-46 Ford fordor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Wolfman500, 25.12.2010.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Se channelointi on sinänsä paska toimenpide että siinä pienenee sisätilat. Melko luotettavan tietolähteen mukaan eräästä samanalustaisesta on channelointi jopa poistettu. Anti-kustomointia, pthyi..:D Sen oikean risteilysyväyksen pystyy melko simppelisti ihan laskemaankin, muistaakseni 10-12cm takarungon korotus riittää melko pitkälle. Väittäisin että "normaaleilla" korkeilla rättikumeilla ottaa kuitenkin ennen rengas loksuun, kuin runko asfalttiin. Eturipustuksia tyrkytetään matalia ja tosi matalia, menee ihan niillä. Ja ihan kantapään kautta opittuna viisautena omassa ilmajousi-ihmeessä on nykyisin stopparikumit niin että rengas ei ota loksuun, eikä runko maahan, vaan voi tiukanpaikan tullen nilkuttaa kotiin vaikka ilman ilmaa pitäviä jousia. :poff:
     
  2. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Onhan tuo aika tilava sisältä nyt ainannii. Vaan tuosta rungon ja alustan tekemisestä se on tosiaan aloitettava. Jonkinlaiset topparit alustaan on varmasti ihan viksu veto että tosiaan pystyy nilkuttaan varikolle jos jotain hajoo, esim ilmapussi...
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Heidtsin keulalla, 2" dropatuilla spindeleillä ja pusseilla tulee melkosen matala, muttei ihan oo etupuskuri maassa. Pussit ei laske moisessa keulassa kuin muutaman sentin tyhjennettyään vrt. täynnä.
    Takana riittää c-notchaus runkoon, ilman suurempia kiksautuksia. Noilla on auto vähän rengastuksesta riippuen melko suorassa ja lähes maassa.
    Perän jos haluaa aivan kiinni maahan, niin sitte tarttee runkoakin taivuttaa. Sit menee kyllä lattia ja takasisälokarit uusiksi, mutta nehän taitaa muutenkin jo olla uudesta pellistä tulossa ;)
    Vinkki: katsele netistä ja lehdistä juttuja ko. fjoordeista ja niiden alustarakenteista. Saa hyvin käsitystä mille korkeudelle milläkin systeemillä pääsee.
     
  4. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Juu kyllä noita tulee seurailtua ja lueskeltua, paljon onkin mielenkiintoista tietoo löytynyt. Osatoimittajiakin tuntuu olevan pilvin pimein mikä on ihan positiivinen asia, kaiken näköistä pikkuosaa kun joutuu hommailemaan...
     
  5. jorke

    jorke Gearhead

    Mulla on projektissa Heidtsin Mustang II etupalkki ja tukivarret/2" droppispindlet eBaystä ja niillä saa säädettyä enemmän kuin muutaman sentin pussit tyhjästä täyteen. Vois vaikka mitata joku päivä. Riippuu tietysti pusseista.
    Alkaa tulemaan kyllä jossain vaiheessa pallonivelien liikeradat vastaan ja joutuu vähän modifioimaan rakennetta että saa ääriasennoissa toimimaan.
     
  6. B 49

    B 49 Gearhead

  7. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Ei paha tuo, harmi kun ei nyt oo liikaa pelimerkkejä että tuollasen sais talteen oottamaan...
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  9. B 50

    B 50 Gearhead

  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    On kyllä ihan se ja sama, mut tosta ylläolevasta ebay-linkistä tuli mieleen copypastettaa just tähän topikkiin.
     
  11. B 49

    B 49 Gearhead

  12. Juu , ei paljoa hienompaa ja jouhevampaa muotoilua pysty kuvittelemaan , ehkä lincolnin coupesta saa yhtä hienon ,mutta kyllä tuo on viimoisen päälle hyvin onnistunut!-vaikkei kait tähän nelioviseen topickkiin ehkä istukkaan?

    Nimittäin neliovi- miehille tulee paha mieli kun aihiot on suoraan suomesta tai ainakin vähämailisten coupe aihioiden hinnat on jossain astrofääreissä....
     
  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ja siks toisekseen katukuva ois aika harmaa jos kaikki ajais coupeilla :wink:
     
  14. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  15. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Ei se minua ainakaan topikin avaajana eikä ihmisenä haittoo pätkääkään vaikkei kaikissa oiskaan neljää ovee :rotfl: Itelläkin ois haaveissa tommonen coupe joskus, tai jopa Roadster ainakin sitten kun semmoisen joskus saapi ihaite tehdä :p Kaikki ideat ja kuvat on tervetulleita, poimii sitten joitakin itseä miellyttäviä juttuja noista tohon omaan Fordoriin. Tilan puolesta tuo on kyllä aika iso koppa että aika raakastikin tuota vois periaatteessa silpoa ennenkuin alkaa ahdistus iskeä, en vaan oikein tiedä rupeenko koppaa pahemmin muutteleen, tarkoitus ois tehdä alusta ja tekniikka puoli kuntoon ja siihen asti hieman rottamainen ulkokuori sopii mulle hyvin. Ei ole kumminkaan resursseja eikä intoakaan tehdä kaikkea kerralla. Ois kiva päästä ajamaan tolla jo reilusti ennen eläke ikää, 40 napsahtaa vuoden päästä itselle mittariin ja muitakin projekteja on että saa nähdä miten äijän käy tämän kanssa... Mukava pyöritellä mielessä kaikenlaisia vaihtoehtoja tässä vaiheessa vielä kun mikään ei oo varmaa enkä aseta minkäänlaisia aikatauluja tälle projektille... olen vain tyytyväinen kun löysin ja sain hankittua lopultakin mieleisen aihion kun useita ehtiny mennä puihin aikojen kuluessa.
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Greit-osom :lol: Niin, onhan se kuitenkin saman konsernin valmistama kuin tuoreemman korimallin 4d-sedani-Fordikin.
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  18. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Kökkö, eipä ois hinnalla pilattu....
     
  19. lake ender

    lake ender Gearhead

    TRJ #39 (rodders journal) on juttu hienosta 46 tudorista. Jos jostain löydät lehden käsiisi, näytti olevan loppu kustantajalla...
     
  20. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Täytyypä kysellä tutuilta jos löytys tota lehtee, tai jos jollain löytyy ylimäärästä kyseistä julkasuu niin olisin kiinnostunut, tai vinkki mistä voip tilailla...
     

Kerro tästä muillekin!