50-luvun avo Buick AJA-39

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 27.6.2003.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Mikäs on tämän avo-Buickin tarina? Kuka omisti tuolloin kesällä '74?

    Auto näkyy silloin tällöin alan lehdissä, nyt viimeisimmässä GM-Cruisersissakin

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vilkuna 2003-06-27 16:06 ]</font>
     
  2. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Kuvien oton aikaan Buikki oli Vennu Björkmannin, Köklax Kid, omistuksessa. Joissain muissa saman kuvaussession kuvissa näkyy Vennu lymyilemässä ohjauspyörän takana.

    Auto on hengissä edelleen ja liikkuu tosi paljon kesäisin ja jopa talvellakin. Alkuperäistekniikka ja 6V. Oli jossain vaiheessa Espoon Automuseossa.

    Nykyinen omistaja asuu pääkaupunkiseudulla ja auto tuntee kutsumanimen " Kekkonen ".
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    mikäs malli toi buick on? siis tyyppi ja vm? tosi hieno!
     
  4. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Auto on Buick super -52 ja asustelee tuusulassa.
     
  5. Wille

    Wille 1st gear

    Kyseinen auto on AJA-39 rekkarilla ja mustalla maalipinnalla seisoskellu Rovaniemellä paikallisen harrastajan pihalla.
     
  6. Riina

    Riina 1st gear

    Moikka !

    Meidän vanha autohan tuo on, auto muutti rovaniemelle tällä viikolla,lohduttaahan se ajtus että se meni kaverille, eli pysyy lähipiirissä, tosin kyllä satojen kilometrienpäässä.
     
  7. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Kappas vaan!

    No tutulle, hyvälle miehelle Kekkonen meni. Ja pokaalinkin koukkasi heti ensimmäisestä kokoontumisajosta.

    Riinalle ja perheelle, terkkuja Teillekin Täältä Tuusulasta!

    - Mano -
     
  8. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    No eipä ollut ensimmäinen (eikä varmaan viimeinen) Buicki mikä kiertää väliä Hki-Roi-Hki-Roi... Jotta terveisiä vaan buick-neekerille!

    -jykä-
     
  9. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Olenkos väärässä, että ko. avo-Buick oli Suomi-filmissä "Yks tavallinen Virtanen" (tms), jossa Hannes Häyrinen ja Eemeli (en muista oikeaa nimeä) kaahaavat sen kanssa rätti alhaalla pitkin mutkikasta hiekkatietä. On aika komeen näköstä. Samassa ohjelmassa oli muuten '59 DeSoto Diplomat kyyditettävänä Masa Niemi.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Buick hyvässä tallessa, dynaflow työnalla, eipä muuta
     
  11. Chrome

    Chrome 1st gear

    kuulostaa tutulta lauseelta... dynaflow työnalla.. mä oon vasta esiasteella eli tartteis tehrä dynalle jotain
     
  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Mulle tarjottiin kyseistä autoa 90-luvun puoli välissä vieläpä edulliseen hintaan. Arvaa harmittaako nyt, sillä olin juuri ostanut 55 faikun.
     
  13. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ihan kuin olisin nähnyt nuo kuvan tyypit jossain, tuo oikealla olevan vois olla Paavo Lipponen nuorena?
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Jos en väärin muista, olen nähnyt tuon buickin yhdessä suomi elokuvassa.
     
  15. JB

    JB 1st gear

  16. Otto

    Otto Gearhead

    Eikös sun pitäny ennen DoDadsia tai jotain... :grin: :grin: :grin: Itse kiitän Lady Luck'ia ja kaikkia muita suojelupyhimyksiä ettei o tarvinnu tehdä oman Buicken Dynaflow'lle mitään. Osiahan saa, se on hyvä, mut hinta jotain 1000e ja tolleen... Ainakin jos veekasin juttuun on luottaminen.
     
  17. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    Kanterilla 430 usd ja joku jenkkifirma jonka nimen kadotin myi täydellistä masterkittiä 310 usd.Jos joku tietää firman voisko laittaa osoitteen.
     
  18. Fireball

    Fireball Gearhead

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    TUPIS
    Harmittaa...(!!??) Vaikka ostit '55 Faikun !
     
  20. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    On se hienoa kun miehet ostaa autoja.On se hauskaa kun tommoisia laitteita löytyy vielä täältä peräkylistä eikä se ole vielä viimeinen. Onneksi olkoon Tero.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: BUICK 52 2003-11-13 22:59 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!