440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Ihan miten vaan..jokainen omalla tavallaan ja jotku ilman :odroll: Ja eihän tässä Geeämmiin halua mitenkään puuttua,sekasin ois koko seurakunta :rotfl:
     
  2. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Ja vielä,mistä niitä ootte hommanneet kuka nyt tarvii,C-barge kertoili että pirun kalliita jossain aikoinaan..
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: 440 rakentelu

    Kalliita näyttää ostoset oleva.

    Eihä se heränny. Meni koko ilta alavesiletkun kans painiessa ja paskaa jauhaessa... huomenna?
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Re: 440 rakentelu

    No mikä siinä vesiletkussa ahdisti?
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    syyläri on jostaki ihan muustako jenkistä ja alavesiletkun lähtö on n.35mm.Öljynsuodattimenku vaihoin lyhkäsempään,niin tuli vähä enemmän tilaa taistella. Suodatin ja alavesiletkun paikka syylärillä melkolailla kohakkain.

    Mutta nyt kone käy! hetken kääntö avaimesta ja 383 herää ilman tulipalloja.Käy herrasmiesmäisesti tyhjää.Putket ei vuoja ja ovat kyllä aika hiljaset..Öljynpaineet hyvät,ei pölläyttele ym.Paljoinko muuten tuommosessa maamoottorisa on perus ennakko?
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Saat ennakot paremmin kohdilleen kun laitat kierroksilla ennakoksi n. 35 astetta alipainesäätäjän letku irti.
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

  9. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Nyt olis oma 440 projekti tasapainotusvaiheessa ja kyselin sporttiautosta painotuksia ja ne kysyivät että onko nuo ulkoisesti tasapainotettuja. Eli onko? Tossa siis orggis takokampura ja sorsan mäntiä ja veivejä. Itsellä ei minkäänlaaista kokemusta tasapainotuksista ja yritin haullakin etsiä.


    Ja sanoivat dampperista näin joka on sorsan fluidi:

    Jos damperisi on uusin CT Gold Damper -mallinen Fluidampr, se voidaan
    tasapainottaa tasapainotuskoneessa kampiakselin kanssa. Muuten
    Fluidampria ei voi tasapainottaa lainkaan.

    Sorsan dampperi ei varmaankaan ole tämänmallinen?

    Eli summa summarum mitä sanon painottajalle että miten painotus tehdään vai vaihdanko suosiolla paikkaa? Autolla tullaan käymään vartilla eli hyvinkin tarkkaan nuo sais mennä painoihin.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Sisäisesti. Ja ainakin mun hemissä oli kyllä sourcen fluidiinkin porailtubreikää kun sen racers placessa painotin (koko pyörivät vauhtipyörästä ja kytkinasetelmasta dampperiin). Siellä kuitenkin osannee hommansa.
     
  11. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Mulle sanottiin virtasen moottorilta ettei fluidamperia sais porailla. Tää on varmaan taas näitä tieto lisää tuskaa asioita. Täytynee soitella tonne racers placeen.
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    Valmistajan sivuilta:

    Balancing a crankshaft with the Fluidampr or Streetdampr is not recommended. The Fluidampr (or its damper ring) and the Streetdampr contain an inertia ring that can rotate inside. This inertia ring is balanced to very close tolerance specifications at the factory but may not be to perfect “zero” balance. When the damper is spun on a balance machine, this inertia ring may rotate inside the damper and the operator may be chasing this small imbalance while attempting to balance the crankshaft. When the damper is installed and running on a combustion engine, the shear forces on the silicone fluid inside the damper from the torsional moments of the engine crankshaft, centers the inertia ring on its bearings. A balance machine does not generate torsional shear forces and the inertia ring may not be completely centered in its bearing clearance gaps. (IT WILL BE CENTERED AND IN BALANCE WHILE RUNNING ON AN ENGINE ) Note: Our new CT Gold Dampers do allow the crankshaft to be balanced while the damper is installed.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tästäkin on taas vähän kahta mielipidettä. Itse luotin siihen, että RP osaa tuon osa-alueen ilman että alkaisin heitä joidenkin nettikirjoitusten perusteella asiassa neuvomaan. En tosin kiistä ettenkö olisi hieman sitä ihmetellyt.

    Noihin wedgeihin oon tuupannu mm. tota sorsan fluidia ihan sellaisenaan koskemattomana, ja jopa american joen "tasapainoituksen*" jäljiltä oleviin alakerran pyörivien jatkoks. Hyvin ne on siellä mukana pysyny vaikka käyttö ollut aika raskasta.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite en oo fluideja puntittanut, en kyl oo muita käyttäny ku "aitoja". Niiden ohjeissa lukee et pelkkä Hubi puntitukseen. Toi epäilyttää monia ameriikannerojakin eikä ne siks fluideja käytä. Lisääks oli jossain vaihees huhuja keskustelupalstoilla et ajanmittaa se silikoni "kovettuu" ja lakkaa värinät vaimenemasta. Vipin motis oleva fluidi on jo 20 vuotta täyttänyt.... sen verran asia hämäs et laitoin valmistajalle kyselyy ja sain vastauksenkin...

