4x4/offroad-palstaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Lepakko, 19.12.2003.

  1. offf

    offf 1st gear

    Sano mulle yksikin asia minkä vuoksi monta "kansallista" offifoorumia on parempi vaihtoehto kuin yksi ainoa. Enkä nyt halua kuulla että PS.COM on tosi hidas tai vastaavaa rutinaa, vaan nimenomaan että mikä hyöty on monesta foorumista.

    Staattisten sivujen tilanne on pikkuisen toinen. Nehän on jokaisen kerhon/yksityisen omia sivuja, mihin pistetään omat jutut esille, eikä niillä oo mitään tekemistä keskustelufoorumien määrän kanssa. Olisko hienoa, jos jokaisella suomalaisella offroad-webbisivulla olis oma keskustelupalsta? Sit kun naapurin Pertti pistää Ladansa myyntiin, niin sama saatanan ilmotus pystyttäs lukeen kaikilta viideltäkymmeneltä suomalaiselta offisivulta. Tosi kätevää? :grin:
     
  2. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Se hyöty olis toimivasta offroad sivustasta että jaksais lukee mitä pohdiskellaan.Ja jos palsta olis täällä vois tulla välillä vaikka ihan uusia ideoita jos niitä offi jorinoita joskus lukis ton kaveriporukan ulkopuolisetkin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    WTF? Ton toimivuuden jätän tosta nyt huomioimatta kun palveluntarjoajan ongelmat on kaikkien tiedossa ja niihin on tulossa muutoksia... Mutta selitäs vaikka tota muuta juttua? Kaveriporukan? Onks sulla hajuakaan kuinka paljon ihmisiä tuolla käy vaikka viikottain? Minä en PS.COMin offikäyttäjistä tunne kuin ehkä parikymmentä IRL, ja rekisteröityneitä kirjoittajia on tähän mennessä 491 kpl + kaikki anonyymit.

    Jos offijorinat kiinnostaa, niin kannataa seurata/osallistua keskusteluihin eikä vaan rutista kuinka huono softa on tai kun se on hidas tai mää en osaa englantia. PS.COMille on jo luvassa uusi palveluntarjoaja, joten kyllä se siitä lähtee rokkimaan. :smile:
     
  4. offf

    offf 1st gear

    Ja offf kirjoitteli ton edellisen...
     
  5. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Joo ei kai se ketään haittais vaikka tännekin sellasen alueen saisi, onhan noita jenkkimaastureita aika paljon kai porukalla ja silleen, eikä kaikki haluu ehkä selailla useita eri foorumeita, vaikka sattuu kiinnostusta löytymään moneen suuntaan. eihän baarissakaan kaikki juo samassa pöydässä, no joo...
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kai tää offijouni oo sukua koffijounille?
    Tää on sisäpiirihuumoria jonka G500 oivaltanee. Tuli muuten koffijounille lähtö.
     
  7. G500

    G500 1st gear

    Ei taida pärjätä meiän offijouni sille koffijounille siinä jälkimmäisen lempilajissa. Kukas sitä "ropaa ja räpellä" osastoa nykyään "vetää", vai toimiiko se enää mitenkään.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En mä tiedä, ei kai kukaan. Kolme jannua siellä on duunissa, muttei sitä kai kukaan vedä. En oo mäkään siellä kauehesti hypännyt, mutta jouni kerkes kesken kiireisen työpäivän honkäseen 2.7 ratissa.
     
  9. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Offfi kirjotti tossa aiemmin että simoliinin porukka suurin osa tuntee toisensa pitkältä ajalta ja nyt ei sitten tunnekaan,mutta ei sillä väliä.Offroad kuten monet muutkin pienen harrastajakunna touhut on turhan sisäänlämpiäviä ja tästä syystä ei ois yhtään huonojuttu että olis esillä tällasessa vilkaamassa paikassa.Paremmin leviäis tieto kisoista,tapahtumista ja rakentelusta.
     
