4L60 laatikko v*ttuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sikaprice, 15.2.2011.

  1. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    joo eli tänään kun aamulla piti lähteä töihin niin vedin pakin päälle ja loota alko luistaa ihan helvetisti, sain auton liikkumaan pienen kikkailun jälkeen. laatikko on nyt jo pari kertaa tehnnyt saman jutun. muuten se vaaihtaa ihan nätisti!
    15 minuutin ajon jälkeen työpaikan pihalla niin pakki tuntui toimivan ihan hyvin taas :eek: mitäköhän mahtaa olla vikana?
    edellinen omistaja oli kyllä tehnnyt jonkinlaisen laatikkorempan tähän mutta tuskin oli mikään ekspertti siinä hommassa, laatikko vuotaa öljyä kovilla pakkasilla... (oon aina lisänny öljyä)

    auto on 1991 caprice classic 305 ja loota 4L60 = TH700-R4
     
  2. olds79

    olds79 3rd gear

    oisko pakkasella asiaan osuutta. itellä ainakin oli ja kun anto lämmetä tarpeeksi kauan ja käytteli eri vaihteilla niin pelas.
     
  3. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Työkaveri raportoi samanlaisesta vaivasta, autona tosin V70 2,5 T tomaatilla. Ei meenannu aamulla auto liikkua mihinkään (pakkasta 28 yksikköä), mutta aikansa paikalla käyteltyään laatikko alko pelaamaan
     
  4. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    ok, pitää toivoa että johtuis kovasta pakkasesta! tänään se taas pelas ihan hyvin.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jopa tómaattimehu on melko paksua pakkasella ja sen takia jos on sisäistä vuotoa niin paksu ööli vuotaa vähemmän. Toisaalta taas nylonrenkaat saattaa olla niin "jäässä" ettei ne tiivistä ennenkuin pikkasen lämpiää.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Sama ongelma 1996 Jeep Grand Cheron 44RE -laatikossa. Pakkasella ennenkuin loota lämpenee, niin joskus tekee sitä, että D asennolla pintakaasulla veto loppuu ja menee ikäänkuin vapaalle. tilanne saattaa korjaantua kun käyttää keppiä 2 -asennossa tai pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeelle. Samoin joskus jättää vaihtamatta kakkoselta kolmoselle. Öljyt on uudet ja pannat säädetty. Venttiilikoneisto kai takkuilee? Tuskin on sähkövika?

    Lämmettyään pelaa hienosti. Sen verran kallis remppa, että täytyy elää tuon kanssa

    Vanhuus ei tule ilman vaivoja... :odroll:
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    ^Vaihdat sinne askiin sähköiset governor pressure regulaattorin ja governor pressure sensorin niin rupee taas vaihdot sujumaan.
    Ihan pelkkä irrotus ja jarrukliinerillä putsauskin saattaa auttaa.Helppo ja edullinen remppa.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Nopein tapa lämmittää laatikko on jurnuttaa stalli vasten n.10sek, sitten pykälä neutraalille ja jengaa n.1200rpm. Jaa miksi? Stallia vasten muunnin lämpenee sisältä nopeasti, öljy voi olla hetkessä jo 150 asteista ja tolla neutraalilla polkemalla saa lämpimän öljy siirrettyä muihin vaihteiston osiin.
    En suosittele joka päiväiseksi aamu toimeksi.
     
  9. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    nonniin... ja tänään sit lootasta hävis kolmosvaihde. Vittu...
    kaikki muut vaihteet toimii kyllä!
    missä olis pääkaupinkiseudulla joku hyvä lootapaja, onko kokemuksia ja suosituksia?
    (sellanen missä pärjää opiskelian rahatilanteella)
     
  10. JCE

    JCE 2nd gear

    Mikään paja ei taida valitettavasti korjata automaatteja opiskelijabudjetilla. Mutta toisaalta opiskelijoilla tuntuu olevan enemmän rahaa kuin työssäkäyvillä.... :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!