5.7d:n öljyn määrä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jumani, 6.10.2005.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Paljonkohan menee öljyä kyseiseen mottiin ja mitä öljyä kannattaa laittaa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siihen menee 6,5 litraa, itse olen laitattanut Delvacin w30 kesäällä, talveksi 10w-30, suodatin vaihdetaan, joka kerta!
    Vaihtoväli 5000 km!
    Delvacissa hinta laatu /suhde on kunnossa, ostat semmoisen 20l astian!
     
  3. vette427

    vette427 3rd gear

    minä oon vaihtanu kun muistaa. noin 10000-15000km yleensä mutta nyt viimeksi meni 16500km ku oli noita työkiireitä.
    en uskalla ajaa tuolla samoin ku pösöllä jolla pidän vaihtovälinä 25000km joskus menee tosin 35000km, mutta harvemmin kuitenkin.
    siihen ei mielestäni kannata pistää täyssynteettistä.
    mun olssissa on semmonen outo piirre että jos yrittää pitää ylämerkissä öljyä niin saa kaataa joka aamu 1/2 litraa mutta kun on 3-4mm alle alamerkin (alamerkki 6l suodattimen kans) niin saa ajaa 3-4tkm eikä syö ollenkaan.
    katsastuksessa oli hyvät arvot ja muutenkin käy tosi hienosti mutta tuo ihmetyttää kun syö litran sataselle öljyä jos pitää ylämerkissä????
    ja öljy on 200litran tynnyrissä myytävää raskaankaluston öljyä. kesällä 15W-40 talvella 10W-30
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Johtuisko siitä että kun öljyn pinta on alempana niin kampiakselin roiskevoitelu sylintereille on vähäisempää ja öljyä menee näin ollen vähemmän sylintereihin poltettavaksi :-?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oldsmobile, Chevrolet
    Diesel
    Suomenkielinen ohjekirjan lisälehti:
    .....
    5000km välein
    -öljynvaihto
    -öljynsuodattimen vaihto
    ........
    Moottorin öljytilavuus
    Tyhjennys ja suodattimen vaihto 6,5 litraa

    ....
    Öljyn määrän tarkastus
    Lämmin moottori, vähintään viiden minuutin seisomisen jälkeen.
    Öljyn pinnan tulee olla FULL ja ADD viivojen välissä, ei ylä-eikä alapuolella. Merkkiviivojen väli vastaa noin yhden litran öljymäärää.

    Öljynluokitus
    Täytettävä A.P.I-luokituksen vaatimukset SE ja CC, öljyskannussa voi olla muitakin luokituksen vaatimuksia, mutta SE ja CC pitää olla mukana (Molemmat).
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onkos DX:ssä sitten muka suurempi öljypohja kun muistaakseni omaan menee sellaiset 7.2 litraa?
     

Kerro tästä muillekin!