4l80e modifiointi?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4d sedan, 6.12.2015.

  1. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Noi on melko kovat kinkerit noi UCC:t. Kaikki videot mitä aiheesta löytyy on tullut tarkkaan vahdattua.

    Tuonkin Chevyn vaan seuraavaks päiväks leipoivat kuntoon pullinkiin, toinen moottori, vaihteisto ja akselit ja pikkusen koppaan hoivaa...


    Senverran aiheesta, se on jäänyt multa mainistematta että bellhousing toki nojaa öljypumpun ulkohalkaisiaan, joten täysin pulttien varassahan toi ei ole(isolta osalta kuitenkin), ja sillä ohjaushalkasialla se pysyy linjassakin askin ja motin kans.
    Laitoin vaarnat Loctitellä ja mutterit kans, momenttiavaimeni vaan alkaa 50nm joten hommassa oli luotettava rannemomenttiin. Nyt ne naulat on n. 40nm kireydessä, plus miinus 0,01nm:D

    [​IMG]
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  2. Vide

    Vide 1st gear

    Itselle tuli transgo hd2 shift kit vm -93 laatikkoon rempan yhteydessä viime talvena. Laatikko meni ulkoisista syistä johtuen purkuun 200 km ajon jälkeen ja kahden pakan huomattiin jo palaneen. Olisiko ollut direct ja forward pakat kyseessä...
    Lodju rempattiin ja välipellistä suurennettiin jokaisen vaihteen reikiä "varmuuden vuoksi" ja vaihtojen jämäköittämiseksi. Vieläkin ajossa tuntuu 2-3 vaihto kestävän luvattoman kauan kaasu pohjassa ajaessa. Ikään kuin laatikko kävisi pikaisesti vapaalla tuossa välissä. Kolmonen kyllä kytkeytyy suht jämäkästi lopulta päälle, mutta tähän menee turhan pitkään. Laatikko ei varmaan kovin pitkään tällaisena kestä ja muutenkin tuo kolmoselle vaihto saisi olla nopeampi. Ennen shift Kitin asennusta laatikko pelasi hyvin.
    Ideoita, mikä on mennyt vikaan?
     
  3. Vide

    Vide 1st gear

    Vaihdoin lootaan alkuperäisen venttiilikoneiston välipellin, josta oli suurennettu vaihtoihin vaikuttavia reikiä.

    Laatikko pelaa nyt paremmin, mutta 2-3 vaihto voisi vieläkin olla nopeampi. Liekkö sitten ominaisuus näissä tuo kolmosen kytkeytymisen hitaus? Ei ole viime kesältäkään enää muistikuvia, kuinka tuo vaihtoi. Tällä nyt mennään ainakin toistaiseksi ja aika näyttää, miten kestää.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Jatketaas vanhaa juttua.

    Pukeilla tota diisselivettee käytellyt, ja nyt sellanen ongelma että pakkia ei löydy?
    TCI:n manuaalikoneisto breikillä, käännetyllä kaaviolla.
    Ohjeista lukemalla pakin pitäis pelata sekä pakilla että vapaalla, kun punaiseen piuhaan laittaa 12V. Ei vaan löydy pakkia, eteenpäinmenovaihteet löytyy kyllä.

    Vaihteistoa paremmin tuntevat, onko tuollaisessa breikillisessä vielä jotain muuta vaatimusta sen lisäksi noin tyypillisesti, että pakki tai vapaa päälle ja piuhaan se 12V?

    Vapaavaihteita on siis sekä pakin kohta että vapaa. Shifterin irrotin myös ettei sen pois säädöstä olo voi vaikuttaa asiaan ja öljyäkin on vähintäänkin riittävästi kun kokeilin epätoivossani pientä ylitäyttöäkin....?

    Laatikon tekijään en ole vielä ollut yhteydessä mutta kai sekin tässä on edessä?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    "Kuulostaa" siltä että solkku ei toimi. Lootan sisäpiuhoista 3 pitäis olla maadotettu.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Joo, kolme piuhaa on maissa kyllä. Ja tuhon punaiseen ohjeen mukaan kytketty se 12V.
    Täytyy vielä varmistaa että pistoke on ehjä ja että siitä todella menee sähkö läpi.

    Kait se solkku jonkun napsahduksen pitää kun sitä koittaa ilman lootan öljypohjaa, R ja piuhan 12V?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kyllä sen sormella tuntee, tsekkaa oomimittarilla onko käämi ehjä. Olisko mahdollista että tci piuhat olis ristissä sisältä ja punanen onkin lukkosolkussa ja sininen brakelle?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    ^Näin täytyy menetellä. Sinistä piuhaa jo kokeilinkin kun sitä asiaa tossa tutkin, ei vaikutusta.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Joo-o, pikkusen kerkesin tätäkin askarteleen.
    Vastusta löytyy joku 11-12 ohmia tosta pakin solkusta, ei vaan silti ole sitä pakkia.
    Täytyy irrottaa öljypohja ja katsoo missä se solkku on ja saisko sen jopa irti?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    TCI versio käyttää ihan normi "A" ja "B" solkkuja orkkispaikoillaan. Helppo ottaa käteen.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  11. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Sieltähän ne solkut löyty venttiilikoneiston takapäästä. Kiitos tästä niinkuin muistakin vinkeistä Mudracerille.
    Solenoidit käytin eilen illalla irti, ja naksuttelin niitä sähköllä. Molemmissa tuntuu jotain liikkuvan sisällä, kuula tai kara kun reijästä samaan aikaan katsoo.

    [​IMG]

    Taitavat siis solkut ehjiä olla ja vika on jossain syvemmällä?

    No, öljyt sisään ja käyn koeajolla tolla ilman pakkia, testaan että muut vaihteet pelaa.

    Nyt tuntuu täysin käsittämättömältä miksen ajanut tota vaihteistoo irtopukissa moottorin kera, kun pikku hommilla se olis ollut mahdollista. Nyt kun taas raapasee koko tekniikan tuolta kolostaan niin siinä on pikkuhommat kaukana.....
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!