47 km ajettu -78 Corolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kartsa67, 10.5.2012.

  1. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

  2. Putte

    Putte 1st gear

    On kyllä ihme, että säilynyt noin vähillä kilsoilla. Toivottavasti ovat oikeat kilsat.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Siinähän olisi luotettavan maineen omaava käyttöpeli pitkäksi aikaa... Vaikeaa edes kuvitella miten on voinut corolla säilyä noilla kilometreillä.
     
  4. Caideman

    Caideman 1st gear

    Heh... mulla on tiedossa '72 Land Cruiser, jolla on ajettu 3013km. =D Täysin orkkis, seissyt lämpimässä tallissa 40 vuotta ja katsastettu viimeks 1989.
     
  5. dodge

    dodge Gearhead

    Corlla

    Tämä oli ollut vuosikausia erään autoliikkeen sisällä jossain kopinkatolla mainosautona. Kilsat pitäs olla oikeat näin kertoivat vuosi sitten Triangle motorilla kun kävimme paikalla tutustumaan toimintaan. 8)
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mistähän varaosakaupan hyllyltä toi E merkki on löytynyt ?
    tota mallia tehtiin 1970-1975 ja noilla takavaloilla 73-75 :wink:
     
  7. ata

    ata Gearhead

    Ei Corolla eikä ihan noin vähän ajettu tai noin vanhakaan, mutta 20-vuotias alle 600 km ajettu kuitenkin on tämä yhden kaverin Calibra, oman autoni identtinen sisarauto: http://www.nettiauto.com/opel/calibra/2577805 joka sekin on uutena seissyt dealerilla sisällä, mutta Saksassa. Sitten kun näyteikkunapuuhat oli tehty, autoa ei edelleenkään oltu otettu ajoon. Tuokin on käytännössä kuin uusi joka paikasta, ja olen tosiaan tuota ihan luonnossa siis katsellut itse ja vertaillut omaan alunperin täysin identtiseen yksilöön.

    Ja Espoon Automuseossa on Kuplavolkkari jolla ei myöskään ole juuri ajettu koskaan. Jossain lehdessäkin oli juttua jostain pakuvolkkarista muistaakseni joka oli seissyt tallissa uudesta lähtien ja taisi olla yksi Opel Blitz-pakettiautokin samanlaisen käytön puutteen kohdannut.

    Nuo käytännössä ajamattomat ja käyttämättömät vanhat autot saavat aina vähän ristiriitaisia tunteita aikaan, toisaalta on hienoa nähdä miltä ne ovat näyttäneet ilman käytön patinaa, toisaalta ne kuuluvat museoon eikä niillä oikein enää "saisi" kilometrejä kerryttää, kun se erikoisuus sitten "tuhoutuu" hyvin pienestäkin. Ja toisaalta autoilla on tarkoitus ajaa... No onhan noiden kaikkien automallien sisaruksilla kyllä ajettu, jos on yksi jäänyt syystä tai toisesta käyttämättä ja tuhoutumatta.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuossakin Calibrassa tuo Ooppelin hilseilevä mittaristo, oli viime syksynä 92 Vectra ja ei enään liikkunut nopeusmittarit viisari koska oli tausta niin kupruilla.


    Mut joo, tuollainen näyttää siltä kuin siihen haluaisi koskea, kuin uusi auto mutta silti jo vanha. Hienoja.
     
  9. hla

    hla Gearhead


    Vantaalta löytyi muutama vuosi sitten 600 km ajettu ´77 240D(W123). Sen omistaja oli ostanut samaan aikaan uuden S-mallin ja tämän, mut otti käyttöön Ässän ja tämä jäi jostain syystä talliin.
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    En pitäisi tuota vielä niin vakavana. Eikös 70-luvulla ollut ihan yleinen käytäntö, että tänne ostettiin Keski-Euroopassa myymättä jääneet autot faceliftien tieltä, ja niiden "vuosimalli" määrittyi sitten ensirekisteröinnin eikä valmistenumeron mukaan?
     
  11. slitre

    slitre 1st gear

    Eikös moblassa ollut joku vuosi sitten juttua volkkarin typ2 sesta joka
    on jossain suomalaisessa autoliikkeessä ja jolla ei ole ajettu vissiin
    kuin muutama kilsa...vai muistanko ihan väärin?

    Vähän offtopic mut kuitenkin ilmeisesti "vähän lennetty"....

    http://www.telegraph.co.uk/history/worl ... ahara.html
     
  12. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Noita E-Merkkejä oli noissa uudesta asti (ei tosin kaikissa)...Ke-20 Corollaa on tehty vuoteen -78 asti.
     
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kannattaa muistaa, että jos vanha auto ei ole ikinä ollut missään maassa rekisterissä, voi sen kilvittäminen trafilandiassa olla jokseenkin mahdotonta.

    Niin ja nuo autot kertoo juurikin siitä, miltä ne näytti uutena, tai miltä ei näyttäny. Eli kuinka huonosti luukut saattoi istua taikka kuinka huolimatonta oli maalaustyö yms.

    Muistan kun 90-luvulla oli mopar muscle -lehdessä joku 8tmls ajettu barracuda. Uudelle talolle oli hiekkatie ja plymouthille tehtiin olohuoneesta talli kunnes saadaan asfalttitie. Eikä sitä sitten enää ajoon otetukaan vaikka tiekin aikanaan valmistui.