  10. offf

    offf 1st gear

    PS.COMissa on vasta vajaa vuoden ollut offroadkategoria... siihen kirjoittavasta "pienestä" ~500 ihmisen joukosta minä tiedän tuntevani ehkä sen parikymmentä IRL. Offihenkiöiden lisäksi löytyy muita aktiivikäyttäjiä (yhteensä noin 2500 rekisteröityneestä), joista suuri osa "tuntee" toisensa nettimaailmassa jo useamman vuoden ajalta. Että eipä aleta vääristelemään toisten sanomisia. [finger] :wink:

    Ok, se olis kyllä positiivinen asia useammassa palstassa, että vahingossa paikalle löytävien määrä kasvaa. Mutta jos se haittaa jo lajin parissa olevien kommunikointia niin pitäiskö ehkä kuitenkin ajatella ihan järjellä näitä hommia? Kuinkahan moni OD:n lukija, joka ei nyt seuraa PS.COMia, lukisi offikeskustelua täällä? Googlettamista opetetaan nykyään jo peruskoulussa, eli ei oo edes vaikee löytää nykyistä foorumia.

    Sisäänlämpiävyydestä sen verran että sulla taitaa olla jonkinsortin asenneongelma PS.COMia vastaan? Kuinka moni sinne rekisteröityneistä ja asiallisesti käyttäytyneistä ihmisistä on saanut huonon vastaanoton? Anonyymiprovoja potkitaan tietysti perseelle mutaisilla saappailla. Ei mulla oo mitään henkistä pakkoa että pitää päästä moderoimaan Suomen parasta offifoorumia. Harrastuksen edistämisen vuoksi minä sitä teen, enkä tykkää ajatuksesta että jotkut vastarannankiisket tulee sotkeen harrastusta kuvittelemalla että enempi on aina parempi. :smile:
     
  11. offf

    offf 1st gear

    Hmmm... Tuskin oon. Koffi maistuu mulle melko huonosti, mutta koitan parantaa tapani. :grin:
     
  12. All4x4

    All4x4 1st gear

    -Tieto leviäis paremmin..... mä olen aina ollu sitä mieltä, että jos jokin asia kiinnostaa, niin kyllä siitä itse tiedon saa. Se että kaikilla ei ole välttämättä rahaa mainontaan on eri juttu. Mutta oletetaan, että mua kiinnostais west coast cup, niin en mä oleta, että mä saan siitä mainoksen himaan tai löydän ilmoituksen lukemalla offo palstaa. Vaan haen sellaisesta paikasta, missä todennäköisesti vois olla tietoa.

    Ja se että joku kirjoitteli jenkki maastureita olevan paljon ja osittain siitä syystä jo vois tänne pykää 4x4 osaston. No okei jos saadaan taas kerran kaikki muutkin offarit sit tänne siirtynmään, niin sit homma vois pelaa, mutta muuten ne muutamat täällä olevat maasturi harrastajat kirjoittelee tänne ja saa vastauksen siltä samalta pikku porukalta ja sit taas toiselle palstalle kirjoittelevat tekee omassaan samaa. Ja jos haluaa myydä jotain, niin yhdellä pikkupalstalla ilmon lukee pikku porukka ja jos ilmoittajan inot on nollassa on se vaan ilmoittanut yhdelle palstalle ja ei saa peliään myytyä....tai toisinpäin, eli joku haluais ostaa jotain, niin sen tarvii kahlaa kaikki palstat mitä sille vähänkin tulee mieleen. Eli yks iso on mun mielestä se mikä kannattaa. Se, että missä se on, niin ei mua kiinnosta. Kunhan toimii, siellä on paljon käyttäjiä ja mukaan voi heitellä kuvia ja linkkejä.

    Yks toimivimpia palstoja mun mielstä löytyy:

    http://www.pirate4x4.com/forum
     
  13. tomimk

    tomimk 1st gear

    Täällä olisi mielestäni oikea paikka. Liittyy mielestäni niin tiiviisti aiheeseen ja konsepti toimii ja kaistanleveydet riittävät aktiivisen ylläpidon ansiosta.

