4l80e turbiinilukko ja TPS-anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja T.N.T, 6.3.2010.

  1. T.N.T

    T.N.T 1st gear

  2. kane

    kane 1st gear

    8) bacardikolloo tässä :rotfl: Jope Ruonansuu kielimiehenä vetää rantaruåttalaisittain via bottenviikken... :rotfl:
     
  3. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Moi!
    Aattelin tänne kirjotella kun on aihekkin valmiina. Elikkä lukko ei toimi ollenkaan. Mitään vikakoodeja ei löydy ja laatikko pelaa muuten hyvin.
    Mittasin tuota moottorin kierrosanturiakin ja näytti 1,3kohm. Luin jostain et pitäis olla josain 1kohm paikkeilla. Tuon anturin johdonpäälliset oli kyllä kulunut pois siltä kohtaa mistä tulee johtosarjasta ulos. Et tekeekös kipeetä jollekkin vermeille jos ne ottaa yhteen? tohon virtajohtoon tuli n.5v. virtaa virrat päällä. Pitäiskö siihen tulla 12v? Kaikkia johtoja oon nyppiny ja tökkiny mitä tohon lukkoon vois kuulua mutta mikään ei oo auttanut. Voisko muuten olla osasyyllinen tuo käsijarrun merkkivalo mikä syttyy n. 200m. ajon jälkeen?
    Auto on scottsdale -92 6,5td mekaanisella pumpulla.

    Pitkä ja tylsä selostus. :-?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Eipä nyt muistu mieleen millanen jarruvalokatkasija tossa on, ut jos on samanlainen kun uudemmissa niin vois tehä ton ongelman, siel nimittäin on kolme paria kärkiä, jos yks pari on poikki tai oikarissa niin powertrain control module luulee että painat jarrua koko aika..
     
  5. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Saiskos tuon kokeiltua sillai et nyppää johdot irti? Vai tarviikos se jonkun pirun piirin kumminkin ittellensä?
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Missä ne tps ja pyörimisnopeus anturit majailee ,kun itellä väliin meinaa nykiä ja tuntuis tulevan vaihteistosta kyseinen oireilu.
     
  7. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Kävin pikasesti kattomassa tuota jarrukatkasijaa niin siihen tuli nejlä johtoo(valk.oran.viol. ja raidallinen pinkki) ja niiden yläpuolella oli vielä paikka 2 napaselle pistokkeelle. tiiä sitte sanooko toi mitään.

    Se tps anturi on ruiskupumpussa kaasuakselilla apparin puolella. Jos on mekaanisella pumpulla. Ja ne nopeus anturit on laatikossa kuskin puolella ylä/alasuunnasta katsottuna puoliväissä etu ja takaosassa.
     
  8. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Olipa taas pieni suuri vika tuossa lukon toiminnassa. Jarrupoljin jäi pari milliä vajaax täydellisestä ylösnousemuksestaan. Jousi parilla nipparilla polkimeen kiinni niin johan alko lukko pelittään :D .
    Toi lukko kyllä menee vasta 90km/h päälle ja lähtee siinä samas nopeudes pois moottorijarrutuksesssa. Eli saisko tota säädettyä jollakin ohjelmalla?
    Olisko kojolla vaikka jotain hyviä vinkkejä tuon ohjelman suhteen mikä kannatais hommata? :odroll:
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    mitään valmista ohjelmistoa ton säätöön ei taida olla, mutta kyl mä uskosin että ne turbiinilukon nopussäädöt on kaivettavissa esiin sieltä bittimössöstä.
     

Kerro tästä muillekin!