440 takoakseli ? 383.een sovitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kinde, 1.1.2014.

  1. kinde

    kinde Gearhead

    Kun ei siinä ole mitään merkintöjä niin mistä voin olla varma, että on mikä on?

    Ja sitten toinen juttu mistä en nyt oikeesti tiedä mitään.
    Kannattaako 440 akseli koneistaa 383 sopivaksi stroukki mielessä vai ostanko suoraan jonkin satsin?
    Siis tällaista kuulin Veijo Esson baarissa. :)


    Kinde
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikö oo valunumeroita kampurassa ollenkaan??

    Vois kyllä luulla et helpommaks/halvemmaks tulee valmis stroukkisatsi.
    Mut joku tietää kuitenkin jonkun keinon millä sen saa stroukattua.


    Mites sulla noi rotket nyt tolleen on päässy taas lisääntymään ;)
     
  3. kinde

    kinde Gearhead

    Joo , siis todennäköisesti ostan kuitenkin tuon Soursen >496 paketin tuohon mun -70 HP 383 lohkoon.

    Lisääntyy muttei kasva.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Siitä tulis 438.
    Tolla akselilla, 440:sen kangilla ja stroker männillä, joissa tappi korkeammalla on yks konsti.

    Taitaa olla mahdollista myös 383 kangilla ja männillä. 1.848" puristuskorkeudella olevat vakiomännät tulis 2,5mm yli dekistä.
    Madallettavissa?
     
  5. mapal

    mapal Gearhead

    jos jollain tollaset 383:n matalat männät niin yv;tä..
     
  6. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nimim. kotr oli myynnissä uudet 440-> 512 (?) männät tuolla myydään osat osiossa.

    Sattuuko mitat miten lähelle? Jätän tutkimustyön muille.. :rotfl:
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    383-->496 valmis setti lienee toki se järkevin ratkaisu nykyään, saa paketin jossa kaikki uutta ja sopii sen kummempia ihmettelemättä paikalleen.

    Onhan noista B lohkon 383:sta tehty toki hyviä koneita 3.75 aksilalla, mut kuitenkin tilavuuden lisäys on suht pieni, mutta kuitenkin moottorin luonne muuttuu heti pidentyneen iskun vuoksi. Mielummin sitten kunnolla sitä iskua ja tilavuutta samantien. Eikä tarvi miettiä mikä osa sopii minkäkin kanssa.

    Eriasia toki jos nappulat saa haalittua oikeasti halvalla tai lähes ilmaiseksi.
     
  8. kinde

    kinde Gearhead

    Jep. Ostan tuon setin. Kampura jää jouten.
    Tulee tuo 383 kuitenkin museorekisteriin ettei ihan hirvee ränttä tänttä voi kuitenkaan olla.
     

Kerro tästä muillekin!