    Itselläni on korotettu 4X4 mutta en kisaile sillä vaan "retkeilen" omaksi huvikseni.

    Harvemmin mikään foorumi toimii niin hienosti kuin tämä. Ja kuvia saa kyllä kun pistää linkkejä. Ja kuvatilaahan saa lukuisista ilmaisista palveluista jos itsellä ei ole veppipalvelinta.
     
  14. offf

    offf 1st gear

    What?? Hyvinhän OD toimii, mutta joku tossa särähtää korvaan/silmään. :grin:
     
  15. G500

    G500 1st gear

    Se on ainakin tiedossa, et juttuja lukitaan valvojien toimesta jos asiat menee liian levottomiks, mm. laillisuuden raja kun ylittyy niin lukko kolahtaa, pscomin sivuilla en vielä moista ole havainnu.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta ps sivuilla touhuaa ihan eriluokan asennevammasia joita ei sivujen tai muukaan lukitus hetkauta.Tyyliin "menen tänään varistoon ajeleen onko mukaan tulijoita."vähän myöhään ilmoittelit jne..."Onkose hollolan paikka vielä luvallinen..."eise oo koskaan ollu mikään virallinen,että vähän pienempää ääntä.Mää oon touhuillu näissä porukoissa n15v.ja PS.sivuilla liikuvien kaltaset tyypit on tehny off roadille enemmän haitta kuin maastureiden verollepano akkn alasetkisat ja maastoliikennelaki yhteensä.
     
  17. offf

    offf 1st gear

    No tuota... ei ole sitä lukitsemista, viestien poistamista tai käyttäjien bannaamista paljoa joutunut käyttämään, joten tuo on vähän spekuloimista.

    Ihan totta, alkuun oli tän tapasiakin viestejä, kun en ollu mitään policyä kertonut sallittuihin viesteihin. Viimeiseen puoleen vuoteen en ainakaan muista että olis ollu tälläsiä. Se kaikessa nettihommassa on sekä hyvänä että huonona puolena että kuka vaan pääsee lukeen. Toisaalta harrastajille pitäs infoa saada levitettyä ja osa asioista on sellaisia mitä ei välttämättä kannattaisi julkisesti kertoa. Nykyisin kantana on että harrastusta mahdollisesti haittaavia viestejä en halua PS.COMin foorumille. Välillä tietysti on hankala päättää, että onko jostain enempi hyötyä kun haittaa...

    Hehe.. Aika kova väite :smile:
     
  18. Viatser

    Viatser 1st gear

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eikö näin laaja kesustelu ko.aiheesta saa ylläpidolta jo ansaitsemaansa huomiota???
    G280E
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tännekkö tämä hyvä ajatus tungettiin vanhojen joukkoon,eikö löydy munaa laittaa omaa 4x4 foorumia?simolinin sisäsiittoset pitää huolen et suuri joukko offareita jää palstojen ulkopuolelle...vituttaa tollanen lammaskatras...bäääää...Oma foorumi meille jenkkimaastureille,ei noiden sukinakiljbjhjym paskarattaiden kanssa pääse samalle aaltopituudelle vaik kuin säätäis...aivan turhaa ottaa miksikään simolinin sivujen moderaattorin juttuja,mitä se niitä tänne tulee esitteleen,ei juma,sieltäkö ne säätää montako 4x4 foorumia suomessa voi olla...huh huh...pökköä pesään ny äijät,et päästään vaihteleen mielipiteitä ja esittään omia ajatuksia,eikä myötäillä jotain idiootin lausuntoja...menkääs ny kattoon sinne simppalinin sivuille ku lammaskatras ulvoo uuden ns.4x4 lehden hyvyyttä...muutama tohtii sanoo oman mielipiteensä,ni eikö koko lauma ole ulvomassa kilpaa näiden kimpussa...Lehti ny oli kyl tällä kertaa mönkijöiden ja uusien katumaasturien juhlaa..oli kyl aikakin sanoo suoraan kuin se tilanne on,eikä määkiä laumassa ihanaa...Kyllä syö miestä
     

Kerro tästä muillekin!