4L60e linjapaine ja öljypumpun ääni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Woodpecker, 26.6.2019.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Paine kaasuun koskematta D-vaihteella neljä bar eli ihan ok?
    Kaasutellessa nousee sinne 9-14 bar riippuen polkimen asennosta ja softasta

    Vapaalla paine alkaa nousta 2000rpm tienoilla sinne 15 bar asti
    Paineen noustessa alkaa paine mittari "pirisemään", kuulee kun öljypumppu joutuu töihin
    -Onko normaalia vai onko pumpussa tai jossain vikaa?
    10 lapainen pumppu jolla ajettu ehkä 15tkm. Laatikko just rempattu
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se öljypumppu säädä painetta vaan sitä varten on venttiili ja se forcemotor. En nyt muista yhtäkkiä miten isosta lävestä se paine pääsee vapaalla karkaamaan ja paineen noustessa paineensäätöventtiili alkaa päästämään painetta "karkuun" . Miten se ajossa käyttäytyy? Pumppu "osaa" säätää vain tilavuutta.
     
  3. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Ajossa se perus neljä bar painetta. Heti kun kuormitusta, esim. vakkaripäällä ylämäkeen, hyppää paine seittemään-kaheksaan baariin. Jos polkaisee kaasua nin piikkaa paine aina sinne 15bar asti mutta asettuu heti kohta johki 12bar. Kaasupohjassa ei pahemmin tuu ajettua nin siitä ei osaa juuri sanoa
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan normaalit paineet.
     

Kerro tästä muillekin!