50-luvun Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PetteriT, 25.11.2003.

  1. Smith

    Smith 3rd gear

    Mulle kulkeutu vaihdossa -57 faikku 500 2D ht, värinä pinkki alaosa ja helmiäisvalkonen yläosa. Tullu suomeen jo -89 tai ennen, mutt ekakerran kilvitetty silloin. Vissiin sama biili joka tän topikin alussakin mainitaan. Koneena ilmeisesti joku uudempi 351:nen ? Jos joku täällä tietää tapauksen niin kernaasti saa tietojaan tähän laittaa. Tulee näkymään ens kesänä aktiivisesti liikenteessä, sen lupaan :)
     
  2. Hoodooman

    Hoodooman Gearhead

    Hieno peli
     
  3. Tulee näkymään ens kesänä aktiivisesti liikenteessä, sen lupaan :)[/quote]

    Autokauppiaan lupauksia?
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  5. mr.X

    mr.X 3rd gear

    Viisvitonen 2 D HT

    Jep, tässä vielä muutama kuva "pintaväri" Fordista, autohan oli mulla 1979-1985 ja käytettiin työnantajan mainoksissa,

    alkuperäinen suomiauto jonka Eki Parnila oli hitsannut kasaan läpiruostuneesta raadosta, alkuperäiset kilvet ZFK-55 vieläkin mulla kellarissa tallessa, auto lienee nykyään chopattu ja mattamusta?

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  6. nixon

    nixon 3rd gear

    Tulikin mieleen taas, että olin viime kesänä säheltämässä Dodgea tuossa parkkiksella niin naapurin muijan vaari tuli siihen ihmettelemään ja kertoi, että silläkin on ollu tollanen, mutta '58 joskus nuorena 60-luvulla itä-suomessa(oisko ollu kiteellä).
    Kysyin sitten "ai Dodge vai" mihin se vastas "ei ku custom"(c-palkissa siis custom läpyskät) ja kysyin "ai Foordi vai" ja luonnollisesti "joo".
    Ukko kyseli kauheasti multa asioita Dodgesta, että en edes ehtinyt kysyä Fordista mitään ennen kuin rva. mummo jo huusikin sen pois. :x
     
  7. z 900

    z 900 Gearhead

    Tuo punavalkoinen on tarkoitus saada ensi kesäksi tien päälle taas.
    majailee lapualla.Keltavalkoisen toin usasta noin 2 v sitten,ja myin sen hämeenlinnaan???onko näkynyt liikenteessä?[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  8. mr.X

    mr.X 3rd gear

     
  9. Ilmari59

    Ilmari59 1st gear

    -59 F700 kippi ja 2kpl -59 projektia toinen maitoautosta lyhennetty alusta ja toinen muutamanvuoden ollu uutena konekipillä ja sit vaihdettu vaijjerilaitteet. Kesä auto -60 F100
     
  10. late

    late Gearhead

  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No vittu! 8)
     
  12. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    Kuka tai mikä on se mopilistien konsulentti jolta täytyy kysyä että saako myydä 50-luvun foordinsa ja määrääkö se hinnan kun oon aatellu oman myymistä?
     
  13. late

    late Gearhead

    Nyt ois voorti leimattu. 2010 viimeksi katsastettu ja meni kerralla läpi. Kehui vielä juhannuksen kunniaksi
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mulla ei oo enää 50 lukusta foordia... Oma Edsel rekisteröitiin v 2008 lappeenrannassa Ford Edseliksi (vaikka tullipapereissa, sekä jenkki titlessä luki Edsel Pacer)
    Runsas 1 kk sitten museorekisröinnissä merkki vaihtui Edselksi :O)
     
  15. late

    late Gearhead

  16. late

    late Gearhead

    Ford kiersi puoli vuotta maailmalla ja nyt taas seisoo '55 customline pihassa. Olipa lystiä ajella 100km -25 asteen pakkasessa. Hyvin toimi ja ikkunatkin pysyi sulana. Ainut vaan että hiukan puhalsi kylmää kun ovissa ei tiivisteitä.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mites siinä niin kävi?
     
  18. Sepi

    Sepi Gearhead

    Vaikkei tämä nyt mikään myyntipalsta olekaan, niin mulla olis jouten -55/-56 4d sedanin tuuli- ja takalasi, jos jollain tarvetta. Kävivät ylikorkeiksi aukkoihinsa...
     
  19. late

    late Gearhead

    No tuli kesällä tehtyä liian äkkipikainen autonvaihto, ja nyt kun Ford tuli uudelleenmyyntiin, niin pitihän se hakea takas.
     
  20. late

    late Gearhead

    Ja Ford toiminut hyvin lähes päivittäisessä käytössä.
     

Kerro tästä muillekin!