    Tuossakin oli mm. eri merkkiset ajovaloumpiot kuskin/apukuskin puolilla, moottorin vaijerikuoria ollut kiinni moottorissa maalauksen aikana sun muuta räpellystä mitä ei ylientisöidyistä löydä. Aitoa historiaa siis.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Suomessa auton vuosimalli ei ole suoraan luettavissa rekisteriotteesta, vaan se pitää tulkita runkonumerosta. Heittoa saattaa ensi rekisteröintivuoden ja auton vuosimallin välillä olla jopa viisikin vuotta.
     
  15. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Pientä laittoa taitas tulla ennen ku luotettavan pelin siitä sais. Tiivisteet kuivuu, venttilien jouset ehkä kuoleentunu ja muuta pientä.
    Museoon näytille!
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Joo; Räikeimpänä esimerkkinä ehkä ne Warret, Mitkä saattoi seistä Kaivokselan parkissa vuositolkulla myymättöminä.

    Noista vähän ajetuista: Meidän vuoden 80 Cherry oli 76 tuhatta ajettu kun sen viime elokuussa ostin. Se oli ollut iäkkäällä täti-ihmisellä uudesta asti, eikä se ollut muuta sillä ajellut kun kesäaikaan mökin ja kodin väliä.

    Silti; Ei se silti ollut niin hyvä että sitä olisi alkanut kannattaa muumioida, vaan kolhuja ja ruosteen alkuja siellä täällä, joten käyttiksenä se on nyt palvellut ja reilun kymppitonnin nyt jo uskollisesti palvellut..
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Isä maaseututaksikuskina ajoi usein pitkiä kyytejä ja asiakkaat olivat tuttuja (ja sitäpaitsi selvinpäin), siinä sitä sitten ennättää jutella kaikenlaista. Jokatapauksessa kerran kyydissä oli joku joka kertoi suvussaan olevan ajamaton Indian-mp. Se oli saatu ylioppilaslahjaksi ja jostain syystä sillä ei oltu ajettu, olisikohan ollut että korttia ei oltu saatu. Eipä tullut silloin tarinan todenperäisyyttä tarkistettu, tiedä häntä. Huhujahan tietysti on mutta eipä noista tiedä - mutta kyllä ihmeitäkin löytyy.

    Sensijaan se taas oli taivahan tosi että lähikylillä oli hyvin vähän ajettu W123 Mercedes diesel. Se oli erään toisen taksikuskin viimeinen auto, käytetty hyvin säästeliäästi ja se oli jätetty taloon kun eläkeikä oli tullut, setä vaan oli äkillisesti kuollut ja auto jäi seisomaan talliin. Leski ei sitä suostunut myymään vaan piti muistona miehestään...
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    monastihan nuo papan aarteet menee sillä kaavalla, että "teiän Terohan on just saamassa kortin, tuo papan autohan vois olla sille kiva harjoittelukärry"

    Jouduin itse seuraamaan vierestä kun erittäin hyvin pidetty Simca 1100 tuhoutui. Tuota sentään koitettiin pari vuotta pitää liikenteessä, mutta jäi sitten taivasalle vajan päätyyn seisomaan kunnes "termiitit" lopulta iski :cry:

    Niin ja sitten kun joku suvun ulkopuolinen mobilisti vahingossa kiinnostuu, niin aletaankin katsomaan hintaviitettä jostain museojaguarista..

    Omassa kokoelmassa 37v ja 76tkm on pienin KM/V lukema. Silläkin tulee toisinaan ajeltua. Tuo on sentään ollut aina liikenteessä niin ei ole isompia ongelmia. Autot on ajamista varten.
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Joo, niin on. Minulla on itsellänikin 93 käyttöönotettu Vectra jota sama vika vaivaa, se on noissa tyyppivika, se musta maali/silkkipainatus/mikä lie irtoaa siitä läpikuultavasta takaa valaistusta valkoisesta taustamuovista hilseilemällä ihan vain ajan myötä. Omassa Calibrassa onkin vaihdettu tarvimemalliset mittarinpohjat joita ei tuo vika vaivaa ja Vectraankin on vastaavat hankittu jo aikoinaan.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noinhan se (ikävä kyllä) usein menee.

    Kävin muuten itse joskus koeajamassa Mercedes w124 300E:tä, mittarissa vähän päälle 100000km (joka on aika vähän sellaiselle) ja kaikesta päätellen piti jopa paikkansa - tai sitten oli väärennetty aika pino dokumentteja sekä (myynti)meikattu varsin oudosti. Sitä nimittäin myi eräs autokorjaamo lesken lukuun, oli ollut samalla ikämiehellä hyvin kauan ja ajokilometrimäärä oli muutama tuhat vuodessa. Vaan kun papalla oli ruvenneet aistit heikkenemään niin autotalliin osuminen oli ollut tuuristaan kiinni, pikkulommoja/kolhuja/naarmuja oli vähän joka puolella. Korjaamon pitäjä kertoi että vielä muutama vuosi aiemmin auto oli ollut todella siisti ja kun katsoi korin ruosteettomuutta/sisustaa/alustaa niin saattoi jopa puhua totta. Jäi kuitenkin ostamatta, hintaa oli kuitenkin minulle vähän liikaa, tai hinnoittelussa oli otettu kilometrit huomioon mutta ei virheitä.
     

Kerro tästä muillekin!