4x4/offroad-palstaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Lepakko, 19.12.2003.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mullakin on Blazerissa Recaron penkit, vähä hävettää :oops:
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Olen samaa mieltä, että kun 4x4 harrastajilla on jo toimiva ja laajasti tiedossa oleva palsta, niin ei ole järkevää lähteä kilpailemaan ja hajauttamaan keskustelua eri paikkoihin.

    Yksi tämän OD:n peruskivistä oli juuri se, että saadaan hajaantuneet vanhojen harrasteautojen keskustelut yhteen paikkaan ja tämähän syntyi kahden aiemman foorumin yhdistyttyä.

    Ja kyllähän tämä nyt aika sujuvasti pyörii, parantamista vielä olisi. Mutta ei kiitetä tätä bugista vanhaa foorumimoottoria vaan sitä, että on toistaiseksi riittänyt rautaa ja valokuitua ...
     
  3. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mieluummin tänne off sivut, sillä ADSL yhteydelläkin noi simolinin sivut tökkii..

    Sielä on sitä humpuukia vissiin liikaa :grin:

    Yritin nääs kirjautua sisään, mut vaikka rekisteröidyin uudestaan, niin en päässy kommentoimaan nimim. off -aiheeseen!
    Tämän voi välittää offijounille ken tuntee!
     
  4. offf

    offf 1st gear

    Tökkii kyllä, tää on kaikkien tiedossa. Siihen on kuitenkin tulossa parannusta kunhan saadaan foorumisofta portattua yms. mitä on suunnitteilla.

    Humpuukia jos ja kun on, niin se kaikki on käyttäjien itse kirjoittamaa. Jos käyttäjät siirtyvät toiselle foorumille, niin eiköhän se humpuuki siirry myös sinne.

    Se että lusiferi on kädettänyt taitaa kuitenkin olla ihan oma vika. :razz: Ootko kattonu ne rautalankaohjeet siellä? Ja anonyyminäkin sinne voi kirjoitella joka paikkaan, eli taisit kädettää sen kirjoittamisenkin sitten?

    Toinen offifoorumi Overdriveen ei kuulosta mun mielestä hyvälle. Kannattas pitää vaan yks Suomenlaajunen foorumi aiheella, niin ei pirstoutus kaikki tietämys useille palstoille.

    /* offf aka offroadjouni */

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: offf 2003-12-29 18:20 ]</font>
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No nii..Kyllä mä kannatan. uusia 4x4 aiheisia keskustelu foorumeita saa kyllä tulla lisää.PScom on lista ykkönen tällä saralla,mut ei ole niin sanottuu et kaikki käy siellä.Noista tökkimisistä en kyllä viitsi motkottaa,se on kuitenkin loppujen lopuix hyvin pientä,tuntuu vain pitkiltä ajoilta kaikki viiveet aina tietokoneella ollessa.Tökkii minkä tökkii ja pojat/tytöt tekee töitä asian hyväksi koko ajan ja sivuilla on asiaa hyvin tunteva moderaattori.
    Niin tai näin 4x4 aihe ei ole kuitenkaan kenenkään yksin oikeus ja asian kannalta on aina hyvä mikäli sitä jaetaan monitahoisesti.Kannatusta varmasti riittää tännekkin,PScomiinkin muiden kuin offroad harrastajien puolelta esitetty moneen kertaan et täällä on aivan liikaa offroadia(TIETYSTIKÄÄN ME OFFROAD HARRASTAJAT EMME SUO AJATUSTAKAAN MOISILLE KOMMENTEILLE).Ylivoimaisesti suosituin osa alue simolinin sivuilla.
    Ei muuta kuin asiaa harkintaan vain vakavasti.
    T:G280E
    ps.Parempia aikoja odotellessa kaikki täältäkin vain nyt PScomiin!!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosta hitaudesta vielä tuola ps comissa.
    Sieläpä on kuvia.
    Tällä foorumilla ei näkynyt yhtään kuvaa ja nehän vasta mukavia on kun yks kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa.
    Eikä se ainakaan mun modeemilla nyt niin hidas ole ettei jaksas odottaa.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täytyy vielä muistuttaa niistä harrastajista jotka ovat ajan saatossa polttaneet päreensä PScomissa,uskon heitäkin olevan jonkin verran ja harhailevat jossain ilman "kotia" minne mennä.hehheh,aika hyvin heitetty...
    Aina on tilaa uusille offroad foorumeille.
    Enkä näkisi tätä missään tapauksessa kilpailuna vaan enemmänkin täydennyksenä.
    sit vaan railakasta vuodenvaihdetta kaikille yhteensä ja erikseen
    T:G280E
    Ps.naksautin tän jo suosikeihini varalta jospa...
     
  8. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Ehdottomasti OD:hen omat offi sivut, kun lopulta sain ps.com auki, niin sepä otti ja kaatu. Ehkä od:llä ei ole kuvia, mut on nopeus ja luotettavuuskin ihan toinen.
     
  9. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Eilen päätin taas kattoa että onko ne ps sivut niin hitaat kun muistelin,mutta ei näin vanhan miehen sisu riitä sitä asiaa selvittään.
     
