4L60E kestämään ahtoa ja kilsoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Woodpecker, 23.11.2019.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Alle 400hv LS1 kanssa polttanu kolmannen kolmosen pakan tosta laatikosta. Oisko vääntöä sen +500Nm?
    Autona 4gen F-body vähän tiuhemmalla perällä ja +3000 stall turbiinilla. Laatikkoa vahvistettu, softaa kiristetty(virhekkö?)

    Procharger vingutin oottais tossa hyllyllä asennusta mutta kun lootat ei kestä edes "vakio"koneen voimia...
    -käyttäjässä ei lienee vikaa, heittäny lapset hoitoon ja ajanu töihi. Täyskaasuohituksia ehkä kerran kuussa
    -laatikon vahvistaja hyvä maineinen ja asiansa osaava. Toimi näiltä osin arviolta 15000km
    -Tän jälkeen laatikko hyvä maineisella korjaajalla huollossa...Toimi alle 2000km

    Anygay... Mennääs asiassa eteenpäin: Tota autoa olisi tarkoitus ahtaa E85 polttoaineella. Varoen arvioiden tehua irtoaa +500hv, väännöstä ei mitään käsitystä...
    -Laatikon ois kestettävä noi tehot/väännöt
    -Perä räjähtää jos renkaissa on pitoa
    -Oiskohan mun pitäny osalllistua vaan pilkkikisoihin...
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näitä "sähkötoosia" on mennyt rikki yllättävän usein juurikin vakiotietsikalla ja softalla mutta aftermarket ohjaimilla taas kestää enemmänkin tehoja. 700 toosassa on samat sisukalut ja niitä on rääkätty yli 800Nm vääntävillä pannuilla useita vuosia ilman murheita.
    En ole tähän softapuoleen perehtynyt mutta näissä ongelmalootissa on ollut aina vika öölinpaineessa tai oikeastaan sen puutteessa ja softahan sitä säätää. Ja tää toosa tarvii ihan aina sen maksimaalisen öljynpaineen.
    Yksikin kerta kun softa arpoo kaasu pohjassa väärän paineen pistää varsinkin 3-4 pakan niin huonoon kuntoon että se ei pidä enää kunnolla.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Eli ohjelmoidaan täydet paineet pääle koko aika ja iso öljynjäähdytin?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinkuin sanoin niin en ole tohon softapuoleen perehtynyt.
     
  5. IsoDee2

    IsoDee2 3rd gear

    Olisi tarkoitus vaihtaa nykyisen TH700 tilalle kestävämpi laatikko. Ei kestänyt pitkään 600 vääntöjä...joka nyt oli tiedossakin.
    Maailmalla on kovasti mielipiteitä 4L60e kestävyydestä 1000 Nm vääntöihin puolesta ja vastaan
    Vai onko kokemuksia kestävyydestä?

    4L80e vahvistettuna olisi toinen vaihtoehto, ainut että 60 sen saisi pienemmällä työllä C4 Vetteen.
     

Kerro tästä muillekin!