454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitä, voiko puhelimella tehdä muutakin, kuin vastata kersoille, jotka tahtoo rahaa ja lähetellä rahaa :confused::D Noh oikeasti, laiska (muutenkin) matikkapää vaan laskea alaspäin noita välyksiä, kun aina miettinyt ne tuumina.
     
    Gary Grand, TimoT ja paja1 tykkäävät tästä.
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tähtäile veiveille .0025" - .003" ja rungoille .003" - .0035" välykset.
    Laakerit kestää paremmin reiluilla välyksillä kuin vähän liian tiukoilla, kun akselin voitelu ja jäähdytys toimii paremmin.

    Jos sulle mahtuu joku matalaprofiilinen isotilavuuksinen öljypohja, niin se on hyvä vakuutus koneelle, samoin kuin jonkunlainen loiskelevy.
     
    p0ks ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sit kun on aikaa ja rahaa, eli todennäköisesti ei koskaan, niin teen pleksistä venakoppia ja öljypohjia ja sit ruvetaan dynottaa tai ainakin huudattaa koepukissa koneita erilaisilla ölypumpuilla ja katotaan miten se öljypohja tyhjenee öljystä ja millä kierroksilla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Garage 54 on testaillut kaikkea hullua. Tosin Ladan koneilla.
     
    KohtalainenPaja tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo ladajengillä on paljo hyviä ideoita. Ois kyl hyvä testi tehä oikeella koneella ja sit vaihella pumppuja. Ja ehkä vois merkata pleksipohjaan vaikka täyttäessä tussilla litran välein viiva kylkeen niin näkis paljonko on milläkin kierroksilla öljyä "kierrossa" ja miten esim lämpötila ja viskositeetti vaikuttais asiaan. Siinähän olis pitkäks aikaa testattavaa ja sit lopuks voitais täällä oodeella spekuloida mikä kaikki meni pieleen. Sorry offtopik.
     
    eeko, Vallu 426 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Miksi koko öljypohja pitää olla pleksiä?? Varmaan pystysuuntainen ikkunakin riittäisi. Sopivia kaukaloita Lienee saatavilla. Ja parit testit toimii ihan vaan jos vähän tihkuttaa.
     
  7. Procharged Vette

    Procharged Vette Gearhead

    Tehtaalla vähän paremmat testipenkit tämänkin asian suhteen
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hieno penkki tehtaan pojilla, mutta eihän toi pääse lähellekkään mun mielikuvituksen tuotoksia. Ja sen ööpeen ei tartte olla kokonaan pleksiä, mutta miksei olis? Paremmin siitä näkis kun jostain ikkunan suikaleesta.
     
  9. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Mulla ton Tupperwaren tehdasmanuaalissa kehotetaan laittamaan öljyä litran verran ylimääräistä LS-3:een, jos meinaa räppäillä reippaammin (kun ei ole kuivasumppuversio):

    "Be sure to check the oil level often
    during racing or other competitive driving and keep
    the level at or near 1 quart (1 L) above the upper
    mark that shows the proper operating range on the
    engine oil dipstick. After the competitive driving,
    remove excess oil so that the level on the dipstick is
    not above the upper mark that shows the proper
    operating range."
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  10. p0ks

    p0ks 3rd gear

    4032 vs 2618, onko kokemuksia kummat materiaalit ahdin käyttöön?
    0.4-1bar liikkuneen paineet.
    Tuntuu että erivalmistajilla eri suosituksia..
    Lisäys: useammalta valmistajalta kun kyseli niin ilmeisesti ahdin käyttöön yli 0.5bar 2618 parempi eli semmoista pyttyyn..
     
    Muokattu: 12.3.2025 klo 23:25
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Toi 2618 on vähän vahvempi seos, ja sopii siten paremmin ahdettuun. Vaatii kyllä myös isomman välyksen kuin tuo 4032.
     

Kerro tästä muillekin!