  10. offf

    offf 1st gear

    Kertokaa nyt hyvät ihmiset minulle, että minkä vuoksi samasta aiheesta pitäisi olla useampi kuin yksi keskustelupalsta. Minä en keksi siihen mitään järkevää syytä. Jo nyt vituttaa kun samaa viestiä pukataan esille PS.COMissa, SORYn palstalla, MMCn palstalla, Suomi24:ssä ja postituslistalla. Niin mikä ihme siitä tekis paremman tilanteen että saatais taas yks valtakunnallinen foorumi lisää, jota pitäis myös seurata. Luuleeko joku muka oikesti että se millään tapaa edesauttais harrastusta? Ei voi käsittää. :???:

    PS.COMin nopeus saadaan varmasti toimimaan riittävällä nopeudella foorumisoftan, palveluntarjoajan, palvelimen, käyttöjärjestelmän ja tietokannan uusimisen myötä. Tuo muutos olisi hyvinkin nopea, jos haluaisimme ottaa käyttöön jonkun olemassaolevan softan, esimerkiksi tämän phpBB:n. Mutta PS.COMin nykyisillä ominaisuuksilla olevaa valmista PHP-softaa ei ole (vielä) olemassa, joten se tarttee tehdä itse. Tuo prosessi kestää hiukan aikaa, mutta antaa meille täysin vapaat kädet tehdä juuri meidän käyttöön sopivaa softaa.
     
  11. Zakke

    Zakke 1st gear

    Ei kukaan (ainakaan en itse) kaipaakkaan, mutta kun minulle riittäisi yksikin hyvä ja toimiva palsta.

    http://www.petrisimolin.com VAIKUTTAA kaikelta muulta kuin järkevältä keskutelupalstalta. Syitä:

    -Etusivulla "Nasty adult Chat, Forums", jos olisin tullut etusivulle ja vaikka sitä olisikin joku suositellut olisin kääntynyt takaisin. Sivu täyttää mielestäni suuren osan "spam" sivulta vaadittavasta vaikutelmasta, esim. sähköpostiosoitetta kysytään huomattavan huomiotaherättävästi.

    Eli sivujen suunnittelija vaikuttaa hieman hakoteillä olevalta, kun taas Overdrivellä on jo toimiva ja selkeä sivusto.

    -www.petrisimolin.com:ssa on monia keskustelupalstoja, mutta kuitenkin kaksi suunrinta on Offroad, Corvette finland. Yli puolet viesteistä käsittää Offroadia ja autoharrastamista (tiedot http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/default.asp). Miksi ihmeessä sivun nimen pitää olla Pertisimolin ja missään ei kerrota mikä on sivujen tarkoitus tai mitään infoa.

    -Sivut ei lataudu aina.

    -Palstaa on rasittavaa lukea, koska se väritykseltään ja monien yksityiskohtien takia sekava.

    +++ Plussaksi jää se että http://www.petrisimolin.com on olemassa ja siellä yleensä puhutaan offoroad:sta.

    huhhuh. Tulipa avauduttua.

    Itse luen http://www.petrisimolin.com:ia ahkerasti (sivun värit voi pienellä vaivalla itse muuttaa), mutta en uskalla enkä ole ajatellut sinne juurikaan kirjoitella. Pienellä sivujen siistimisellä sattaisiin paljon aikaan.

    Paras olisi tietenkin, jos http://www.petrisimolin.com:in auto-osa saataisiin osaksi overdriveä.


    offf: Koeta edes käsittää :wink:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Zakke 2003-12-30 22:26 ]</font>
     
