4L80E pakki taas hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tst, 8.8.2018.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nimenomaan tirekti mäntä on se heikoin osa, jos on alumiininen. Peltimännällä rumpu hajoaa. Se alumiiniservo kestää racekäyttöä 300psi paineilla ihan hyvin. Näkys mullakin olevan noita peltimäntiä.
    Transgo shiftkitissä on palikat joilla ton männän ja/tai rummun hajoaminen estetään.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Myyjä kertoi tämän olevan vahvistettu loota, en tiedä miten mutta näkeekö sen jostain jos siinä on jo transgon shiftkitti?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näkee kun ottaa öölipohjan pois. Venakoneistossa on tollanen hässäkkä parin pultin kanssa kiinni.
    [​IMG]
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Ei näkynyt tuollaista rautaa jollei se sitten suodattimen alla ole mutta ei ollut näkyvää vikaa servossakaan, paksu kerros mustaa mönjää kupin pohjalla vain ja o-renkaat oli aikalailla kuluneet. Se pienin niistä oli huomattavan väljäkin koloonsa laatikon runkoon ja se sekä isoin kulunut alumiinin kanssa tasalle. Se keskikokoinen oli ainut joka oli tiukka koloonsa ja tuntui olevan koholla uraansa nähden.
    Olisko noita o-renkaita kellään jos ennen enempää purkamista kokeilisi auttaako uudet jotain asiaan tai löytyykö hydraulipuljuista tai tietoa mitoista?
    Ne oli jotain 41mm,71mm ja 98mm paikkeilla
     
  5. tst

    tst Gearhead

    No eihän ne näköjään o-renkaita ollutkaan:(
     
  6. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead


    Moikka huomasin nyt vasta tämmöisen keskustelun. Koitin pohtia kovasti mikä aski sulle meni? Hämärä mielikuva et sen 94 subbarin aski meni sulle mikä oli mulle auton myyneen mukaan tehty Mäntsälässä loota pajalla? Aikaa siitä kyl taitaa jo hetki olla,hämärä mielikuva et siitä olis ollu joku kuittikin olemassa?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^^Ei ole nollarenkaita. Se pikkumäntä on 1-2 pykälän "accu" ja sen tiipparit ei ole niin "kriittisiä" eikä vaikuta pakkiin mitenkään.
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Moro. Helmikuus 2017 hajos se edellinen aski, tämän ostin joskus sen jälkeen. En muista mikä firma tämän oli rempannu ja vahvistanu mutta sen jälkeen oli subessa ja ajettu 5 tkm ja pakki alkoi tässäkin temppuilemaan, kylmänä vetää sen verran että saa pois parkista ja kaasua pumppaillen tai muutaman minuutin odottelun jälkeen pakki sitten kolahtaa päälle.
    Kuittia siitä rempasta ei muistaakseni löytynyt eikä taida olla koko firmaakaan enää olla.
    Tuosta peltilätkästä oli silloin puhetta minkä se firma on niitannut lootan kylkeen, siinä lukee:
    94 4060
    Jos se jollekin jotain kertoo mutta samanlainen alumiiniservo samoilla numeroilla on tässäkin että lienee myös 94 vuosimallia.
     
    Muokattu: 1.4.2019
  9. tst

    tst Gearhead

    Erona edelliseen tässä on kyllä aina ollut se että kierroksia sai kerätä huomattavasti enemmän ennenkuin vaihtoi kakkoselle, liekö sen tiivisteen ansiota mutta sitä mustaa mömmöä servon pohjalla oli tosiaan aikalailla.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se accu vaikuta vaihtohetkeen vaan vain "terävyyteen" . Ja kaikki "kupit" kerää pohjalleen sitä mustaa ihan aina ja joka toosassa.
     
  11. tst

    tst Gearhead

    No kokeilen ainakin uusia ne servon tiivisteet. Sen isoimman männän, onko se sitten se tirekti mäntä? Sen kun lykkää reikäänsä niin tiivisteen ja reiän väliin jää selvä rako ehkä puolen millin luokkaa ja ehkä servon tappiakin pitäisi jatkaa. Oli vain 104mm pitkä ja pannassa näkyi n. 4mm syvä kolo, en tiedä onko uutena ollut mitään koloa.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On siinä pieni monttu.
     
