4d 4-speed Dartit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja heikkisj, 13.1.2004.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tämmöinen oli myynnissä Ebayssa. Ihmetystä vaan herättää tuo valmistemäärä, voiko pitää paikkaansa?? Onhan Suomessakin ollut 4d Dartteja erillisillä penkeillä ja lattianelivaihteisella!?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6201

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: heikkisj 2004-01-13 22:26 ]</font>
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä toi voi pitää paikkaansakin, ei noita 68 mallisia 318 neliovisia välttämättä ton enempää oo nelivahteisilla manuaalilla tehty. Suomessa useimmat neliovi lattiavaihteiset on olleet kutosella ja kolmelovisella.
     
  3. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Car-koivistolta löytyy 4speed manuaalilaat. a-body, eli lyhyellä hännällä
     
  4. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Vertailun vuoksi 1965 Dart 4d sedan valmistusmäärät 273 4bbl optiolla.

    Dart 170 4d sdn 273 at 17 kpl
    Dart 170 4d sdn 273 4sp 5 kpl
    Dart 270 4d sdn 273 at 254 kpl
    Dart 270 4d sdn 273 4sp 15 kpl

    Harvinaisia autoja...
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    "Eka auto" topiciin kirjoitin ekasta autostani jonka 17 vuotiaana ostin vuonna 1975. Se oli 65 Dart 270 4d sedan. Sohva penkki ja 4 vaihteinen. Silloin sain kuulla ettei laatikko ollut harvinainen, mutta kytkin koppa oli. Se oli 225 kutosella. Tumman sininen rek no oli IH-280. Silloisen kesäduunini vastapäätä hesan pengerkadulla oli divari minkä omistajalla oli saman värinen 66 dart 270 4d sedan missä oli V8, 4 vaihteinen ja erilliset etupenkit. Se sano että mun auto ois ollut joskus kasilla? Otteessa oli 225 eikä merkkejä kasista ollut, tiedä sitten? Silloin ei ollut mitään mahdollisuuta saada kuutos darttia kasiksi. Kyllähän noita muutama oli..
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Forwardlook voitko antaa lisää tietoja? Eli 65 4d 4speed Dartit. En tarkoita mainitsemasia 4barrel 273, vaan oliko niitä muitakin? Jos olette käyny lukemassa tältä eka auto juttuja, kerroin sellä Lahden reissusta. Turpaan tuli ja Dartista jäi listoja Lahteen.. Silloin vasta 10v vanhoja Dartteja oli romiksissa pilvin pimein, mutta ei 270 malleja missä leveämmät listat. Ruskeasuon romiksella oli purettavana sanlaine valkoinen mistä listoja sain omaani. Kone siitä oli myyty joten en tiedä oliko 225 vai 273 ja oliko 273 muitakin kuin 4 baerrel? Shifteri siinä oli jäljellä ja kävin näpelöimässä sitä kun ei omats pakinestolukitus toininut. Siinä toimi keppi muutenki täsmällisesti. Sinne jäi ku pyysivät liikaa eli 50mk.
    Onko 4speed dartteja tehty kuutosella vai oliks siniseen IH-280 vaihdettu kuutonen silloin niin yleisesti energiakriisin aikaan? Org 4speed se varmasti oli. Tai sitten 3speed lattia kepillä mihin vaihdettu jälestäpäin 4speed? En usko. Rattiputki oli sileä eikä siinä ollu ex rattivaihteen paikkaa mihin muodikaasti siihen aikaan laitettiin alkon viinipullosta korkki kun oli laitettu keppi lattialle. Mistä muuten moni oli peilikuva eli vaihdekaavio, no kyl te muistatte..
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onhan niitä tehty alunperin kutosella ja nelilovisella. Tuo laatikko, mikä omassa Valiantissa on, on muistaakseni lähtöisin neliovisesta `64 Valiant V200:sta 225:lla.
    Joskus olen kuullut puhuttavan jopa 170+833 paketista tehtaan jäljiltä...
     
  8. Tervehdys kaikille! Rekisteröidyin justiinsa. Täältä varmaan löytyy vinkkejä meitsin vallun puuttuvien osien mettästykseen, on suhtkoht orkkishenkinen 200:nen, omistannu sen reilu 10 vuotta josta suuren osan seisonu rahan ja inspiksen puutteessa. Nyt ois tarkoitus saada leimaan ja liikenteeseen pitkästä aikaa, saas kattoo kuinka käy... Mutta asiaan: Oisko kellään tietoo, millaset listat on ollu 200-66 vallussa, vielä tallella V-Eight(etuloksusta) ja pätkä Valiant200-listaa helmoista/kyljestä, mistään ei tahdo löytyä kuvia/tietoo?
     
  9. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Valitettavasti muita tuotantomääriä minulla ei ole tiedossa mutta kuten yllä on mainittu niin 4-sp optio oli saatavana myös muiden konevaihtoehtojen taakse. Se miksi nelivaihteiset ovat niin harvinaisia johtuu varmaankin hinnasta; 4-sp maksoi /6 Dart:iin $152 ja V8 Dart:iin $146. Samaan aikaan sai TF904 automaatin $140/$148 hintaan joten ei ihme jos "kivikauden" :smile: vaihteisto ei tavoittanut enemmän ostajia. Täytyy kuitenkin muistaa että jo tuolloin manuaalilaatikko oli "outolintu" Amerikkalaiselle autonostajalle. 3-vaihteinen manuaali joka oli halvimmissa malleissa vakiona korvattiin sekin usein automaatilla, nelivaihteinen laatikko taas löytyi harvoin muiden kun tehokkaiden moottorien takaa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dart 270

    Eksyin näille sivuille eka kertaa ja vaikuttaa mielenkiintoiselta.Mulla on Dart 4d 270 vm 66 nelivaihteinen manuaali.Laitoin siihen 360cid koneen,vm 65 coronetin etunavat vanteitten ja "parempien jarrujen" takia.Paljonkohan näitä tolppamallin 270 vehkeitä on tehty vuonna 66?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on edelleen se dartti josta kirjoitin elokuun lopulla.katsastus jäi tekemättä.kannattaakohan sen katsastus.vai myiskö pois.siinä olis aito alkuperäinen 4d 270 dart.nelilovinen manuaali alkuperäisillä kilvillä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    myy vaan. satanen tarjottu!!!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    pitää tietysti kunnioittaa kaikkia tarjouksia ja onhan se satanen hyvä alku.taidan kuitenkin hitsata sen ainoan reiän jonka löysin kynnyksestä ja käydä katsastamassa sen keväällä.sen jälkeen alkaa ajonautinto kun kasi käyntiin jyrähtää! kaikki tietysti on myynnissä jos hinnasta sovitaan.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    MINÄ OSTAN SEN
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä minä taidan katsastaa sen keväällä ja ajelen sillä itte.en ole edes hintaa ajatellu sille,enkä viitti sitä miettiäkään jos tarjoukset liikkuu satasis. :soosoo:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    no niin,viimeinkin sain inspiraation päälle ja Dartin leimattua.ei tarvinnu kuin hitsata se reikä kynnyksestä ja toinen käsijarruvaijeri oli vähän jumittunut.
    nyt vaan kasi jytisemään ja baanalle!!! :p
     

Kerro tästä muillekin!