    There is absolutely no truth that the silicone fluid hardens over time. We have cut apart Fluidamprs that are 10 years old and the silicone looks and works like new. I would have no concern with running a Fluidampr for 10 years; we have never had one that was returned that didn’t work like it should since the start of Fluidampr almost 20 years ago. The main reason more pros use the ATI is because ATI offers contingency money where Fluidampr currently does not. Also the ATI customers often buy a package deal with a transmission and converter so it is more attractive to use the ATI damper. Remember it is tough to argue with the winningest driver in pro stock history with Warren Johnson and his son Kurt. If you have anymore questions or concerns please feel free to let me know.

    Dan Oddy
    Product Engineer
    Horschel Brothers Precision LLC
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    [​IMG]



    Koekasailin konetta coronetin konehuoneesee,että näkee mitä muutoksia pitää tehdä.Voiko nuita vanhoja 60s moottorin korvia verrata näihin uusiin "race"moottorikorviin istuvuudeltaan?

    ja onko aiheellista hommata vaikka tämmösiä?
    http://www.uspartsperformance.fi/440-so ... 0-kiinnike

    aattelin,että turha kai täsä pakosarjoja vielä sovittelee jos korvien istuvudesa on eroja paljonki.Miten sitte lie? nuo vanhat mopen korvakothan voi hajota,niin että kone irtoaa kokonaan rungosta..sei oo oikeen suotavaa +600 heppasen koneen kans..
     
  16. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Mä laitoin tommoset,tärisee kivasti :-? Mutta ei pääse mosa kippaamaan.Kerran repesi made in india-normikiinnike mutta vauriot jäi vähiin,kolo konepellin jäykisteessä.

    Onko nuo sun ehottamat vastaavanlaiset,hinnasta päätellen ainaki.

    Eli Poly-locs:

    http://engine-swaps.com/Pages/ProductsY ... html#head2
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Mä oon käyttäny tollasia aina. Pysyy kone paikallaan. Enkä oo huomannu että täristäis koppaankaan mitenkään huomattavasti. Viimeks makso paikallisen vauhtiputkan hyllystä moroson tekeleenä 40€/pari
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    mulla olis nyt laatikko purettu ja kysymys kuuluu kannattaako laittaa vanhat pannat takasin paikalleen kun näyttää hyvältä eikä oo pintaa irronnu? edessä oli tällanen flex panta raybestos rps38961 ja takana valurautainen josta ei löytynyt mitään tekstiä.levyt oli kanssa hyvän näköiset ja saman paksuiset keskenään ,väriltään kirkkaan punaiset,liekkö ne uskaltaisi jättää? laatikko on siis seissyt jonkun aikaa irrallaan eikä ole mulla ollut koskaan käytössä ja nyt tulisi strokerin perään.lähinä siis ajattelen että voiko olla mahdollista että pinnat lähtisi irti ku rupee antamaan mailaa kun laatikko on seissyt irrallaan?tosin osat olivat kyllä öljyisiä eli ei oo mielestäny kuivunut.ja onko väliä kummin päin noi pannat laittaa kun en huomannut merkata niitä irrottaessa?
     
  19. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Red Altoa levyt jos punaiset,kolene steelit on mustat,hyvää kamaa.
    Takapanta käy kumminkinpäin,ainakin valurautainen,ite mietiskelin samaa kun kasasin.
    Etupanta jos pinta ehyt,kelpaa vaikka eipä tuo uus paljon kustanna jos arveluttaa?
    Sekin käy kumminkinpäin,tosin siinä voi näkyä vaikkapa joku jälki entisestä asennuksesta kun tarkastelee,mihin on nojannut.....
    Pakat jos öljyssä olivat,kun purit niin tuskinpa lähtee pinnat kävelemään.
    Eturumpu kannattaa purkaa ja vaihtaa sinne jousipakanalle(mäntä?) uudet tiivisteet 2kpl.....samoin goverit purkaa ja kattoa mitäsieltä löytyy.. :eek:
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Kuulkaapa jätkät!!! Kuinka kauan pensanpintoja säätämällä lisätään kakun määrää? Millon pitää rueta suuttimia vaihteleen? Tuota aspen swappia lukeneet tietänevät,että laitoin 383cid päälle 600db holleyn joka on ruokkinu moitteettomasti 318cid. Tänään pääsin aspenia kokeileen ja hoikalla on..ei kestä kaaasua ja aivastelee. summanmutikasa pyöräytin ensiopuolen säätöä vähä auki,että pinta vähän nouseen,niin kyyti parani paljon. seosruuvit 1,5 kierrosta auki ja pensanpaineet 5,5psi

    En alkanu tänään enään kurkkimaan pemsanpintoja tarkastussilmistä mutta tuosa tulevina päivinä pitää kahtua. joudunko hollikan teurastamaan vai nostanko vaan pintaa kammioissa?
     

Kerro tästä muillekin!