440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    No mulla tuo nokkavalinta on aika arpapeliä kuitenkin...
    Juuri mitään näistä ymmärrä.
    Pikkulohko mstroukkeriin laitoin semmoisen 234 asteisen 050, ja se ei kyllä oikein vedä puhtaasti kovin alhaalta eli tarttee kierroksia.
    Tähän lotjaprojektiin haluan koneen joka vetää hyvin heti tyhjäkäynniltä.
    Kiertää sen ei tarvitse, 5 tonnia riittää hyvin.
    Noissa c-bodyn pakoputkissa 3 ja 2,5 tuumasen hintaero on olematon ja ajattelin noudattaa periaatetta että suurempi on parempi, tommoset mulla on tossa pikkulohkossakin.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    us-partsilla 060 valumännät 595e. Pelkät männät ilman renkaita..

    mikähän se ois sitte järkevä valinta tuon alakerran suhteen,että saa kestävän ja kuitenki sitä voimooki.

    lohko on nyt 030 ja porarille menosa kuhan oikiat osat löytyy!

    Ku kamalasti näistä osa kompinaatioista ymmärrä,niin vinkkia saa ja pitääki antaa ;)

    edelleen tarkotus tehä semmonen vanhanliiton kone misä on sitä rokkenrollia ;)
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No ei kai. "Coatut" Mahlet tais olla jotain 650 renkaineen.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Aijaa? kyselin partsilta mukeja ja spostiin oli tullu vaan tuo tarjous? ja ovat kuulema tilaus tavaraa.

    Mistäs nämä "coatut" sitte löytyy?

    olihan tuola nettikataloogisa nuita mäntiä mutta tahtoo olla järkijään 030 kaikki ja ku tuo lohko on jo 030 ja porauksen tarpeesa

    nuo 452 kannet siihen nyt aluksi ainaki tulee niskaan.Niitä oon jo kerennykki siistiä.Pitää jostaki kaivaa ohjeita tuohon porttaus touhuun,niin uskaltaa kovertaa enemmän.

    Minkälaisia puristuksia tuommoseen katumottiin kannattaa lähtä hakemaan ja miten se toteutetaan? palotiloja en oo nuista kansista vielä mitannu.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Esim. MAHBBM065350F08 ovh 727.00 € Yläpää on kyllä näissä Leeeetukan tapilla.

    Engine: Big Block Mopar (Rb) / 426, 440 Flat Top

    Cubic Inch Displacement: 446
    Bore: 4.350
    Stroke: 3.750
    Rod Length: 6.760
    Compression Height: 2.065
    Pin Diameter: 0.990
    Crown Volume: -8cc
    Weight (Grams): 613
    Compression Ratio: 11.2:1 (at 72cc)
    Compression Ratio: 10.3:1 (at 80cc)
    Compression Ratio: 10.0:1 (at 84cc)
    Alloy: 4032

    Rings (Included): 1.5, 1.5, 3.0mm File Fit Performance Ring Set included
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi mukit jää unkefäär 2.7mm kansitason alle.
     
  7. 2dht

    2dht 3rd gear

    Mulla ois ylimääräsena JN-Tradingin tekemä 2500rpm turbaani, mutta se on autossa vielä kiinni. Uusi 3500rpm turbiini on jo hommattu, ja odottaa vaihtoa..
     
  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Patti pois keulilta ja hieman pyöristyneen nokan lisäksi ei vielä ole löytynyt muuta kuin std lohko. Pyörivät on vielä piilossa, kun tajusin etten omista moottoripukkia..
    Ihmettelin että mites noita romuja oon ennen pyöritellyt mutta minähän olen ollut tähän asti manuaali-miehiä eli vauhtipyörän varassa.
    Ootteko käyttänyt noita Kiinan tekeleitä pukkina tyyliin motonet/biltema/tms. Tuntuu vaan aika raskaalta tuo kone..
    Ajattelin käydä tuosta tien toiselta puolelta tuommosen: http://www.fixusnet.fi/~076Hx0000001/?Y ... 219=&Y223=
     
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Bilteeman pukki muuten hyvä mutta 440 paino tuotti ongelmia eli lisävahvistuksilla toimiva. MoottoriNostin sen sijaan hintaansa nähden varsin toimiva.
     
