4l80e modifiointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4d sedan, 6.12.2015.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi "virallinen" asennusmämmi liukene sen nopeammin kylmään tomaattimehuun kuin pieni vaseliinikokkare.
    Ja kyllä noi 7mm kuulat toimii.
     
    4d sedan ja xarper tykkäävät tästä.
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Käytin nyt kumminkin normaalia vaseliinia aivan hitusen että kuulat pysy paikoillaan(sinänsä neuvo tuohon oikeaan aineeseen aivan paikallaan kyllä), ja käytin myös niitä 7mm kuulia tähän testiin kun niitä 1/4" kuulia nyt yhtäkkiä ollut oikein mistään käteisellä ostettavissa.
    Halusin siis tänään saada jonkun selon tähän asiaan, ihan riittävän pitkään on homma ollut takaraivossa mietinnässä.

    Nyt siinä on pakki, ja joku eteenpänmenovaihde, ehkä ykkönen? En kauheasti käytellyt ja asiaa tutkinut, kun tuo pakin löytyminen oli se testin idea.

    Mudracerille tosi iso kiitos neuvoista!
     
    Muokattu: 9.1.2020
    valtope, shr1 ja Rex King tykkäävät tästä.
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noniin, palataas taas tähän niin mahtavaan vaihteistoon.

    Viime syksynä sain taas kyseisen vaihteiston takaisin, tosin breikittömänä ja perustuen vakiokoneistoon, manuaalikoneistoiseksi muutettuna. Transgon joku III sarja kyseessä.

    Pukeilla taas sitä pyörittelin heti kun aski autossa kiinni, ja neljä pykälää löyty eteen ja yksi taakse, jopa turbiinilukon sain toimimaan katkasiasta.
    Nyt pari viikkoa takaperin kun auto muuten suurinpiirtein valmis ja piti pikkusen koeajoa suorittaa, ei pakkia enää löydykään. Taas auto pukeille ja pakki päälle, kyllähän se taaksepäin pyörittää kun käsin pikkusen auttaa alkuun. Käsin myös pyörän pysäyttää, kierroksista riippumatta....

    Jotenkin tulen siihen päätelmään että kuori on jotenkin sisäisesti halki tai rikki, tai sit joku muu osa on joko vaihteistoon väärä tai kulunut piloille?
    -95 dieseli Vanista tämä aihio lähtöisin, eli kyllä kai siellä voi joku osa olla loppuunkulunutkin, vaikkei se kaikista näistä askeista kuluiskaan?

    Tätähän on nyt useampi ammattilainen purkanut ja kasannut, ja kun ei mitään vikaa siitä löytynyt niin pistin tän pakittomuuden aiemmin käytössä olleen TCI:n manuaalibreikkikoneiston syyksi. Tästä syystä siihen tuli vakiokoneisto, terästettynä tuolla Transgolla(toki korjaajakin jo unohti että piti breikillinen olla).

    No, jos kokeilis uuteen aihioon vielä teettää askin, kun nyt hyllystä löytys C&K:n breikillinen manuaalikoneisto, jonka vois tähän uuteen askiin käyttää?

    Jos jollain on tälläinen early(vm 91-95) takavetoaski tarpeettomana niin olisin kiinnostunut ostamaan? Nyt vaikuttaa siltä että yleisistä myyntipaikoista ei löytys kys. vaihteistoa?
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Että jos nurkista löytyy tarpeeton early 4L80E takavedon aski niin otappa yhteyttä.
     
  5. -Rami-

    -Rami- 1st gear

    Otsikon laatikko pitäisi laittaa -78 vaniin.
    Kuinka helppo projekti, kun moottorista eikä autosta tule mitään tietoa laatikolle? Ja nopeusmittari pitäisi saada vaijerille.

    Ja paljonko laatikko kestää nyyttoneita vakiona?
     
  6. -Rami-

    -Rami- 1st gear

    Osaako kukaan kertoa vastausta tähän??
    Mitä tuo laatikko tarvii että toimii vanhassa autossa?
    Tarviiko moottorilta mitään?
    Autolta?
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mudracer noita teki aikaanaan, mutta en tiedä missä ukko vaikuttanee nykyään ? Pärstävihkossa ? :odeek:

    Varmaan joku tollanen systeemi Mutaraaserilla oli tai ainakin sinne päin.

    https://atracom.blob.core.windows.net/gears/2015/2015-03/2015_3_32.pdf

    Venttiilikoneisto pitää muuttaa manuaaliseksi ja siten että sitä ohjaa pelkät solenoidit ilman tietokonetta.
     
  8. T781

    T781 1st gear

  9. -Rami-

    -Rami- 1st gear

    Mites noita solenoideja ohjataa manuaalisesti?
     

Kerro tästä muillekin!