4L80E pakki taas hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tst, 8.8.2018.

  1. tst

    tst Gearhead

    Löytyy se muutaman minuutin odottelulla tai painamalla kaasua tai sitten ajamalla pakkoykkösellä parikymmentä metriä ennen pakitusta. Kakkonen ja nelonenkin takkuaa ja rysähtää joskus päälle.
    olisko tuossa askissa jokin venttiili jonka takertelu voisi aiheuttaa tuon vai öljystäkö (Teboil fluid e) johtuvaa jota oli edellisessäkin askissa josta katosi pakki kokonaan?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Edellisellä 4L80:llä ajoin 150tkm Teboilin fluid eellä eikä koskaan ollu mitään vikaa :odeek: koneenvaihon yhteydessä käytin askin auki eikä mitään vikaa ollu kitkoissa tai pannoissa.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakille ei ole mitään muuta venttiiliä kuin se jota kepakko liikuttaa.
    Öölin painetta säätävä mekaaninen venttiili on kyllä kuuluisa takertelustaan ja se rikkoo pakin/kolosen rummun.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Tai halkaisee männän. Jonkunverran kiinnostais että miksi se tebiksen öljy sen lootan paskoi??
     
  5. tst

    tst Gearhead

    Mussäpäin lootaa se on ja saako vaihdettua öljypohjan ja/tai venttiilikoneiston irrottamalla?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se vena on öölipumpussa ja sen saa alakautta käteen.
     
  7. tst

    tst Gearhead

    Eli jokin pressure valve? Lontooksi.
    Jos käväisen hydraulipuljussa hakemassa mittarin niin minkälaisia paineita pitäisi laatikossa olla?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    joissain paineensäätökaroissa on semmonen nänni, josta pääsee pihdeillä vetämään sen pois, kunhan on ensin sokkapihdeillä napannu c-klipsin pois. joissain on vain tasopinta, mutta magneetilla sekin muistaakseni tuli alas. löytyy heti öölipohjan alta lootan etuosasta.
     
  10. tst

    tst Gearhead

    Vaihdoin sen paineventtilin, ei mitään vaikutusta ja laitoin painemittarin kiinni.
    Kertooko se jotain kun laittaa vaihdekepin ärrään paine on 4 bar tyhjäkäynnillä ja kun painaa kaasua 2000 rpm paikkeille, nousee paine n.10 bariin ja silloin yleensä rysähtää pakki päälle ja paine nousee 14 bariin?
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Minusta toi kuulostaa ihan jonkun männän tiipparin valskaamiselta. V-huuli käyttäytyy noin huonona ja o-rengaskin, jos "sylinterissä" on pykimää alussa.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ääni tälle.
     
  13. tst

    tst Gearhead

    Jos varautuisi siihen että mäntäkin on halki niin mikä firma sellaista vahvistettua versiota myy?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Uudemman laatikon orkkis "pelti"mäntä sopii.
     
  15. tst

    tst Gearhead

    Ja se on vahvempi? olisko sitä sitten ollut vm 96 lähtien?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On se senverran vahva että rumpu hajoaa ennen sitä.
     
  17. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Jn trading myy.
     
  18. tst

    tst Gearhead

    Peltimännässä on varmaan sitten eri tiivisteetkin. Mulla on kyllä sellainen muistikuva että tuo olisi uudempi loota. Muistaako Tapsa jos tätä luet, tai tunnistaako sen jostain? Suodatin ainakin oli matala versio.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Peltiseen on kumit vulkanoitu kiinni.
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Eivät vastaa mutta partsilta löytyy.
    Varmistelen vielä ennenkuin tilaan että se halkeileva mäntä on siis sen servo coverin alla jonka alla on peltinen tiiviste? Ei direct-mäntä?
     

Kerro tästä muillekin!