  10. epp72

    epp72 Gearhead

    Mulla myös 440 projekti aluillaan, lohko halki. Motti nyt lattialla ja pukki etsinnässä. Taidan päätyä IKH.n 680kg malliin, vaikuttaa ainakin specseiltään ihan fiksulta. IKH.n tuotekoodi MEG69.
    Itse moottorista tulee myyntiin käyttökelpoista osaa, kunhan ehdin purkaa sen, esim. 0.60 flat top männät.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Bilteman moottoripukki kesti vahvistettuna rautakantisen hemin.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Ite tein tollasen kiinanihmeen pohjalta oman pukin
    [​IMG]

    Jykevästä tavarasta ni hyvin on kestäny eikä notku, ainaskaan tuon 302 alla.
    Pyörät on isot kumiset paikallisesta halpahallista, hyvin rullaa alustalla kun alustalla.

    Ei oikein kunnon kuvaa oo pukista, kai tosta jonkun idean saa
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Vahvistamaton biltema notku täyden pikkulohkon alla.Laitoin tuon monimonikymppisen suosiolla jykevämpään pukkiin.
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oisko arvokas,eikä oo kiire,tarvisin vasta keväällä
     
  15. 2dht

    2dht 3rd gear

    Lähettelin viestiä...
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Pukki tuli ja oli ihan samanlainen tuon xarperin mallikuvan kanssa, joten samantien tuli vahvisteltua ja vaihdettua 4.8 pultit(!) vahvempiin.

    Koneen purku jatkuu lähiaikoina.

    Mitä mieltä arvon raati on vakioturbiinista tuommosessa katuvirityksessä, vai pitäskö laittaa lauantai-illan kuumetta tilalle, kun olis semmoinen tarjolla?
     
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ihme ikiliikkujia nää on.

    Nokka pyöreenä, jakopään rattaan muovipinnat ja ohjurin kumit ympäri konetta ja yhden kangen laakerit pyörähtänyt.
    Siltikin kone kävi niin nätisti ilman sivuääniä. Aika tuuri että aloitin tuon ruuvailun nyt, tuskin olisi enää neljättä talvea pyörinyt.

    Tsi:t ja tdit olis kalkattanut itsensä hengiltä :rotfl:
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niin, mikä se nokkavalinta ja kombinaatio nyt olikaan? Mut jos nyt ajattelee et sul on vaikka 500 nm vääntöä siinä motissa tyhjäkäynniltä lähtien, ni jos sul on stalli 1800 tai 2500 ni se tarkottaa sitä et toisella sul on 40% prossaa enemmän tehoa lähössä käytettävissä sillä korkeemmalla. Jos motti on sellanen et vääntö kasvaa vielä tosta vakioturbiinin 1800:sta kierroksesta niin ero vielä suurenee.
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Kokoonpano näillänäkymin tulee olemaan:

    -Puristus n. kympinluokkaa (7025P/ L2295F männät varmaan hieman madallettuna)
    -Nokka Xe 274 H
    -Source kannet
    -Taidampa hommata Performer RPM:n imusarjaksi
    -Edelin 750
    -Pakosarja asia on vielä ratkaisematta- kasaan aluksi varmaan noilla vakiosarjoilla

    Omasta turbaanista on startinkehä paskana, joten joku sinne on vaihdettava.
    Mainittakoon vielä että peräväli on 2.73 ,eli kahdeksassakympissä taitaa olla n.1800 kierrosta.
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Täälä ois nyt alakerta jouten.Valukampura,veivit,männät030.

    Kampura siistin näkönen tuskin tarvii koneistaa.Kiillostus korkeintaan.
     

Kerro tästä muillekin!