4L60E proplem

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Gummisti, 8.2.2011.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    -96 Gmc bensa vanin loota oireilee, eikä ole lootat tuttuja joten neuvot olis tarpeen.
    Eli toimii normaalissa ajossa hyvin, mutta jos vauhtia on jotain esim 60km/h ja kiihdyttää reilummin niin vaihtaa pienemmälle mut veto katkeaa ja kone huutaa tyhjää. Siitä kun kaasua vähä höllää niin veto palaa.
    Kaikki pykälät toimii ja turbiini lukko myös, eli jossain 60km/h D:llä vetää lukkoon. Vedon katoaminen tapahtuu samalla tavalla aina. Öljyt ja suodatin odottaa valmiina vaihtoa.
    Jossain vaiheessa kun vaihtelin lämpötila anturia koneeseen niin koneen päältä löyty hapero alipaine letku, otin risan pätkän pois ja laitoin takasin. En sen tarkemmin tutkinu mihin se letku meni johonkin repsikan puolelle alas se hyvis. Sen jälkeen lootakin pelas jonkin aikaa. en tiedä oliko tuolla mitään tekemistä asian kansssa.
    Vikakoodin lukijä läppäriin tulos mut ei taida olla ilmais ohjelmia millä näkis laatikon toiminnan ?
    Scan XLPro :hon sais lisä osan millä näkis laatikon toiminna mutten viitsis maksaa niin paljoa, 90$+90$.
     
  2. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Tekikö tota ennen koneen anturin vaihtoa. Onko koneen lämpötila normaali??

    Yhdessä 4L60E lootassa oli semmonen juttu, että ei turbiini lukittunut määrätyillä kierroksilla.
    Moottori lämpötila anturi oli rikki. Automaatinturbiinin lukko ei lukitu jos koneen lämmöt on liian alhaiset.

    Mulla on käytössä HPTuners softa, en ole varma pystyykö kattomaan GMC:n tietoja??

    --
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Teki jo aikasemmin.
    Vaihdoin silloin sen koneen anturin, termarin ja ehjäsin sen letkun, se tosin oli aika huonon tuntuinen muutenkin mut ei siihen hätään saannu uutta ja lyhensin vaan.
    Mitähän tietoja loota käyttää, voisko tuo alipaine letku vaikuttaa lootan toimintaa jos se taas vuotaa. Kerta se toimi kuin unelma vähän aikaa.
    No huomenna pääsee katselee ainakin mitä moottorissa tapahtuu.
    Sais ainakin sen puolen kuntoon.
    Näkyiköhän sieltä nuo alipaineet kun ei muista?
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    4L60E-askia ei voisi vähempää kiinnostaa koneen alipaineet.
    Se saa kaiken ohjaustietonsa PCM:ltä, joka kyllä seurailee kaikenlaista.
    Askin päällä on ainoastaan huohottimen letku.

    Ettei olisi se sun shelli revennyt, mikä näissä on tyyppivika. :cry:
     
  5. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Joo letku on huohotusta varten.

    Mulla on aika paljon dataa kerätty 4L60E:n toiminnasta.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko koittanut että tekeekö samaa kun keppi on kolmosen kohdalla?
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Tekee myös kolmosella.
    Mites tuo kick down systeemi pelittää tässä ?
    Jos kiihdyttää pienemmällä kaasulla niin vaihtaa pienemmälle tai lukko putoo päältä, mut jos kaasun polkee lattiaan tai melkein, niin silloin häviää veto samal taval kun vetäis N päälle.
    Öljyt alkaa olee kyl auttamatta vanhat mut on oikean väristä ja hajuista, ei haise palaneelle tai muuta. Täytyy huomenna yrittää vaihtaa.
    Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu ja vaihtaa nätisti, eikä mitään ylimääräistä luistoa ole.
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Taitaa olla muilla samoja oireita mikäli oikein tulkkasin :eek:
    http://www.gm-trucks.com/forums/index.p ... try1116303

    Lisätään vielä semmonen lisä info että, useasti tasakaasulla ajaessa kun tie alkaa nousta ja lisää kaasua, niin tuntuu pieni nykäsy.
    sellanen suht terävä muttei mikään voimakas. Lukko ei tipu pois tai mitään sellaista.
    On itse asiassa vähän sellanen ettei oikein tiedä johtuuko koneesta vai laatikosta :lol: Koneen osuus selkiää huomenna kun pääsee läppärin kans koeajolle kunhan saa sen hemmetin lisenssi avaimen ohjelmaan.
    Tietenkin tää paska on 2 vuotta liian vanha että näkis laatikon toiminnan samalla ohjelmalla :mad:
     

Kerro tästä muillekin!