5.0 street musse projekti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 28.12.2010.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    No enpä ollut tätäkään tiennyt että U.H.O mustikki on katolleen mennyt...
    mutta näköjään laitetaan jo uutta matoa koukkuun, hyvähyvä.
     
  2. nikkezz

    nikkezz 1st gear

    Ihmettelee tuun varmasti, mut et ymmärtää fordeja :eek: Ei kyllä sit niin millään :rotfl:
     
  3. 440

    440 Gearhead

  4. maverick

    maverick Gearhead

    Käykää kattomassa ja tykkäämässä miten uusi Street kilpuri projektimme etenee uho racingin facebook sivulla.

    http://www.facebook.com/pages/UHO-racin ... 3562671707

    Vaikka et olisikaan itse facebookissa niin tiimimme sivuja pystyy katsomaan.
    Never Lift Lapa!!
     
  5. maverick

    maverick Gearhead

    Käykää kattomassa ja tykkäämässä miten uusi Street kilpuri projektimme etenee uho racingin facebook sivulla.

    http://www.facebook.com/pages/UHO-racin ... 3562671707

    Vaikka et olisikaan itse facebookissa niin tiimimme sivuja pystyy katsomaan.
    Never Lift Lapa!!
     
  6. tami142

    tami142 1st gear

    Street? Putkirunko?
     
  7. maverick

    maverick Gearhead

    Tälläsii tän päivän streetpelit on.

    Käykää kattomassa ja tykkäämässä miten uusi Street kilpuri projektimme etenee uho racingin facebook sivulla.

    http://www.facebook.com/pages/UHO-racin ... 3562671707



    Vaikka et olisikaan itse facebookissa niin tiimimme sivuja pystyy katsomaan.
    Never Lift Lapa!!
     
  8. GS

    GS Gearhead

    FHRA:n alaisissa Street luokkien kisoissa kuitenkin, sääntökirjasta rungosta/putkirungosta/takarungosta poimittuna:

     
  9. maverick

    maverick Gearhead

    Uudes tulevas sääntökirjassa toisin..
    Huomenna alkaa pakosarjojen teko, käykää Facebookissa seuraamassa tilannetta. 8)
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noita "putkirunkoja" on ollut jo useemman vuoden. Ensimmäinen tais olla Pakaraisen Cortina. se on sääntökirjan vastaista selkeesti enkä tiedä miksei katsastajat siihen ole puuttuneet iekä asiaa aiemmin sääntökirjaan kirjattu jos tuo kerran on ollut hyväksyttävää. Mä toivon että mikäli tämä on jo tulevan suven sääntökirjassa, niin tämä on viiminen kerta kuin sääntömuutokset tulee peräaukon kautta.

    Säännöt tekee sääntövaliokunta ja kirjaa ne säänötkirjaan minkä jälkeen ne ovat voimassa. Katsatusmies sitten vahtii autojen sääntökirjan mukaisuutta. Katsastusmiehillä on tulkinnan vapaus tulkinnanvaraisissa tapauksissa, mutta pyöreen tulkitseminen suorakaiteeksi vaatii jo meediota. Eli tässä(kin?) asiassa on ikäänkuin sääntövaliokunta sujuvasti ohitettu ja katsastusmiehet käyttäneet valtaa joka ei heille kuulu. Tai kuuluu, osana sääntövaliokuntaa. Kuten sanottu, toivottavasti viiminen kerta. Tässäkin asiassa on useempi ryhmän kuljettaja ollut muhun yhteydessä ja ihmetelleet miten se voi olla mahdollista.