  13. tst

    tst Gearhead

    Laitoin nyt uudet tiivisteet servoon ja lykkäsin paikalleen niin huomasin että jostain reijästä tuli öljyä ja kokeilin sitten momenttiavaimella vielä että kaikki venttiilipöydän ruuvit on kiinni niin taisi vikakin löytyä. Kahden keskimmäisen ruuvin kierteet väännetty paskaksi rungosta:odrealmad:
    Mitähän siinä tapahtuu jos kokeilen ruuvata kierretangot niin syvälle kuin menee ja mutterilla kiristys?
    Tarvittis pakosta autoakin aamulla:odrealmad:
     
  14. atobee

    atobee Gearhead

    Jos mutteri menee momenttiin ei ongelmaa pitäis olla.

    Edit. JOS venttiilipöydän tiiviste ei ole pettänyt. Kokeilemalla selviää.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että ne ylös tulleet jenkat ja pakin toimimattomuus ei liity toisiinsa mitenkään. Juu kannattaa ne silti korjata.
     
  16. tst

    tst Gearhead

    No pakki tuli kuntoon uusilla tiivisteillä, olihan se isoin tiivistekin 1.5mm uutta ohuempi eli 3mm halkaisijasta kulunut pois mutta sitä se tekee edelleen että täyskaasulla ei oikein osaa päättää mitä pykälää heittäisi ja kakkoselle vaihto vaatii kovat kierrokset. Että semmonen peruskorjaus/vahvistus tälläkertaa:wc:
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Muistin että olisi ollut lysimek niminen firma mutten mitään tietoja löynny, mikälie huuhaa firma jos tuollaisia remontteja tekee. On sillä nyt päässyt liikkumaan mutta varmaan se luistaa kun nyt viidennen kerran 5tkm sisällä vaihdoin öljyt niin oli edelleen mustaa kuraa.
     
  18. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Terveeks, mulla on omas suburbania ollu vähä samanmoista vikaa, kaikki vaihteet eteenpäin pelannu hyvi eikä luistanu koskaan missää tilantees, pakki toiminu toisinaan täysin toisinaan ei menny päälle. Kun odotteli hetken yleensä meni, toisinaan kun paino kaasua se tököttämällä lähti ja vaihde silmäs.
    Nyt kumminkin muutama päivä sitten ilmeni että yhtäkkiä pudotti 100 neloselta kolmoselle, sen jälkeenpä ei enää löytänytkään mitään vaihteita.
    Aaki on jotenkin outo, kun auton starttaa kaikki vaihteet toimii ja oikein töksähtää liikkeelle, mutta kun ajaa aikansa ja pysää ei enää löydä vaihdetta. Öljyt ehdein katsomaan ja sitä oli liikaa. Ajattelin toiveikkaana että liikaöljy häiritsee lodjaa kun tarkka sen määrästä on. No eipä se auttanut. Seuraavaksi ajattelin käpistellä laatikon sähköreleitä mutta kirjottelinpa nyt tännekkin, jos joku osaa suoralta kädeltä sano onko laatikossa jotain paineongelmaa.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää että kierroksia antamalla hylsy "töksähtää" liikkeelle on melko selvä merkki siitä että kytkinpakkojen mäntien kumit on korppuuntunu eikä pidä enää pientä painetta. Tähän ei ole mitään poppakonstia olemassa vaikka joka esson baarissa kehoitetaan vaihtamaan öölit.
     
    north tykkää tästä.
  20. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Asia kunnossa, eipä kai se auta kun tipauttaa aski alas ja avata pöydällä.
    Onkohan kytkinpakan kuivuneet gumit syynä että joka vaihde halvaantui vai pelkästään pakin tökötykseen. Ajattelin olisiko sieltä joku öljypumppu kuallut. Noh laatikko on kuitenkin avattava, jos sitten selviäisi enemmän
     
    Muokattu: 12.6.2019

Kerro tästä muillekin!