5.7 dx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Slants, 3.5.2006.

  1. Slants

    Slants Gearhead

    no voi hyvä perkele näitten moottoreiden kanssa menee ikä ja terveys ja ennen kaikkea hermot!
    arvoisat diesel velhot,olis taasen pienimuotoinen ropleema!
    -olisko havaintoja mistäpäin löytyy ROOSA merkkisten pumppujen räjäytys kuvia
    -ja kun tiivisteet on vaihdettu ja pumppu ompi taas kasassa niin kuinka saadaan ajoitus kohdalleen kun on koneesta ykköspytyn yläkuolokohta kohdallaan,miten jatkuu tästä eteenpäin(helevetti ku tuli suutuspäissään purettua koko laitos melkein osiksi kun ei ruvennu toimimaan)
    -mikähän mahtoi olla vikana ennen raivopäistä purkamista kun pumpun läpi ei vaan mene polttoainetta vaikka:
    -on uusi sähköinen polttoainepumppu jossa riittää painetta
    -on todettu että sammutus solenoidi toimii myös niin päin että antaa ainetta
    -hehkut on irti koneesta ja näin ilmaamalla saatiin aikaisemmin tosi hyvin ilmat pois koneesta
    -polttoainesäiliö on puhdistettu ja koko järjestelmä tarkistettu


    aattakee ku ei meinoo oma järki ennee riittee!
     
  2. skotikka

    skotikka 3rd gear

  3. Vege

    Vege 1st gear

    mulla meni se takaiskuventtiili tukkeeseen josta lähtee paluuletku tankille, vaihdon toisen ja pääsin 20km, sen jälkeen kertta olin oman jäjren kanssa varautunu vaihdon alun perin jarruosaksi kuuluvan holkin jossa on läpireikä, hiukan keula alaspäin parkissa niin ei pääse edes ilmaa pumppuun, ilmaa kyllä ite itsensä, rikkinäisillä lameleilla on tullu nyt ainakin pari tuhatta ajettua ja tartteis koittaa saada jemmattua rahaa pumppuremonttiin, pikkuhiljaa huomaa että ehkä hiukan puhdittomaksi käymässä kun ei tuota niin hyvin painetta
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oletko startannut (kaasupohjassa) siten että syöttöputkien nipat on hiukan löysällä suuttimien päistä. Tuleeko tihkua sinne. Tuleeko paluulinjasta polttoainetta startatessa. Onko se käyttöakseli oikeinpäin pumpun sisäkaluissa, sopii muistaakseni kahteen asentoon.
     
  5. Slants

    Slants Gearhead

    paluulinja toimii kyllä eikä oo tukossa,polttoainetta tulee aina välillä todella vähän mutta ei niin paljoa että se lähtisi käymään. pumpulle ei ole tehty mitään ennen tätä raivopäistä purkamista,se toimi jonkun aikaa ja sitten sammu eikä oo sen koomin lähteny käyntiin. Ajattelin purkaa sen josko siellä olisi jokin roska esim. tukkinu sen ite pumpun kun mulla on siihen tiiviste sarja ja apua tarviisin siihen kun siinä meni sekasin se ajotus! Eli kone ykkösen yläkuolo kohtaan ja mitenkäs siitä sitten eteenpäin,kai joku nyt osaa tällaisen neuvoa?
     
  6. Slants

    Slants Gearhead

    paluulinja toimii kyllä eikä oo tukossa,polttoainetta tulee aina välillä todella vähän mutta ei niin paljoa että se lähtisi käymään. pumpulle ei ole tehty mitään ennen tätä raivopäistä purkamista,se toimi jonkun aikaa ja sitten sammu eikä oo sen koomin lähteny käyntiin. Ajattelin purkaa sen josko siellä olisi jokin roska esim. tukkinu sen ite pumpun kun mulla on siihen tiiviste sarja ja apua tarviisin siihen kun siinä meni sekasin se ajotus! Eli kone ykkösen yläkuolo kohtaan ja mitenkäs siitä sitten eteenpäin,kai joku nyt osaa tällaisen neuvoa?
     
  7. Slants

    Slants Gearhead

    paluulinja toimii kyllä eikä oo tukossa,polttoainetta tulee aina välillä todella vähän mutta ei niin paljoa että se lähtisi käymään. pumpulle ei ole tehty mitään ennen tätä raivopäistä purkamista,se toimi jonkun aikaa ja sitten sammu eikä oo sen koomin lähteny käyntiin. Ajattelin purkaa sen josko siellä olisi jokin roska esim. tukkinu sen ite pumpun kun mulla on siihen tiiviste sarja ja apua tarviisin siihen kun siinä meni sekasin se ajotus! Eli kone ykkösen yläkuolo kohtaan ja mitenkäs siitä sitten eteenpäin,kai joku nyt osaa tällaisen neuvoa?
     
  8. Slants

    Slants Gearhead

    paluulinja toimii kyllä eikä oo tukossa,polttoainetta tulee aina välillä todella vähän mutta ei niin paljoa että se lähtisi käymään. pumpulle ei ole tehty mitään ennen tätä raivopäistä purkamista,se toimi jonkun aikaa ja sitten sammu eikä oo sen koomin lähteny käyntiin. Ajattelin purkaa sen josko siellä olisi jokin roska esim. tukkinu sen ite pumpun kun mulla on siihen tiiviste sarja ja apua tarviisin siihen kun siinä meni sekasin se ajotus! Eli kone ykkösen yläkuolo kohtaan ja mitenkäs siitä sitten eteenpäin,kai joku nyt osaa tällaisen neuvoa?
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei kai sitä ajoitusta saa sekaisin, ellei sitä akselia laita pumpun sisälle väärään asentoon. Pumppu käy jakopäähän ainoastaan yhteen asentoon.

    Kaiketi olet suodattimen vaihtanut ja polttoainepumpun tarkastanut. Ja jos sähkö tai startin teho ei riitä, niin ei käynnisty, etenkään rempan jälkeen.
     
  10. Slants

    Slants Gearhead

    suodatin on uusi
    polttoaine pumppu on uusi ja pumpulle asti tulee kunnon paineella
    sammutin solenoidi toimii niin kuin pitää koska kokeilin koppa löysällä ja polttoainetta tulee tulvimalla mutta miksi ei mene eteenpäin?
     
  11. rrauta

    rrauta 3rd gear

    sammutin katkaisee syötön painepäästä, paluuputkesta aine kyllä tulee vaikka sammutin päällä.
    tarkista vielä se sammutin.
    ja kaasu pohjaan kun ilmataan.
     
  12. Slants

    Slants Gearhead

    pitäs alottaa se pumpun kasaus,ei vaan ole ollut oikein mielenkiintoa kun ikinä ei toimi :mad:
     

Kerro tästä muillekin!