4x4 korjaamoiden luotettavuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja lucifer74, 25.11.2004.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän se niin on että silloin kun itse tekee niin silloin tietää tarkalleen mitä on tehty eikä tarvi arvailla mitään. Ei mulla tietenkään varaakaan olis teettää noita autohommia muilla mutta mikäs harrastus se semmonen oliskaan mikä teetetään muilla? No joo, koneistusvehkeitä ei itellä oo joten niitä joutuu teettämään mutta mielummin nekin tietysti itte tekis jos ois vehkeet.
    Mutta pääosin autot on kyllä niin yksinkertaisia laitteita että lähes kuka tahansa asiasta kiinnostunut oppii kyllä aika helposti niiden sielunelämän, varsinkin jos puhutaan vanhemmista harrastevehkeistä missä ei elektroniikkaa pahemmin vielä ole.

    Mutta kaikki jotka on autojaan itse laittaneet tietää paljonko tunteja voi kulua kaikenlaisiin pikkujuttuihinkin kun haluaa tehdä asiat viimesen päälle kunnolla, laskekaa siitä että jos sitä tekis muille paljonko sitä pitäs velottaa. Se on ihan selvä että jostain pitää tinkiä että homma yleensä olis kannattavaa koska sellaisia asiakkaita on vähän jolle raha on sivuseikka.

    Ammattitaitoa ja osaamista varmasti löytyy mutta ei kukaan muu tee niitä ilmaiseksi kuin sinä itse.
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pitää myös harkita missä tinkii ...työnlaatu se ei saa olla ja jos ei muuhun tinkimiseen pysty ei omaa edellytyksiä toimia liikkeenharjoittajana millään alalla.

    Ja koska autohommat ei ole ihmeellisiä niin se huolellisuus pitää löytyä jo purkaamisvaiheessa niin ei tarvii korjailla niin helvetisti....
    Sähköhommatkaan ei loppujen lopuski (viat siis) ole ihmeellisiä korjata.
    Uuden tekeminen onkin sitten eri juttu.

    Koneistushommatkaan ei ole ihmeellisiä jos niihin perehtyy...itseä helpottaa nykyään se että olen harrastuksen takia koneistajan paperit hankkinut (CNC-mukaanlukien) ja moottorikoneistamossa ja muottikoneistamossa(vaativinta koneistusta) töissä ollut.
    Helpottaa kummasti koneistajaakin kun kirjoitat lapulle mihin arvoihin mitäkin haluat....ei tarvii vetää hatusta.
    Mutta toki katselen kyllä jos tulisi hetki että saisi omaan talliin moottorikoneistuslelutkin....elikkä jos jollain on Rottler sylinteripora / Sunnen CK-10->hooni sekä Mira Centronic tai Serdi seetihiomakone ja tasohiomakone, jouten niin saa hihkaista (tai edes tiedossa koska nuo vielä puuttuu)
     
  4. URPO

    URPO 1st gear

    Eipä se itsekään tekeminen oikeastaan ilmaista ole. Jos ei rahaa liikukaan niin aikaa kuluu ainakin ja sen voisi käyttää muutenkin. Esim. oleilemalla sen perheen kanssa tai vaikkapa tekemällä jotain josta saa rahaa. Toisaalta yleensä kaikki mikä liittyy rahan hankkimiseen on sellaista että sieltä on poissa mahdollisimman paljon tekemässä jotain rentouttavaa... esim. ropaamassa vanhoja autoja?
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joskus jopa yksin tallissa ropaaminen ilman kiirettä on rentouttavaa...siksi en yhtään ihmettele että esim Smokey sulki oman pajansa asiakkailta jo 80 luvun puolivälissä mutta aina touhusi siellä jotain...päättömiä tai ei mutta mies itse piti tuohustaan.
    Ja huom... jakoi tietoaan kyllä jos oli kysyttävää niin kauan että epäselvyyksiä ei jäänyt.
     

Kerro tästä muillekin!