  12. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Zakke sen sanoi mitä ajoin takaa sillä "humpuukilla".
    ps.com:in offi osasto OD:hen, pitäkööt adult chattinsa + muut paskanjauhannat.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla ei missään tapauksessa ole PScomista mitään pahaa sanottavaa,mut voi olla että joillakin on ja tässä tapauksessa ajattelen ihan muita tahoja ku itseäni.Voihan olla esim että joku ei suurin surminkaan käy essolla tankkaamassa,kuin tällasen kaverin sit kävis jos ei muita ole ku esso?Kyllä se on mun mielestä pelkästään hyvä asia et on mistä valita.soryn sivut on jotenkin ihan vitun oudot???Siks en juuri käy kommentoimassa siellä,manse on sit vaan niin manse.Simolinin runkoporukka ottaa kyllä tosi hienosti uudet tulijat vastaan,mikäli he vielä vaivautuisivat rekisteröitymään.Mä olen sitä mieltä et kaikki eivät kuitenkaan(johtukoon sit mistä johtuu)juuri kommentoi simolinissa,näilläkin harrastajilla olis mun mielestä oltava mahdollisuus osallistua mielipiteillään harrastuksen tiimoilta.Jos nyt oikein dramaattisesti ilmoitan asiasta:Mikä oikeus meillä on päättää annetaanko lisää offipalstoja nettiin vai ei.Kyllä niitä saa olla ja tulla,sitä paitsi mikäli täällä on tunning osastolla mykkää,ni mikä estää kokeilemasta?Muistan kyllä muutaman kommentin tuolla simolinin sivuilla missä viitattiin voimakkaasti johonkin sisäsiittoisuuteen porukoiden kommenteissa ja kieltämättäänkin olen minäkin havainnut joskus objektiivisuuden puutteita kommenteissa,mun on helppoa olla erimieltä kaikissa asioissa kaikkien kanssa,mikäli näin koen,koskapa en juurikaan henk.koht. tunne sieltä ketään,mutta kun pää-osa on vanhoja kamuja keskenään ni vaatii isot pallit kävellä jonkun vieraan leiriin kommenteissaan kaveriaan vastaan.Tää nyt on tietysti elävässä elämässäkin vähän näin,et se objektiivisuus on joko vaihdettava kaveruuteen tai sit vain jyrää massamielipiteillä outo hiippailija hiljaisex...
    Itselleni ei missään tapauksessa ole käyny näin,vaik tällanen hiljanen ja arka olenkin kommenteissani,mutta kyl se sieltä verhojen raosta näkyy tällanenkin.
    Että tällasta.Enkä tunne itseäni petturiksi PScomia ajatellen vaan vien mielelläni asiaa muidenkin puolesta eteen päin jos siihen tarjoutuu tilaisuus.
    Kuten sanottu,kokeilkaa ja jos jää hiljaiseksi ni muuttakkaa sit vaikka villasukkien keruufoorumiksi tai joksikin.Katsokaas yrittänyttä ei laiteta...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joops eli unohtui toi sigi:
    G280E tos yläpuolen
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Erittäin asiallinen kommentti etusivun hämärästä ulkonäöstä.
     
  16. All4x4

    All4x4 1st gear

    Heheeee.... mä repeen nauruun. Siis tosta ettei uskalla kirjoitella kommentista. Offo porukkahan on tunnetusti tosi lyhyt pinnaista jengiä ja kaivaa esiin kyselijän ja pasauttaa tauluun....vai oliks se näin????

    Hahaaaaa ja tere tulemast offon pariin ja kysymykset esiin ja mukaan kisoihin. Kyllä tulokkaita neuvotaan ja opastetaan.
     
  17. offf

    offf 1st gear

    Heheh.. PS.COM on ollut olemassa paljon aiemmin kun sinne tehtiin osiot offroadille (ja veteille). Suurin osa PS.COMin aktiiviväestöstä "tuntee" toisensa pitkältä ajalta ja esim. tuo Nasty adult chat on ollut olemassa lähinnä vitsinä. Sitä ei kyllä tietenkään sivulle saapuva tulokas tiedä.

    No tuota... tuosta sanoisin että OD:n sivusto on ulkoasultaan ja toiminnaltaan ihan tavallinen php-foorumi. Melkein identtisiä löytyy maailmalta varmasti tuhansia, eikä ihan syyttä. Ulkoasu on moneen makuun sopivan neutraali. En sitä kuitenkaan lähtisi ihmeesti kehumaankaan.

    Ööh... mitäs veikkaat minkä minkä (kenen) vuoksi nimi on tuollainen. Lähtökohtana on ollut yhden miehen pieni harrastus, joka on vähän laajentunut.

    Njoo.. Näihin on kumpaankin tulossa muutoksia. Sekavista yksityiskohdista olis kiva kuulla tarkemmin niin korjataan niitä sitten.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: offf 2003-12-31 17:49 ]</font>
     
  18. Mikey

    Mikey 1st gear

    Nojoo siis ei kai niitä (mitä tahansa aihetta käsitteleviä sivuja) voi olla liikaa? Jengihän valitsee niistä sitten mielestään parhaan ja heikot kuolee pois vai eikö? Kannatan ehdottomasti 4X4-palstaa. Itse en tällä hetkellä harrasta "off-roadia" mut ehkä taas joskus tulevaisuudessa ja silloinhan olis hyvä tietää jos tietoa löytyis tutusta paikasta? Tuning on jees jos se on hyvin tehty mut eihän siitä ole mitään iloa jos siinä huippuun asti rakennetussa apparaatissa onkin sitten se vakio 1,3L nuhapumppu...?
     
  19. offf

    offf 1st gear

    Mietis uudestaan. Jos informaation ja määrä on vakio, niin mikä hyöty on että se hajautetaan moneen paikkaan vieläpä niin että "tärkeät" ilmoitukset pistetään jokaiseen kanavaan? Tälläisissä nettifoorumeissa on myös sellainen ominaisuus että niitä ei yleensä poisteta vaikka aktiviteetti vähenisi melkein nollaan. Sillon ollaan edelleen siinä tilanteessa että jos haluaa tietää ns. kaiken mitä offirintamalla puhutaan niin pitää seurata kaikkia foorumeita. Ei hyvä.
     
  20. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Onhan niitä Off-Road sivuja netissä varmaan tuhansia, joten tuskin yksi uusi suomalainen foorumi olisi liikaa.. Mun puolesta tuning-palstan vois vaihtaa 4x4-palstaksi vaikka heti.
     

Kerro tästä muillekin!