440 turbiinin puntti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pietu, 23.4.2008.

  1. Pietu

    Pietu Gearhead

    74 vuosimallin 440 kyseessä ja uudessa turbiinissa ei ole tuota tasapainotus punttia ja vanha kerkes lähtee jo kiertoon. Niin mihinkähän kohdin tuo tulee ja paljoko laitetaan painoa?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Osta käköltä puntitettu vetolevy siihen, ni ei tarvi hitsailla mitään.
    Mopar Performancelta saa myös punttisarjaa, jossa tulee ohjeet ja painot mukana. Jsoko jollakin olis tollanen jäänyt yli, siinä setissä meinaan tulee aina kaikkien eri mottien puntit ja ohjeet. Summitilla 57$ toi punttisetti P4120241. Tollasella vetolevyllä vaan ei tarvi sitte jatkossa tuota asiaa miettiä, vaan käy aina nollapunttisen turbiinin kanssa. Ja samaan vetolevyyn käy myös kaikki erikokoiset turbiinit, eli on kolmella turbiinin pulttijaolla.
     
  3. Pietu

    Pietu Gearhead

    Mulla on jo uus vetolevy ja siihen meinasin puntit laittaakkin kiinni. Nyt olis tiedossa punttien paino ja sijoitus turbiiniin. Vielä pitäs saada selville että missä kohdassa tuon vakio turbiinin öljytulppa on suhteessa yläkuolokohtaan. Nuo puntit tulee sen öljytulpan kummallekkin puolelle.
     
  4. OL

    OL Gearhead

    Sulla varmaan orkkis valu dampperi ? muistaakseni vastapuolelle
    missä on sen vastapaino dampperissa. ja jos sulla on orkkis vetolevy
    siitä saat katsottua siitä mihin kohtaan se tulee ,kun se menee oikein vain
    yhdessä kohtaa kiinni akseliin/ turbiiniin.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onks sulla tarkat mitat niille punttien paikoille, ja punttien koot myös? Muistaakseni ne mitat oli annettu pultinreiästä painin kulmaan? Öljyproppu on turbiinin ulkoreunassa, ja se öljyproppu ei tosiaankaan ole se, minkä suhteen tota punttien paikkaa katotaan. Yleensä noi puntit on propun molemmin puolin, mutta onpa vastaan tullut myös turbiineja joissa se on vastakkaisella puolella. Hyvä, ettei 360 varustettu auto pudonnut pukeilta, kun sen laitto käyntiin, kun oli puntit heitetty propun sijainnin mukaan. :rotfl: Joissain 360 vakioturbiineissa muuten on vaan yks isompi puntti. Noi puntit muistaakseni tulee sen verran ulkokehälle, että orkkistyyppiseen nelikäpälä vetolevyyn niitä on turha yrittää hitsailla.
     
  6. Pietu

    Pietu Gearhead

    On tarkat mitat ja painot. Sain kuvat moparin laatikko kirjasta, siinä on joka motille erikseen noi punttien tiedot. Oikein muistit, mitta on reiän keskeltä painon kulmaan. Mulla on umpinainen vetolevy hammaskehällä, mihin saa chevyn turbiinin kiinni....... :odroll: Dampperi on orkkis. Mihinkähän kulmalle sitten ne painot hitsais? Tai sitten pitää haalia orkkis vetolevy ja turbiini mallis.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jaa jaa, no sitte ei käkön levystä ois kauheesti hyötyy. Joo, tarvit tosiaan moppe vetolevyn, josta voit hahmottaa niiden orkkis turbiinipulttien paikat, ja sit niiden kanssa hakee noi punttien paikat.
     

Kerro tästä muillekin!