288@.050" .620" ja 108lsa

    Kuumana dynossa 018"->022" lisäys teki 7hv, mut uskaltaaks vielä lisätä; ei kerenny dynos enää kokeileen.
     
  4. Tässä sivu 23/66

    http://enginebuilderprofessional.com/CraneCamsLobes.pdf

    Just tosta kohtaa puuttuu välystieto. Seuraavassa:

    Recommended lash is .026”.

    Ja edeltävässä:

    Recommended lash is .022” intake and .026” exhaust
     
    Muokattu: 14.3.2022
    440Mag tykkää tästä.
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kysytääs täältäkin;

    Onko kellään jäänyt raikasta mekaanista nokkaa jouten? .050" asteet sais olla siellä 260-270 nurkilla. Nostajineen tai ilman, uusi tai ehjä käytetty.

    Toi nykyinen 288 .050" on varmaan vähän turhan iso.
     
    Muokattu: 1.6.2022
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tää homma meni muuten niin, että sain käsiini tollasen Cranen vanhan 288@050 mekaanisen laahurin. Sillä kone teki 660 heppaa 5600 kierroksella. Mut jotenkin käyttöalue oli tosi kapee, ja sen huomas vääntökäyrästäkin. Tyhjäkäynti oli ihan mahdoton saada minkäänlaiseks vaihde päällä ton 10" custom turbiinin kans. Auto kulki 11.0 ja 207 (jonka epäilen olevan mittavirhe, koska 99% muista lähdöistä meni 199kmh loppunopeudella eikä muutoksia niiden välissä teknisesti ollut). 60 jalkaset 1.8s

    Sit vaihdoin ton aiemmin funtsitun 254/260 kepukan tilalle, ja kyllähän se auto sillä moninkertaisesti paremmin toimii. Käy tyhjäkäyntiä kunnolla, ja vetoalue on myös puhtaampi. Täs kohtaa en mottia enää repinu irti dynoon, mut täytyy käydä vesivehmaalla koittamassa mitä kellot sanoo. Tosin täs välissä on myös muutettu alustaa ja vaihteistoa, et muitakin muuttujia on.

    Toi nokkapähkäily on kuitenkin vielä sinänsä ajankohtainen, et noihin kansiin tarvii sen verran kiinnittää talven aikana huomiota, et ne sais riittään sen 300-400rpm ylemmäs eli sais hilattua huipputehon kuuteen tonniin, ja samalla lähemmäs tota 700hvaa. Sit edelleen siihen mätsäävä nokka pitäis suunnitella samalla.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Itel on tarkotus tehä yks 440 omaan käyttöön ens talvena. Se tulee olee kohtuu korkeepuristeinen motti E85:lla. Tarkotus siks, että kansia ei tällä hetkellä ole. Mut sellasiks on tilattu Victorit max wedge aukolla, reilu puol vuotta takaperin. Motti tulee 4.25" iskulla ja siin hyödynnetään kaikki nurkkiin unohtuneet ylijäämäosat. Nokaks tulee compin perus street rolleri, 1.6 vipoilla nostoo matala 0.6". Imari puuttuu kans, mut on hakusessa, siis joko Edelin Super Victor tai Indyn single plane ja dominaattori tulee päälle adapterilla tai ilman. Hakuses olis kans sellanen 700 hv suunnilleen 6000:lla kierroksella.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mikä rolleri? xr292r?

    Mähän avasin noista omista kansista suuaukot vaan max wedgeks aika pienelle matkalle kanavaan, ja siinä varmaan syy miksei ne mee ylemmäs. Niihin on jatkokäsittelyy sovittu talveks.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, 23-703-9 700 ei tuu tolla ihan helposti, viimeks Indykansilla tais tulla joku 660, mut oli 1.5 vipoilla ja pumppubensalla. Miten sit kannet toisiinsa vertautuu ja paljo etuu on pikkasen isommasta nostosta ja rutusta? No, sen sit näkee.
     

Kerro tästä muillekin!