Mä jo ajattelin että onpas hurjalta kuulostavia visioita Vanille mutta hylsy taitaakin olla "vähän" pienempi... Kuulostaa mielenkiintoiselta siltikin!
En sinänsä tavoittele tuollaisia vääntöjä, tulevat vaan vähän väkisin jos tollasesta dieselistä meinaaa voimaa ottaa, eikä noi parin tuhannen nm väännöt ole mun koneesta mutta sellasista setupeista mitä ite meinaan on noita lukuja lähtenyt. Mutta niinkuin jo sanottu, taitaa olla turha niitä maksimivääntöjä miettiä, kun aattelee että miten tossa stripillä ne kierrokset menee lähellä huippukierroksia koko suoritusken ajan. Tollaseen turvonneeseen geetee-ooppeliinhan toi kone on menossa, ne on valitettavasti olleet kaksvetoisia ja sellasena saa pysyäkin Vai pitäisköhän sitten survoa Chevyn IRS-tuenta sinne toiseenkin päähän Merkakungen; onko sit muilla pienemmillä vaihteilla nimenomaan kielletty sen lukon käyttö? Ei kai, täyden rasituksenhan se limppu näkee sillä kolmosellakin. Täytyy pitää tämä valmistaja mielessä. Mudracer; siks ne kai niitä levyjä sinne tunkee että voi kaasu pohjassa vetää lukko kiinni, tai siihen ymmärtäisin sen lisälevyjen laiton on tähtäävän. Ja samanlailla ymmärsin, toi Mega Raptor varmaan sit kestäis? Vai olisko toikin sellanen että valmistaja kieltää lukon käytön ainakin takuulapussaan?
Täällä myös hyviä kokemuksia Circle D:stä. Asiakaspalvelu on ihan viimosen päälle ja ukot seisoo tuotteittensa takana 100%. Tuota Pro series multi diskiä saa kyllä lukita WOT:lla. Ei vaikuta takuisiin. Single disk-versio ei ole tarkoitettu lukittavaksi lappu lattiassa. Sulla on sen verran spesiaali-projekti, tuon dieselin luonteen vuoksi, että melkein kannattaisi ottaa Chrisiin tai Brianiin yhteyksiä ja kysyä mitä ukot tuumaa. Ovat todella avuliaita heppuja ja tietävät mistä puhuvat.
Tai sitten noi monilevyset on tarkoitettu kiskomaan noita lukko päällä . Sen kesto kaasu pohjassa kannattaa selvittää myyjän kanssa.
Ei ole kielletty, lukko kestää kyllä. Toosan ohjaimessani (GMPP) on napin takana dynomoodi. Tähän moodiin on ohjelmoitavissa vaihde, jolla veto ajetaan (yleensä suora eli tapauksessani 3. vaihde) sekä nopeus, jossa lukko kytketään. Tämä 80 km/h oli paras arvaus nopeudesta, jolla ei tapahtuisi "rykimistä". Yritän talven aikana perehtyä ohjaimeen sen verran, että uskallan muuttaa perusasetuksia. Tarkoituksena on käyttää lukkoa mahdollisimman paljon (2., 3. ja 4.). Perusasetuksella lukko toimii ainoastaan nelosella. Ohjaimessa on myös manuaalivaihtamisominaisuus. Jätin tämän hyödyntämättä koska: 1. Ohjaimessa on dynomoodin lisäksi napin taakse ohjelmoitavissa kaksi erilaista moodia (esim. economy ja "go baby go"). Nämä voi hieroa juuri sellaiseksi kuin haluan. 2. Manuaalivaihto on armoton, se vaihtaa juuri silloin kun sifteristä nykäisee, nopeudesta välittämättä.
Onhan monessa aftermarket boxissa myös paddle shift mahdollisuus. Toisesta napista alas ja toisesta ylös. Ei tarvii sihteeria vaivata jos haluaa manuaalina ajaa. Mitäs EL60 sulla oli loppunopeudet?
Ja painoa taitaa olla kuitenkin 1800kiloo kuskinkaa? Ihan hyvä lukema katuautolle jolla ajetaan myös kadulla.
Vaakalle olis päästävä mutta kyllä se varmaan sen 1800 on aikas liki. Kilometrejä tuli paljon ku pysy nipussa koko kauden
^Ja on tosi hieno peli, toimivuuden lisäksi. Joo, kai se vaihteistovalinta tälläiseen kallistuu. Vaihteiston jos sais täällä suomessa teetettyä, ja turbiinin tilais sit jenkeistä? Mitähän kaikkee modia sinne askiin on luvassa? Parempi sisäänmenoakseli, lisälevyjä joka pakkaan varmaan ainakin? Lukollinen turbiini ja manuaalikoneisto breikillä, sellanen sen sit vissiin tarvii olla noin ominaisuuksiena puolesta. Täytyy sellanen takavetosen aihio etsiä jostain(tarjotakin saa) että voi soviteosia moottorin ja askin väliin tehdä talven mittaan.
Jos tälläinen aihiovaihteisto olis löytymäisillään niin mikä olis varma tunnistuskonsti että kyseessä on just 4l80e? 17 pulttia öljypohjassa? 32-boorinen ulostuloakseli? Vai riittääkö noi jo varmistamaan että kyseessä on 4l80e eikä esmes 4l60e?
Kuukkelin kuvahaku on aika lahjomaton. Löysin just yhden 4WD aihion ja siihen löytyy 400 toosan ulostuloakseli+häntä. Noi sopii pikku muutoksella tohon uudempaan askiin. Yyveellä voi kysyä lisää jos jotakuta kiinnostaa.
Jatketaan vanhaan ketjuun... Tarkoitus talven aikana rempata 4L80E laatikko, joka lähtöisin vm. -93 bensa vanista. Laatikko on 1600 kg autossa, jossa tehoa max 500 hp. (Joskus tulevaisuudessa ajatuksena 600-700hp). Lähinnä mietityttää laatikon kesto isoilla kierroksilla. Rajoitin asetettu 7000 rpm ja vaihtokohta 6000+ rpm. Riittääkö vahvistukseksi pelkkä TransGo HD2 kit, vai kannattaako tehdä jotain muutakin? Turbiini toki vaihtuu rallimpaan. Nyt yksi kesä takana koskemattomalla laatikolla ja vakio turbiinilla ja tarkoitus parantaa laatikkoa ennen kuin jotain särkyy...
Tämmönen olis hyvä http://www.ckperformance.com/View/4L80E-BILLET-INTERMEDIATE-PRESSURE-PLATE-EARLY Ja direct clutch housing:in "kellumisen" kun sais kuriin jollain niin olis bueno.
Ei toi painelevy vaikuta kierroskestävyyteen. Tarkoitatko sillä kellumisella sitä että kakkosen mäntä painaa tirektiä?
Juu ei varsinaisesti mutta jotain huomioo kaipaa mun mielestä paineiden noston myötä.. meinasin että tirecti pääsee niinku voblaamaan tossa center supportin päällä et olis kova jos lisäis neulalaakerin hillitsemään päittäisvälyksii.
Kuinkahan paljon tuota linjapainetta uskaltaa vakio osilla nostaa ilman, että on pelkoa mäntien hajoamisesta? Nyt paineet ollut enimmillään n. 13 bar, jotta turhat luistot sai pois...