    Itsekin olen siitä ymmälläni lähinnä ton marssijärjestyksen osalta, eikä tietysti asiaa helpota se että yksittäiset kilpailijat tietävät mitä tulevassa säänötkirjassa lukee ennen ryhmäedustajaa. Mut mun kannalta kuten sanottu, asia on ok mikäli se lukee säänötkirjassa. Ja jatkossa sitte asiat niin, että tekee muutosehdotuksen mielellään julkisesti, sääntövaliokunta käsittelee ja kirjaa mahdolliset muutokset sääntökirjaan jonka jälkeen ne ovat voimassa. Mul ei ole enää intressejä eikä mandaattia jatkaa ryhmäedustajana kun en ole näköjään edes perillä mitä ryhmässä ja FHRA:ssa suunnitellaan, et on aika sitte valita uus.
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Meidän piti tehdä uusi auto ja en nää syytä miksi tehtäis muunlainen kun nyt tehdään. Koska tälläsiä on hyväksytty streettiin. Mites ylisuuret moottorit, alipainoset autot, prostock tolpat yms yms..Asia on mun kohdalta täällä käsitelty, mulle voi vaikka henk kohtasesti soittaa jos haluaa asiasta keskustella.
     
  12. GS

    GS Gearhead

    Tämä toki kiinnostanee tällä hetkellä mm.itseäni aivan erityisesti, koska viimeistään ensi ”jussina” oman street projektin kanssa pitää tehdä päätös siitä kuinka paljon silpaistaan auton pohjaa pois?
    Eli lasketaanko tyhjä hylsy/kuoret täyden Pro rungon päälle vai pitääkö mm.takarunko oikeasti olla olemassa kuten nykyiset säännöt vaativat? Eli onko niin että säännöt ovat nyt juuri muuttumassa tämän osalta ja että putkirunko onkin sallittu?
     
  13. maverick

    maverick Gearhead

    Oon ymmärtänyt että putkimallinen takarunko on "hyväksytty" tulevaisuudessa myös sääntökirjan mukaan. Kannattaa olla yhteydes suoraa katsureihin, eikä arvuutella.
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Ei kai katsurit voi hekään kuitenkaan kävellä sääntökirjan yli, mutta täytynee kyllä tosiaan tiedustella mitä sieltä on tulossa ennen kuin aletaan omaa projektia leikkelemään nykyaikaan.
    Meillehän se olisi ihan loistava juttu kun tontilla makaa valmis täydellinen pro runkokehikko joka ei tarvitse kuin kuoret niskaansa, mutta toki siinä kohtaa tämän laillisuus pitää olla myös sääntökirjassa.
    Onko tietoa mitä muutoksia sääntöihin olisi tulossa ohjauksen/etupään pyöräntuentojen sekä eturungon osalta?
     
  15. maverick

    maverick Gearhead

    En mä mistään kävelemisestä puhunu, sanoin et kysy katsureilta neuvoo, niin mä tekisin.
    Street sääntö keskustelua voitte jatkaa vaikka omassa topicissa, kiitos!
     
  16. maverick

    maverick Gearhead

  17. josu

    josu Gearhead

    Tervetuloa katsastamaan meidän kylän konttorille Mikkeliin,Jos saat leimattua niin huutele sitten että on katuauto
     
  18. maverick

    maverick Gearhead

    täytyy tulla yrittää..heh. Heti nappas ;)
    Eikö ne sps autotkin ole katuautoja? Super Pro Street..
    Olikohan virhe rupee julkisesti esittelee auton rakentamis projektia,
    En muistanu ettei suomipoika tykkää jos esittelee julkisesti vehkeitä vaan käy toisinpäin..ei mahda mitään.
     
  19. EastWeld Racing

    EastWeld Racing 1st gear

    Re: 5.0 street musse projekti. (ei oikee katuauto)

    hyvän näköistä putkityötä, onko runko CroMo:a vaiko perus 3mm tavallista?
     
  20. GS

    GS Gearhead

    Ei kai tässä suinkaan kyse ole siitä etteikö ”tykättäisi”, vaan siitä että onko vastaava rakenne sallittu kaikille muillekkin FHRA:n Street luokissa?
    Tällä hetkellä voimassa oleva sääntökirja kun kertoo että ei ole ja koska kuitenkin FHRA:n Street-luokkaan ollaan ko.autoa ilmeisesti rakentamassa, niin on toki ihan luonnollista että muitakin ”rakentajia” ja kilpailijoita aihe kiinnostaa?

    Eli jos tämä on sallittua, niin me kans....ja ilman muuta tykätään.
     

Kerro tästä muillekin!